دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

معترضان به مرضیه برومند از خانواده هنر نبودند

معترضان به مرضیه برومند از خانواده هنر نبودند
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکشنبه‌شب برای نخستین بار از چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران دیدن کرد‌ و در ابتدای این دیدار پاسخگوی پرسش خبرنگاران بود.
کد خبر : 874671

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکشنبه‌شب برای نخستین بار از چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران دیدن کرد‌ و در ابتدای این دیدار پاسخگوی پرسش خبرنگاران بود.

اسماعیلی در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا در رابطه با حواشی به وجود آمده در سینمای ایران پس از سخنان مرضیه برومند در مراسم تشییع پیکر مرحوم مهرجویی و همسرش که همچنان هم ادامه دارد، با دفاع از صحبت‌های برومند گفت: باید از زاویه دیگری این مسائل را دید، برای حمایت از مردم مظلوم غزه، روز گذشته هنرمندان در موزه هنرهای معاصر دور هم جمع شدند، تا به امروز اهالی فرهنگ و هنر در این خصوص چندین جلسه مختلف داشتند. مگر کسی می‌تواند اتفاقات غزه را ببیند و بی‌تفاوت باشد؟ فارغ از جنبه‌های دینی و مسلمانی،قتل‌عام کودکان و غیرنظامیان چیزی است که به‌عنوان یک مسئله حقوق بشری، همه دنیا با آن اظهار همدردی می‌کنند. من این افرادی که در مراسم مرحوم مهرجویی اجازه سخنرانی به خانم برومند ندادند را از اعضا و اصحاب هنر نمی‌دانم. اصحاب هنر و سینما خانم برومند بود که داشت صحبت می‌کرد و اجازه ندادند حرف بزند. این‌ها افرادی هستند که کیلومترها از معیارهای عاطفی و اخلاقی دور افتادند و ما این‌ها را افراد بسیار قلیلی در جامعه خودمان می‌دانیم.

وی افزود : هیچ ارتباطی بین این آدم‌ها و جامعه هنر ایران نیست، هنرمندان ایران مثل همه بخش‌های کشور در کنار مظلومانی هستند که شبانه‌روز زیر بمباران یک رژیم ددمنش و کودک کش قرار دارند و با آن‌ها همدردی می‌کنند. این اظهار همدردی امروز جهانی شده و امیدوارم هنرمندان ما همواره پرقدرت و پرقوت در مسیر فضایل انسانی و اخلاقی حرکت کنند.

وزیر همچنین در پاسخ به عدم انتشار اخبار جشنواره فجر امسال نیز به خبرنگار آنا توضیح داد: دوستان ما در سازمان سینمایی ۲۱ شهریور بیانیه جشنواره را صادر کردند، محورها را اعلام کردند و آقایان خزاعی و امینی بحث اطلاع‌رسانی را هم تقویت می‌کنند و کارها انجام می‌شود و فکر می‌کنم خود این دوستان می‌توانند پاسخگوی آثار حاضر و کیفیت آن‌ها باشند.

او درباره کیفیت جشنواره فيلم کوتاه  تهران گفت: این کیفیت حاصل تلاش‌های انجمن سینمای جوانان در استان‌های مختلف است باید از دوستان خودم تشکر کنم که زمینه برگزاری باشکوه این رویداد را فراهم کرده‌اند.

وزیر فرهنگ درباره تدارک وزارت ارشاد برای ترکیب فیلم‌های جشنواره فیلم فجر هم گفت: در برنامه هفتم پیش‌بینی شده است که سالی ۲۰ فیلم فاخر تولید شود. امسال هم شکر خدا مقدمات این امر فراهم است و تعدادی از این آثار در دست تولید است اما ان‌شالله در سال‌های آینده به این سقف در امار تولیدات خواهیم رسید.

اسماعیلی ادامه داد: در این سال‌ها تلاش کردیم تمرکزی را در حوزه پویانمایی ایجاد کنیم. به همین دلیل برای بنیاد ملی پویانمایی مصوبه شورایعالی سینما و شورایعالی هنر را برای این بنیاد دیافت کردیم.در برنامه هفتم هم مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده تعهد بالایی را برای ما در نظر گرفته‌اند. این تعهدات جز با تشکیل نهاد تخصصی که بتواند سیاستگذاری  و ریل‌گذاری کند و نقش حمایتی داشته باشد، محقق نمی‌شد. ان‌شالله در ماه‌های اینده این بنیاد را راه‌اندازی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته