دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1402 - 16:08

گانتس: اسرائیل درگیر چالش ناشناخته‌ای است

گانتس: اسرائیل درگیر چالش ناشناخته‌ای است
وزیر کابینه اضطراری رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه این رژیم با شرایط نظامی، سیاسی و اجتماعی ناشناخته‌ای از زمان تشکیلش مواجه شده، اذعان کرد که بازگرداندن امنیت به منطقه جنوب پس از عملیات «طوفان الاقصی» سال‌ها زمان خواهد برد.
کد خبر : 875387

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «بنی گانتس» وزیر کابینه اضطراری رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به اینکه این رژیم با چالشی ناشناخته در سطوح نظامی، سیاسی و اجتماعی از زمان تشکیل خود مواجه است، گفت: وارد جنگ طولانی شدیم که مستلزم خردورزی است و پیش‌بینی می‌کنیم در این جنگ با چالش‌ها و شرایط دشواری روبه‌رو شویم.

او در ادامه مدعی شد، «یورش زمینی به نوار غزه تنها یک مرحله از سلسله مراحلی است که احتمال دارد چند سال طول بکشد، اهداف ما تنها با عملیات زمینی هرگز محقق نخواهند شد و به حملات علیه تروریسم در غزه ادامه خواهیم داد، جنگ را به شکلی مدیریت می‌کنیم که امکان تحقق اهداف نظامی و سیاسی ما فراهم شود».

گانتس همچنین اذعان کرد که بازگرداندن امنیت به منطقه جنوب پس از عملیات مقاومت فلسطین، سال‌ها زمان خواهد برد.

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد، «پس از آنکه ساکنان مرز‌های شمالی (شهرک‌های نزدیک به مرز‌ها با لبنان) را تخلیه کردیم، ارتش با قدرت در حال دفاع در این مناطق است».

گانتس در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه کسی مسوول شکست در عملیات هفتم اکتبر است، گفت: هر کسی که در فرماندهی ارتش بوده، نمی‌تواند از مسوولیت شکست در هفتم اکتبر (روز اول عملیات طوفان الاقصی) شانه خالی کند و من هم یکی از آن‌ها هستم.

او افزود: سال‌ها برای امنیت اسرائیل تلاش کردم و هرگز از مسوولیت خود در حملات هفت اکتبر شانه خالی نخواهم کرد و آینده حضورم در کابینه بعدا مشخص خواهد شد.

گانتس در ادامه مدعی شد، «کشتار هفت اکتبر هرگز تکرار نخواهد شد و تمامی کسانی را که به ما ضربه زدند، هدف قرار خواهیم داد».

وزیر جنگ سابق رژیم اشغالگر با اشاره به اینکه بازگرداندن اسرا بخشی جدایی‌ناپذیر از جنگ است، مدعی شد، «ارتش با هر گونه تهدیدی در مرز‌های شمالی مقابله می‌کند و پایگاه‌هایی را که برای ما خطر ایجاد می‌کنند، هدف قرار می‌دهد».

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در ادامه تشکیل کابینه اضطراری و شورای مدیریت جنگ را گام درستی برای این رژیم دانست و گفت: این اقدام کارکرد خود را در تصمیم‌گیری‌ها و رفتار سیاسی-امنیتی نشان داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته