دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1402 - 13:54

دوحه: اظهارات تحریک‌آمیز تل‌آویو مانع آزادی اسرا می‌شود

دوحه: اظهارات تحریک‌آمیز تل‌آویو مانع آزادی اسرا می‌شود
وزیر خارجه قطر در نشست خبری با همتای ترکیه‌ای، اظهارات تحریک‌آمیز مقامات صهیونیستی را که تلاش‌های جاری برای آزادی اسرا را تضعیف می‌کند، محکوم کرد.
کد خبر : 875217

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری مشترک با «هاکان فیدان» همتای ترکیه‌ای که به دوحه سفر کرده، جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی و اتخاذ سیاست کشتار جمعی را محکوم کرد. 

وی مانند «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، استاندارد دوگانه در رفتار با بحران غزه را رد و بر ضرورت آتش‌بس در غزه و توقف هدف قراردادن غیرنظامیان تاکید کرد. 

امیر قطر روز گذشته گفت: ما استاندارد‌های دوگانه را نمی‌پذیریم. طوری رفتار می‌شود که انگار جان بچه‌ها به حساب نمی‌آید. دیگر جایز نیست که واقعیت‌های اشغالگری، محاصره و شهرک‌سازی نادیده گرفته شود. آنچه در حال وقوع است از جمله پایمال شدن تمام ارزش‌ها، عرف و قوانین دینی و دنیوی بسیار خطرناک است. ما می‌گوییم کافی است و نشان دادن چراغ سبز بی‌قید و شرط به اسرائیل و دادن اجازه کشتار نامحدود جایز نیست.

وزیر خارجه قطر نیز در همین راستا، افزود: ما صدای کافی برای رفع ظلم علیه مردم غزه نمی‌یابیم و بر ضرورت کمک‌رسانی و توقف سیاست آوارگی و کوچ اجباری فلسطینیان تاکید می‌کنیم. همچنین اظهارات تحریک‌آمیز اسرائیلی که تلاش‌های موجود برای آزادی اسرا را تضعیف می‌کند، محکوم می‌کنیم. حل این بحران مستلزم ارتباط مستمر، تلاش برای کاهش وخامت اوضاع، بسیج تلاش‌های بین‌المللی و تقویت نقش سازمان ملل است. 

اما الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که در نیویورک به سر می‌برد، شب گذشته با بیان اینکه قطر سال‌ها از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حمایت کرده، خواستار آزادی اسرای اسرائیلی شد و گفت که آزادی فوری «گروگانها» بر عهده دوحه است.

وی همچنین مدعی شد که ما هیچگاه به کودکان، زنان و غیرنظامیان حمله نکردیم. ما تنها به مواضع حماس حمله می‌کنیم. ما از مردم خود در مقابل راکت‌ها محافظت می‌کنیم، اما حماس از مردم برای محافظت از راکت‌های خود استفاده می‌کند.

وزیر خارجه قطر، امروز در نشست خبری با فیدان ادامه داد: تنها راهکار، صلح مستمر و فراگیر برای حفظ حقوق مردم فلسطین طبق قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح ابتکار عربی است. منطقه نگران مسئولیت جامعه بین‌المللی برای توقف آن‌چه در غزه اتفاق می‌افتد و پایان دادن به استاندارد دوگانه کنونی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته