دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1402 - 18:05

فرشیدی: اجرای برنامه سلامت خانواده کم هزینه، اما اثربخش است

فرشیدی: اجرای برنامه سلامت خانواده کم هزینه، اما اثربخش است
معاون بهداشت وزارت بهداشت از تقویت خود مراقبتی و مشارکت اجتماعی در تأمین سلامت به‌عنوان دو هدف مهم در اجرای برنامه سلامت خانواده نام برد.
کد خبر : 875876

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری آنا، حسین فرشیدی، در نشست قرارگاه سلامت خانواده که با حضور وزیر بهداشت و همچنین پروفسور «رابرت وولارد»، مشاور سازمان جهانی بهداشت و استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به گستره وسیع جغرافیایی کشورمان و دسترسی آحاد جامعه به خدمات بهداشتی اولیه، گفت: خوشبختانه در دوران بعد از انقلاب، موفقیت‌های نظام سلامت کشورمان با ایجاد شبکه بهداشت و درمان و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه محور، چشمگیر بوده است.

وی با بیان اینکه درگیر کردن جامعه در تأمین سلامت، بسیار مهم است، افزود: ادغام آموزش در خدمات بهداشتی و درمانی کشورمان، آثار بسیار مثبتی به همراه داشته و در حال حاضر نیز، نگاه ما به آینده، اولویت ما پیشگیری، ارائه خدمات با تأکید بر تقویت خدمات بهداشتی در مناطق کمتر برخوردار، تقویت طبابت عمومی و حمایت بیمه‌ها از خدمات پیشگیرانه است.

معاون وزیر بهداشت ادغام خدمات کنترل بیماری‌های غیر واگیر و همچنین سلامت روان در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور را ارزشمند دانست و گفت: آموزش‌های لازم برای ارائه‌دهندگان بسته‌های خدمتی در نظام بهداشت ارائه شده است.

فرشیدی از افزایش دسترسی به خدمات سلامت‌محور، اجرای برنامه سلامت خانواده، افزایش امید زندگی، کاهش مرگ‌ومیر نوزادان، کودکان کمتر از ۵ سال و مادران باردار، تشخیص و درمان بیماری‌های عفونی و واگیر و همچنین کنترل مالاریا و برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به‌عنوان بخشی از موفقیت‌های کشورمان در حوزه بهداشت یاد کرد.

به گفته وی، برنامه ملی سلامت خانواده، جامع، اثربخش و کم‌هزینه است که آثار مثبت زیادی در ۹۳ شهرستان کشور به همراه داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته