دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر کار در گفت‌وگو با آنا تأکید کرد؛

چرخش به سمت توسعه و تولید واقعی دانش‌بنیان‌ها

چرخش به سمت توسعه و تولید واقعی دانش‌بنیان‌ها
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: طبق سیاست دولت سیزدهم، وزارت کار آمادگی کافی حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی را دارد.
کد خبر : 874889

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص وضعیت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: این مهم در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری برای رشد تولید و انجام وظایف دولت برای مانع‌زدایی از تولید کشور دنبال می‌شود و باید در این راستا حرکت کرد.

مرتضوی ادامه داد: در مسیر توسعه و رشد اقتصادی نیازمند تمرکز بر توسعه تکنولوژی هستیم. باید یک چرخش به سمت توسعه و تولید واقعی دانش‌بنیان‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: به واسطه منابع در اختیار، می‌توان گام‌های موثرتری در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و جامعه نخبگان برداشت. درآمدزایی، بهبود فضای کسب‌وکار کشور از عوامل تأثیرپذیرحضور بیشتر فعالیت‌های دانش‌بنیان‌هاست.

ضرورت رفع موانع دانش‌بنیان‌ها

مرتضوی با تأکید بر ضرورت رفع موانع رشد اقتصاد دانش‌بنیان در کشور گفت: اقتصاد دانش‌بنیان ستون اصلی اقتصاد جامعه است. با هدفگذاری و برنامه ریزی برای ارتقای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان زمینه رشد و توسعه این شرکت‌ها را با توجه به نیاز کشور فراهم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخش از چالش‌های اقتصاد کشوررا ناشی از توجه نامناسب به اهمیت توسعه و تولید دانش‌بنیان دانست و گفت: دولت سیزدهم همه تلاش خود را برای تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای حمایت و توسعه دانش‌بنیان‌ها به کار می‌بندد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته