دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پژوهشگر حوزه هوش مصنوعی در گفت‌وگو با آنا:

هوش مصنوعی به کلیدواژه دم دستی تبدیل شده است

هوش مصنوعی به کلیدواژه دم دستی تبدیل شده است
پژوهشگر حوزه هوش مصنوعی با بیان اینکه هوش مصنوعی تبدیل به کلیدواژه دم دستی شده است، گفت: با بروز هوش مصنوعی مشاغل مورد تغییر واقع می‌شوند، ولی حذف نمی‌شوند و شاهد اشکال جدید مشاغل نیز خواهیم بود.
کد خبر : 875913

سینا تفنگچی، پژوهشگر حوزه هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین رسانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره کاربرد هوش مصنوعی در آموزش عالی اظهار کرد: هیچ محدودیتی در استفاده از هوش مصنوعی وجود ندارد؛ بلکه رویکرد ارتقایی در راستای پذیرش کامل این فناوری نوین در کشور مهم است. 

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی هوش مصنوعی شیفتگی و ترس بیش از حد بوده که باعث خطرناک شدن آن شده است و اکنون مهم‌تر از چالش همگان سخن محوری موضوع دیگری وجود ندارد، یعنی تمام مباحث مربوط به هوش مصنوعی شده است و باعث شده به جای اینکه پذیرش کاملی از آن به وجود آید، دیدگاه‌های سطحی نگری تقویت شود. 

تفنگچی تصریح کرد: وقتی متخصصان سایر رشته‌ها در زمینه هوش مصنوعی صحبت کنند، باعث تقویت سطحی نگری و اطلاعات نادرست و غیرحرفه‌ای شدن در زمینه هوش مصنوعی می‌شوند. گروه دوم افراد متخصص نما هستند که در هوش مصنوعی اظهار نظر می‌کنند و اکنون موضوع مورد بحث همایش‌ها و کنفرانس در زمینه هوش مصنوعی طراحی شده است که افراد ناآگاه در آن صحبت می‌کنند.

پژوهشگر حوزه هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین رسانه‌ای ادامه داد: هوش مصنوعی به کلیدواژه دم دستی تبدیل شده است، در صورتی که این فناوری خیلی قدیمی و مطلوب است افراد متخصص در زمینه‌ هوش مصنوعی و آگاه به این فناوری درباره آن اظهار نظر کنند. 

تفنگچی درباره کاربرد هوش مصنوعی در رشته‌های دانشگاهی گفت: هوش مصنوعی باعث تسهیل در امور روزمره و کاهش سوگیری می‌شود و میزان تولید محتوای شخصی سازی شده در رشته‌ها به کمک هوش مصنوعی کاملاً متفاوت است. 

وی با اشاره به جایگزینی هوش مصنوعی به جای مشاغل اضافه کرد: هوش مصنوعی به هیچ عنوان جایگزین مشاغل دیگر نمی‌شود و افرادی که چنین عقیده‌ای دارند به این دلیل است که با فناوری و شغل آشنایی کاملی ندارند. 

تفنگچی با بیان اینکه هوش مصنوعی باعث تغییر در مشاغل می‌شود، تاکید کرد: با بروز هوش مصنوعی مشاغل مورد تغییر واقع می‌شوند، ولی حذف نمی‌شوند و شاهد اشکال جدید مشاغل نیز خواهیم بود. از دیگر سو، نیروی انسانی نیز نقش ناظر پیدا کرده و هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار به تسهیل‌گری در امور به یاری انسان می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته