دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا:

مقاومت فلسطین برای عملیات «طوفان‌ الاقصی» یک سال کار کرده بود

مقاومت فلسطین برای عملیات «طوفان‌ الاقصی» یک سال کار کرده بود
سیدرضا صدرالحسینی با بیان اینکه رزمندگان فلسطینی برای عملیات «طوفان‌ الاقصی» یک سال کار کرده بودند، گفت: ستون‌ فقرات رژیم صهیونیستی با این عملیات درهم شکست.
کد خبر : 875083

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «آخرین تحولات طوفان‌الاقصی و چشم‌انداز آن» با حضور سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مطالعات منطقه، مسئولان، استادان، دانشجویان و کارکنان و با مشارکت و همکاری تشکل مجمع اسلامی دانشجویان واحد تهران‌غرب در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در این نشست بیان کرد: امروز موضوع رسانه‌ها چرایی عملیات محور مقاومت و نظامیان فلسطین است.

سیدرضا صدرالحسینی اظهار کرد: کسانی که با تاریخ جنگ آشنا باشند، می‌توانیم این عملیات‌ها را در حد عملیات نرماندی مقایسه کنیم و یک عملیات کوچک توسط یک جریان محدود نبوده است.

وی تصریح کرد: مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» که یک بیستم توان حزب‌الله را داشت توانست مهم‌ترین ستون‌های فقرات رژیم صهیونیستی را درهم بشکند.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا، عملیات طوفان‌القصی را عملیاتی ترکیبی و کلاسیک و همچین عملیاتی با تأثیر بین‌المللی دانست و اظهار کرد: حمله نیرو‌های حماس عملیات ناگهانی نبوده و باید به این نکته توجه داشته باشیم که اتفاقی که افتاد حداقل یک سال برای آن کار شده بود و تعداد قابل‌توجهی رزمایش صورت گرفته بود و عملیاتی کاملاً ترکیبی و کلاسیک بوده است.

صدرالحسینی، دلیل اصلی عملیات «طوفان‌الاقصی» را ادامه حیات فلسطین خواند و گفت: این عملیات یک عملیات واکنشی بود، واکنش به ۷۵ سال استمرار ظلم و نسل‌کشی که رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی به سرزمین فلسطین تحمیل کرده است و در نهایت صبر نظامیان این کشور و رزمندگان مقاومت را به نهایت خود رساند.

وی در ادامه با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی از امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای برخوردار است، اما ضربات غیرقابل ترمیمی بر پیکر آن وارد شده است، ادامه داد: کتاب‌های فراوان و مطالب گوناگونی در ارتباط با شکست‌ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی نوشته و گفته شده، اما ضرباتی که به واسطه این عملیات بر ستون فقرات این رژیم وارد شده، قابل ترمیم نیست و اعتماد عمومی نسبت به آن کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی به نقش موثر رسانه‌های مقاومت اشاره و عنوان کرد: برای نخستین‌بار این اتفاق افتاد که همراه رزمنده مقاومت دوربین بود که توانست بخش حقیقی اقدامات انجام شده را کاملاً به نظر مردم برساند و این موضوع بسیار مهمی است که عملیات «طوفان‌الاقصی» توانسته اجماع جهان اسلام را تا حدود زیادی نسبت به ادوار گذشته علیه رژیم صهیونیستی تأمین کند.

حسن غنیمتی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب هم در این نشست گفت: کشتار بی‌رحمانه و ظلم به مردم مظلوم فلسطین بار دیگر نقاب از رخسار ننگین رژیم صهیونیستی برکشید، آرامش به جهان به‌خصوص کشور‌های اسلامی برنمی‌گردد، مگر با آزادی قدس شریف که آرزوی دیرینه امت اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته