دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1402 - 16:30

«لاوروف»‌ وارد ایران شد + فیلم

«لاوروف»‌ وارد ایران شد + فیلم
وزیر خارجه روسیه برای شرکت در نشت ۳ +۳ با موضوع رسیدگی به مسائل قفقاز جنوبی به ایران سفر کرده است.
کد خبر : 874848

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه برای شرکت در نشست مشورتی «3+3» پیرامون مسائل قفقاز جنوبی وارد تهران شد.

 

 

نخستین نشست وزرای خارجه فرمت ۳+۳ قرار است بعدازظهر امروز (دوشنبه) اول آبان ماه با حضور وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه به میزبانی حسین امیرعبداللهیان در محل وزارت امور خارجه برگزار شود.

پیش از این نشست، معاونان وزرای خارجه در آذر ماه ۱۴۰۰ در مسکو تشکیل جلسه داده بودند.

فرمت ۳+۳ شامل سه کشور قفقاز جنوبی (آذربایجان، ارمنستان و گرجستان) و سه کشور همسایه با این منطقه شامل روسیه، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران است که البته در نشست امروز وزیر خارجه گرجستان (به دلیل مسائل و اختلافاتی که با روسیه دارد) شرکت نخواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این آمادگی خود را برای برگزاری نشست وزرای خارجه فرمت ۳+۳ (ایران، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان) اعلام کرده بود.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه پس از تصدی وزارت خارجه و در سفری که به مسکو داشت در گفتگو با یک رسانه روسی درباره فرمت ۳+۳ گفته بود: فرمت‌های متعددی برای حل مناقشات مطرح شده است، یکی از این فرمت‌ها ۳+۳ است که از زمان اوج‌گیری بحران در قره باغ مطرح شد. ما فکر می‌کنیم از مسیر گفتگو می‌شود سوءتفاهمات را برطرف کرد و تمامیت ارضی کشور‌ها در گفتگو‌ها می‌تواند مورد تأکید قرار بگیرد، نتیجه آن را هم می‌توانیم روی زمین پیاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته