دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1395 - 12:21

دادستان قزوین: شرکت‌های پیمانکار بدون کسب مجوزهای لازم اقدام به حفاری نکنند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد ادارات و شرکت‌های خدماتی بدون کسب مجوزهای لازم از کمیسیون‌های ذیربط و بدون هماهنگی‌ مبادرت به حفاری در خیابان‌های اصلی و فرعی شهر نکنند.
کد خبر : 87605

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دادگستری قزوین، حجت الاسلام صادقی نیارکی بیان داشت: شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد ادارات و شرکت‌های خدماتی بدون کسب مجوزهای لازم از کمیسیون‌های ذیربط و بدون هماهنگی‌ مبادرت به حفاری در خیابان‌های اصلی و فرعی شهر نکنند.


دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به ضرورت رعایت ضوابط و استانداردهای ایمنی از سوی شرکت‌های پیمانکار اظهار کرد: حسب گزارشات واصله، شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد ادارات و شرکت‌های خدماتی بدون کسب مجوزهای لازم از کمیسیون‌های ذیربط و بدون هماهنگی‌های لازم مبادرت به حفاری در خیابان‌های اصلی و فرعی شهر می‌کنند.


وی ادامه داد: به نظر می‌رسد شرکت‌های پیمانکار پس از کسب مجوزهای لازم بدون اطلاع پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه اقدام به کنده کاری، حفاری، تعمیر و مرمت می‌کنند و ضوابط و استانداردهای ایمنی در عملیات اجرایی راه‌ها را که بایستی به تایید مسئولان مرتبط برسد، رعایت نمی‌کنند. این امر ممکن است باعث افزایش تصادفات وسایط نقلیه و منجر به خسارات جانی و مالی به شهروندان شود.


وی خاطر نشان ساخت: البته موارد مورد اشاره در گذشته کتبا به ضابطین اعلام شده و مأمورین نیروی انتظامی می‌بایست به وظیفه قانونی خویش در جهت پیشگیری از وقوع جرم با رعایت مواد 211 و 212 آیین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب 1384 اقدام و در صورت عدم رعایت مقررات مذکور از ادامه کار متخلفین خودداری به عمل آورند.


انتهای پیام/

برچسب ها: حفاری غیر مجاز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته