دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر علوم: جامعه پیشرفته متوجه شده که باید روی ورزش سرمایه گذاری کند

وزیر علوم: جامعه پیشرفته متوجه شده که باید روی ورزش سرمایه گذاری کند
وزیر علوم در مراسم تجلیل از قهرمانان یونیورسیاد گفت: اگر ما به این عقلانیت برسیم که برای ورزشی عمومی، قهرمانی و پهلوانی هزینه کنیم، دیگر نیاز نیست برای درمان بیماری هزینه کنیم. جوامع پیشرفته به خوبی متوجه شده اند که باید در ورزش سرمایه گذاری کنند.
کد خبر : 875253

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم تجلیل از قهرمانان، مدال آوران و دست اندرکاران سی و یکمین یونیور سیادت دانشجویان جهان_ چین که امروز (چهارشنبه، ۳ آبان ۱۴۰۲) در وزارت علوم برگزار شد، اظهار کرد: حضور دانشجویان در رقابت‌های ورزشی اهمیت ویژه‌ای دارد. ما نیز از افرادی که برای کاروان ورزشی ایران مدال کسب کردند، قدر دانی می‌کنیم.

وی گفت: امروزه ورزش به نماد قدرت ملی تبدیل شده است و تنها نماد پیگشیری از بیماری‌های جسمی و روحی نیست. همچنین ورزشکاران با ورزش، سلامت خود را تضمین می‌کنند.

زلفی‌گل گفت: اگر ما به این عقلانیت برسیم که برای ورزشی عمومی، قهرمانی و پهلوانی هزینه کنیم، دیگر نیاز نیست برای درمان بیماری هزینه کنیم.

وزیر علوم گفت: جوامع پیشرفته به خوبی متوجه شده اند که باید در ورزش سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: ورزش باعث نشاط اجتماعی و تاب آوری در جامعه می‌شود. به عنوان مثال جامعه‌ای که بخواهد تحمل و صبر در برابر مشکلات را افزایش دهد، در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری می‌کند.

وزیر علوم بیان کرد: نگاه ما به ورزش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، اصلاح اجتماعی و فرهنگی است. فردی که در مسابقات بین‌المللی مدال کسب می‌کند، احساس امید را به جامعه تزریق خواهد کرد.

وی افزود: ما می‌توانیم از طریق ورزش، پایش و پویش فرهنگی انجام دهیم.

زلفی‌گل گفت: ورزش به عنوان یکی از فاکتور‌های انتخاب دانشجویان سرآمد قرار دارد. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از ورزش و ورزشکاران برای ایجاد نشاط در جامعه استفاده کنیم.

وزیر علوم گفت: در برنامه توسعه هفتم تصویب شد که به ۲۰ درصد دانشجویان سرآمد امتیازات خاص تعلق بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب