دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برخورد دوگانه منتقدان با «فرار مرغی»

برخورد دوگانه منتقدان با «فرار مرغی»
بعد از اکران محدود قسمت دوم انیمیشن «فرار مرغی» منتقدان و کارشناسان سینمایی نمرات خود را برای این اثر ثبت کردند، نمراتی که در برخی سایت‌ها این استاپ موشن را یک اثر خوب و در برخی دیگر یک اثر متوسط نشان می‌داد.
کد خبر : 874039

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بعد از آغاز پخش قسمت دوم انیمیشن سینمایی «فرار مرغی» که این بار با عنوان «فرار مرغی؛ ظهور ناگت» (Chicken Run: Dawn of the Nugget) منتشر شد، سایت‌های امتیازدهی، نمرات اولیه این استاپ موشن جدید استودیو آردمن را منتشر کردند.

قسمت نخست انیمیشن «فرار مرغی» (Chicken Run) که در سال ۲۰۰۰ به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی پیتر لرد و نیک پارک با حضور ستارگانی همچون مل گیبسون و میراندا ریچاردسون به عنوان صداپیشه اکران شد با استقبال خوبی همراه بود و این اثر که به نوعی یکی از طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین استاپ موشن‌های اوایل قرن جدید محسوب می‌شد، توانست جریان‌سازی خوبی داشته باشد و با نقد‌های مثبت و خوبی هم همراه بود. تا جایی که کنسول‌های بازی فعال در آن سال‌ها (سگا، پلی استیشن ۱) بازی‌های اختصاصی این مرغ‌های دوست داشتنی را تولید کردند و شما در آن بازی‌ها باید کمک می‌کردید که مرغ‌ها را از مزرعه فراری دهید.

حالا بیش از بیست سال از تولید قسمت اول گذشته و استودیو‌های دریم ورکس و آردمن با همکاری هم قسمت دوم این انیمیشن محبوب را ساختند. کارگردانی این قسمت در اختیار سم فل، انیمیشن ساز مطرح انگلیسی بوده، کسی که در کارنامه هنری‌اش آثار مطرحی همچون «بر آب رفته» (Flushed Away)، «پارا نورمن» (ParaNorman) و «افسانه دسپرو» (The Tale of Despereaux) را دارد و برای دوستداران انیمیشن چهره‌ای شناخته شده است.

سازندگان قسمت جدید انیمیشن «فرار مرغی» به سراغ صداپیشگان جدیدی رفتند و در تیم تازه این اثر هم چهره‌های مطرح سینما و تلویزیون انگلیس و البته هالیوود حضور دارند. به عنوان مثال زکری لیوای (بازیگر نقش شزم، در مجموعه فیلم‌های کمپانی دی‌سی)، بلا رمزی (بازیگر نوجوان سریال‌های بازی تاج و تخت و آخرین بازمانده ما) دیوید بردلی (بازیگر سریال بازی تاج و تخت) تندی نیوتن (از بازیگران سریال وست ورلد) ایملدا استنتون (از بازیگران مجموعه فیلم‌ها هری پاتر) و... از صداپیشگان اصلی این اثر هستند.

این تیم تولید در نهایت «فرار مرغی: ظهور ناگت» را به پایان رساندند و از روز گذشته، نمرات اولیه این اثر در سایت‌های امتیازدهی و رسانه‌های سینمایی منتشر شده است. در سایت روتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) از ۱۶ نقد به ثبت رسیده این فیلم امتیاز خوب ۸۱ از ۱۰۰ را به دست آورده است. در متاکریتیک (Metacritic)، اما شرایط برای این اثر خوب نیست، در این سایت فعلا ۷ منتقد نظر خود را به ثبت رساندند که مجموع امتیاز این منتقدان امتیاز ۶۴ از ۱۰۰ است.

این تفاوت در دیدگاه منتقدان، در رسانه‌های معتبر دیگر هم به چشم می‌خورد، به عنوان مثال دیلی تلگراف به این اثر امتیاز کامل ۵ از ۵ را داده، اما گاردین و تایمز ۳ از ۵ را به استاپ موشن جدید «فرار مرغی» اختصاص دادند. در رسانه‌هایی که امتیاز خود را از ۱۰۰ به ثبت می‌رسانند هم ورایتی ۶۰، هالیوود ریپورتر ۵۰ و رولینگ استون ۴۰ امتیاز را در نظر گرفتند.

در حال حاضر و با وجود اینکه اکران عمومی و جهانی این اثر هنوز شروع نشده، باید به همین امتیازاتی که منتقدان به این اثر دادند بسنده کرد، این انیمیشن دوست داشتنی روز ۲۴ آذر از سایت نتفلیکس به طور جهانی منتشر می‌شود و آن زمان است که می‌توان نتیجه گرفت سبک امتیازدهی کدام رسانه و چه منتقدانی به حقیقت نزدیک‌تر بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته