دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1402 - 11:34

تکرار ادعای مربی سازنده یزدانی برای عضویت در کادرفنی تیم ملی؛ رکورددار، مربی خودش را می‌خواهد؟

تکرار ادعای مربی سازنده یزدانی برای عضویت در کادرفنی تیم ملی؛ رکورددار، مربی خودش را می‌خواهد؟
این برای اولین بار نبود که مربی سازنده حسن یزدانی خواست به کادرفنی تیم ملی آزاد راه پیدا کند، این بار هم از این دریچه وارد شد: یک بار من کنار حسن در مبارزه با تیلور قرار بگیرم، اگر نبرد، به ایران راهم ندهید!
کد خبر : 874955

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کشتی‌های حسن یزدانی و دیوید تیلور و حاشیه‌های پیرامونش هم برای خودش ماجرایی شده، شبیه به همان چیزی که منصور برزگر چند بار در مصاحبه‌هایش روی آن تاکید کرده و روز گذشته هم پیش از آنکه خود یزدانی به مراسم تجلیل از مدال‌آوران بیاید، گفت کشتی حسن و حریف آمریکایی‌اش یک مسئله ملی شده و اگر یزدانی تیلور را نبرد، داغش تا ابد بر پیشانی کشتی ایران می‌ماند.

نبرد این دو که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ به عدد ۶ رسیده، فقط یک بارش در اسلو به برد حسن یزدانی منتهی شده و ۵ بار به سود دیوید تیلور بوده است. حسن یزدانی درحالی اکنون رکورددار مدال المپیک و جهانی در میان ورزشکاران ایرانی و از رکورد جهان پهلوان تختی نیز عبور کرده که از ۹ مدال، فقط چهارتایش طلا بوده و بقیه چهار نقره و یک برنز بوده است.

برنزی که با شکست او در مرحله مقدماتی مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست و راهیابی به گروه شانس مجدد رقم خورد و تنها یکی از چهار نقره او، با شکست مقابل حریفی غیر از تیلور در جهانی ۲۰۱۵ لس‌آنجلس رقم خورده است.

او فینال‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بلگراد را هم به تیلور باخت و فقط فینال جهانی ۲۰۲۱ اسلو را از او برد. به همین دلیل است که منصور برزگر که گره‌گشای معمای تاریخی الدار کورتانیدزه در کشتی ایران بود، می‌گوید این باخت اگر به بردی ارزشمند منتهی نشود، به داغی بر پیشانی کشتی ایران مبدل خواهد شد؛ رکوردداری با شکست‌های سریالی متوالی مقابل اصلی‌ترین حریفش.

بعد از پنجمین شکست، همت مسلمی مربی جویباری که مربی سازنده حسن یزدانی است، در مصاحبه‌ای عنوان کرد که یک بار هم او را در کُچ جهانی کنار حسن قرار دهند و اگر یزدانی با او هم نتیجه نگرفت، او را به ایران راه ندهند!

البته این اولین بار نبود که مسلمی چنین ادعایی مطرح می‌کرد. او قبلا هم مدعی حضور در کادرفنی تیم ملی آزاد به واسطه داشتن شاگردی قهرمانِ جهان و المپیک بوده و در مقاطعی نیز همراه با تیم ملی به مسابقه و تورنمنت‌های بین‌المللی اعزام شده است.

هم در زمان سرمربیگری رسول خادم و هم غلامرضا محمدی، اما در دوره سرمربیگری پژمان درستکار او به مسابقه نرفته است. او در مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ به عنوان مربی به چین اعزام شد و بعد از آن هم همکاری‌اش با کشتی هند را استارت زد و برای مدتی در این کشور فعالیت کرد.

در نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی که روز یکشنبه هفته جاری به انجام رسید، یکی از سوالات درباره ادعای اخیر همت مسلمی بود که پژمان درستکار گفت تاکنون حسن یزدانی درخواستی برای حضور مربی سازنده‌اش در کنار خود نداشته، و تاکید کرد قرار نیست مربی سازنده هر کشتی‌گیری حتما در کادرفنی تیم ملی باشد و به این شکل باقی نفرات هم می‌توانند خواستار جضور مربی‌شان در تیم شوند که این امکانپذیر نیست.

تکرار ادعای مربی سازنده یزدانی برای عضویت در کادرفنی تیم ملی؛ رکورددار، مربی خودش را می‌خواهد؟

روز بعد در مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی ایران در بلگراد، که درست فردای مراسم عقد حسن یزدانی بود، از او درباره صحبت همت مسلمی پرسیده شد که او به نظر از صحبت اخیر سرمربی تیم ملی بی‌اطلاع بود و گفت قطعا دوست دارد همت مسلمی کنارش باشد!

درادامه به او گفته شد که پژمان درستکار روز گذشته گفته درخواستی در این خصوص از سوی حسن یزدانی نبوده، که در همین حین تاکید کرد تصمیم‌گیری در این خصوص با سرمربی تیم ملی و فدراسیون کشتی است تا در این ماجرا رودرروی فدراسیون و کادرفنی تیم ملی قرار نگیرد.

سال گذشته پدر او بعد از بازگشت تیم ملی از بلگراد ۲۰۲۲، علیرضا دبیر را مقصر شکست پسرش مقابل تیلور دانسته بود و همین موضوع تا ماه‌ها برای قهرمان المپیک و جهان حاشیه‌های زیادی ایجاد کرد.

حسن یزدانی به نظر در اوج پختگی فنی و درحالیکه به تازگی هم زندگی متاهلی را شروع کرده، ترجیح می‌دهد بدون حاشیه کارش را تا المپیک سوم زندگی‌اش دنبال کند، جایی که طلا او را در تاریخ کشتی ایران و حتی ورزش کشور جاودانه خواهد کرد و از رکورد دو طلا و یک برنز ساعی نیز عبور می‌کند.

یک نکته هم قابل ذکر است که در آخرین مبارزه انتخابی حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور که در وزن ۸۶ کیلوگرم پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اتفاق افتاد و از هر کشتی‌گیر حاضر در این انتخابی خواسته شد مربی مورد نظرش را به فدراسیون اعلام کند، حسن یزدانی امید اسماعیل‌پور را به عنوان کُچ خود معرفی کرده بود.

بعید به نظر می‌رسد فدراسیون کشتی قصدی برای اضافه کردن مربی سازنده حسن یزدانی به کادرفنی داشته باشد و رکورددار مدال کشتی ایران هم اصراری برای این کار.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته