دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صحرایی: پویایی مدارس برای وصول به چشم‌انداز سند تحول بنیادین ضروری است

صحرایی: پویایی مدارس برای وصول به چشم‌انداز سند تحول بنیادین ضروری است
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: پیام گردهمایی امروز، توانمندسازی و پویایی مدارس برای وصول به چشم‌انداز سند تحول بنیادین است.
کد خبر : 874112

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور با حضور مدیران استان‌ها و شورای معاونین آموزش‌وپرورش امروز پنج‌شنبه مورخ ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ در اردوگاه باهنر تهران برگزار شد. 

در این جلسه وزیر آموزش‌وپرورش در جمع شورای معاونان و مدیران کل استان‌ها، با محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی و ابزار همدردی با مردم مظلوم فلسطین بیان کرد: راز پیروزی ملت‌ها، ایستادگی و پایداری در برابر ظلم است که موجب سربلندی و عزت آن‌ها می‌شود.

صحرایی ادامه داد: کشور‌های جنگ‌طلب با ایجاد شرایط ناامنی و بحران، کشور‌ها را دچار روزمرگی کرده به صورتی که آینده‌ای برای خود متصور نباشند.

وزیر آموزش‌وپرورش سپس گفت: وظیفه و رسالت ما همان نقطه برنامه‌ریزی‌شده و عملیاتی آن‌ها یعنی تربیت نسل کارآمد، انقلابی و حق‌طلب است.

وی افزود: پیام گردهمایی امروز، توانمندسازی و پویایی مدارس برای وصول به چشم‌انداز سند تحول بنیادین است.

صحرایی با اشاره به اهمیت کلان سیستم آموزش‌وپرورش و گستردگی آن، اصطلاح «سازمان یادگیرنده» را مأموریت مهم امروز این سیستم دانست.

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: منظور از سازمان یادگیرنده، سازمانی است که توانمندی، رقابتی بودن، پویایی سازمانی را داراست. اولین عنصر سازمان یادگیرنده الگو‌های ذهنی است؛ به‌طوری‌که درک ما از مسائل جامعه به‌روز باشد.

صحرایی با تأکید به اعتبار بخشیدن و ارتقای کیفیت برنامه آموزش معلمان مانند ضمن خدمت گفت: توانمندی معلمان و ترفیع مهارت‌های فردی آن‌ها از عناصر مهمی است که مأموریت حیاتی ماست.

در ادامه جلسه اعضا به بررسی مقوله‌های مدرسه تراز سند تحویل بنیادین پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته