دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1402 - 10:33

همه چیز در مورد علت بهم خوردن بالانس چرخ خودرو

همه چیز در مورد علت بهم خوردن بالانس چرخ خودرو
به هم خوردن بالانس چرخ های ماشین علت های مختلفی دارد که در این مقاله به طور کامل در مورد آن توضیح داده شده است.
کد خبر : 874737

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بالانس کردن چرخ های خودرو یکی از فعالیت هایی است که باید به صورت دوره ای برای خودرو انجام دهید، زیرا معمولا پس از طی کردن مسافت های مختلف بالانس چرخ ها به هم می خورد و در نتیجه صدمات مختلفی به قسمت های جلوبندی خودرو وارد می آیند، لذا در این مقاله به بررسی اهمیت بالانس کردن چرخ های خودرو پرداخته ایم و علت های به هم خوردن بالانس چرخ های ماشین را مورد بررسی قرار داده ایم، پس اگر سلامت قسمت های جلوبندی و لاستک های ماشین برایتان مهم است توصیه می شود تا انتها این گزارش همراه ما باشید.

بالانس کردن چرخ های ماشین چیست؟

بهتر است ابتدا به بررسی موضوع بالانس کردن چرخ های خودرو بپردازیم تا با این موضوع به طور کامل آشنا شوید. بالانس کردن چرخ های خودرو به معنی توضیح دقیق و یکسان وزن ماشین بین چرخ ها می باشد و این موضوع باعث می شود تا کیفیت رانندگی بهبود یافته و صدمات احتمالی که ممکن است به قسمت های جلوبندی ماشین وارد شود، کاهش پیدا کند. عمل بالانس کردن چرخ ها توسط دستگاهی به نام بالانس چرخ انجام شده که جلوتر به طور کامل به معرفی این دستگاه خواهیم پرداخت، پس حتما تا انتها همراه ما باشید.

علت بهم خوردن بالانس چرخ های خودرو چیست؟

بهم خوردن بالانس چرخ های خودرو دلایل مختلفی دارد که در ادامه به بررسی و توضیح تمامی این علت ها خواهیم پرداخت:

لرزش ها و ارتعاشات

یکی از علت های اصلی به هم خوردن بالانس چرخ های خودرو لرزش هایی است که در زمان رانندگی به خودرو وارد می آید، روشن است که اگر خودرو در دست انداز ها، تپه و چاله ها، جاده های خاکی و ناهموار حرکت کند، احتمال بهم خوردن بالانس لاستیک های ماشین بسیار زیاد می باشد، پس اگر شما معمولا در این شرایط رانندگی می کنید باید زودتر از سایر افراد، بالانس بودن چرخ های خودرو خود را مورد بررسی قرار دهید.

مشکلات و خرابی های مربوط به بلبرینگ های چرخ

بلبرینگ ها، یکی از اصلی ترین قسمت های چرخ های خودرو می باشد لذا باید حتما سلامت این قطعات را بررسی نمایید، زیرا خرابی بلبرینگ چرخ باعث می شود که بالانس چرخ ها به هم بخورد و به لاستیک و قسمت های جلوبندی خودرو صدمات جدی وارد شود.

ساییدگی نامتقارن لاستیک های خودرو

اگر قسمت های جلوبندی ماشین شما مشکل داشته باشد، لاستیک های خودرو به صورت نامتقارن دچار ساییدگی می شود و در این مواقع حتی در صورت برطرف کردن مشکلات جلوبندی، باز هم دچار بالانس لاستیک های شما بهم می خورد. بنابراین در این مواقع باید ابتدا نسبت به تعویض لاستیک های ساییده شده با لاستیک های نو اقدام فرمایید.

نشانه های بالانس نبودن چرخ های خودرو

بالانس نبودن چرخ های ماشین نشانه ها و علائمی دارد که به کمک این نشانه ها می توان عدم بالانس بودن چرخ های خودرو را متوجه شد، لذا باید حتما با این نشان های آشنا باشید تا بتوانید سریعا متوجه عدم بالانس بودن چرخ ها شوید. برخی از اصلی ترین نشانه های بالانس نبودن چرخ های خودرو عبارت اند از:

لرزش فرمان در سرعت های بالا

یکی از اصلی ترین نشانه های بالانس نبودن چرخ های ماشین، لرزش فرمان در سرعت های بالا می باشد، بنابراین اگر فرمان خودرو شما در سرعت های بالا تر از 90 کیلومتر شروع به لرزش می کند باید بالانس بودن چرخ های ماشین را بررسی فرمایید. بهتر است این مشکل را برطرف سازید تا از وارد شدن آسیب های احتمالی به قسمت های جلوبندی ماشین بکاهید. لازم به توضیح است که پس از بالانس کردن چرخ ها کیفیت رانندگی به شدت افزایش پیدا می کند.

افت توان ماشین

از دیگر نشانه های بالانس نبودن چرخ های خودرو که بیشتر افراد با آن آشنا نیستند، افت توان ماشین می باشد، لازم به ذکر است که اگر چرخ های ماشین بالانس نباشد، خودرو برای حرکت کردن نیاز به انرژی بیشتر پیدا می کند در نتیجه خودرو با افت توان مواجه خواهد شد. بنابراین در صورتی که خودرو شما با افت توان مواجه است حتما بررسی کنید که لاستیک های ماشین بالانس باشند.

افزایش مصرف سوخت ماشین

از دیگر نشانه های بالانس نبودن چرخ های ماشین افزایش مصرف سوخت است، زیرا در این مواقع خودرو با افت توان مواجه شده که در نتیجه مصرف سوخت ماشین افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین لازم به توضیح است که بالا بودن مصرف سوخت لزوما به خرابی قسمت های موتوری بستگی ندارد و عدم بالانس بودن چرخ های ماشین یکی از علت های بالا بودن مصرف سوخت می باشد.

ساییدگی نامتقارن لاستیک ها

از دیگر نشانه های اصلی عدم بالانس بودن چرخ های خودرو ساییدگی لاستیک به صورت نا متقارن می باشد. اگر چرخ ها بالانس باشد لاستیک های ماشین به صورت کاملا یکسان و متقارن دچار ساییدگی می شوند پس اگر مشاهده کردید که لاستیک های ماشین به صورت نامتقارن دچار ساییدگی شده اند باید بالانس بودن چرخ های خودرو را بررسی کنید.

ایجاد ترک و شکاف در لاستیک خودرو

از دیگر مواردی که نشان دهنده بالانس نبودن چرخ های ماشین می باشد، وجود ترک در اطراف لاستیک است. البته اگر خودرو به صورت طولانی در یک مکان پارک شده باشد و حرکت نداشته باشد لاستیک ها دچار ترک خوردگی خواهند شد اما اگر شما مدام از خودرو خود استفاده می کند اما باز هم شاهد وجود ترک های ریز در اطراف لاستیک می باشید باید بالانس بودن چرخ های ماشین را بررسی کنید.

موارد ذکر شده برخی از مهمترین علائم و نشانه های بالانس نبودن چرخ های خودرو می باشد، پس اگر این نشانه های را در خودرو خودتان مشاهده کردید احتمالا لاستیک های شما بالانس نیست و باید نسبت به بالانس کردن آنها اقدام فرمایید. دقت داشته باشید که بهتر است سریعا برای بالانس کردن چرخ های خودرو خودتان اقدام کنید زیرا عدم بالانس چرخ ها در طولانی مدت باعث وارد شدن آسیب های زیادی به قسمت های جلوبندی خودرو و لاستیک های خواهد شد.

روش بالانس کردن چرخ های خودرو چگونه است؟

شاید برایتان جالب باشد که بتوانید روش بالانس کردن چرخ های خودرو به چه صورت است، بنابراین برای پاسخ به این سوال حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

بالانس کردن چرخ های خودرو فرآیندی است که توسط دستگاهی به نام دستگاه بالانس چرخ به صورت خودکار انجام می شود. در این فرآیند اپراتور چرخ خودرو را درون دستگاه قرار داده و دستگاه را روشن کرده و دستگاه به صورت خودکار عمل بالانس کردن چرخ های خودرو را انجام می دهد. لازم به توضیح است که کار کردن با این دستگاه نیاز به مهارت و تجربه دارد بنابراین حتما برای بالانس کردن چرخ ها به مراکز و آپاراتی های معتبر مراجعه فرمایید.

دستگاه بالانس چرخ چیست؟

دستگاه بالانس چرخ یکی از تجهیزات اصلی و مهم در آپارتی ها می باشد که عمل بالانس کردن چرخ های خودرو توسط این دستگاه انجام می شود. لازم به توضیح است که بالانس چرخ دارای مدل های بسیار مختلفی می باشد که برای خودرو های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. برای آشنایی کامل با این دستگاه پیشنهاد می شود حتما به صفحه زیر مراجعه کنید. در لینک پایین دستگاه بالانس چرخ و مدل های مختلف آن معرفی شده است که توصیه می شود برای آشنایی کامل با این دستگاه حتما به صفحه زیر مراجعه فرمایید.

دستگاه بالانس چرخ خودرو چیست؟ : https://yeganehsanat.com/what-is-wheel-balance/

دستگاه بالانس چرخ چیستخرید دستگاه بالانس چرخ ماشین

دستگاه بالانس یکی از مهمترین و کاربردی ترین تجهیزات تعمیرگاهی موجود در آپارتی ها می باشد و عدم وجود آن باعث عدم انجام کارها خواهد شد، لذا اگر شما در آپاراتی مشغول به کار هستید باید حتما نسبت به خرید این دستگاه اقدام فرمایید. لازم به توضیح است که بالانس دارای مدل های مختلف و برند های گوناگونی می باشد، لذا قبل از خرید باید حتما به صورت دقیق انواع مدل های آنرا بررسی کنید تا بتوانید بهترین و کاربردی ترین محصول را برای خودتان خریداری نمایید. برای خرید می توانید به فروشگاه های مختلفی مراجعه فرمایید که لینک یکی از بهترین فروشگاه ها برای خرید بالانس چرخ در ادامه برای شما قرار داده شده است: خرید دستگاه بالانس چرخ خودرو

بهترین فروشگاه ها برای خرید دستگاه بالانس چرخ ماشین

شما می توانید این دستگاه را از تمامی فروشگاه های تامین تجهیزات تعمیرگاهی تهیه فرمایید، اما دقت داشته باشید که قبل از خرید باید این فروشگاه ها را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید. زیرا قیمت دستگاه ها و خدمات فروشگاه ها با هم تفاوت دارد. برخی از فروشگاه های معتبر برای خرید تجهیزات تعمیرگاهی عبارت اند از:

  • شرکت ویل تک

  • شرکت یگانه صنعت تهرات

  • شرکت کاردان صنعت

  • شرکت پارسیان صنعت

شرکت های بالا از معتبر ترین شرکت های تامین تجهیزات تعمیرگاهی می باشند که شما می توانید دستگاه بالانس چرخ و سایر تجهیزات تعمیرگاهی را از این شرکت ها تهیه فرمایید.

فروشگاه بالانس چرخ ماشیننتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل در مورد بالانس کردن چرخ های خودرو و دلایل بهم خوردن بالانس چرخ ماشین توضیح دادیم، امید است که این محتوا برای شما مفید بوده باشد. همانطور که گفته شد؛ بالانس چرخ یکی از مهم ترین دستگاه های آپاراتی ها می باشد و باید حتما بالانس بودن چرخ های ماشین را به صورت دوره ای بررسی کنید زیرا عدم بالانس بودن چرخ ها می تواند موجب کاهش عمر قسمت های جلوبندی خودرو، افت کیفیت رانندگی، لاستیک سایی و ... شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته