دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1402 - 13:06

حزب‌الله لبنان سکوت رسانه‌های غربی در حمله اسرائیل به خبرنگاران را محکوم کرد

حزب‌الله لبنان سکوت رسانه‌های غربی در  حمله اسرائیل به خبرنگاران را محکوم کرد
حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به چند خبرنگار در مرز لبنان اعلام کرد که جهان غرب عامدانه نامی از عامل حمله نمی‌برد.
کد خبر : 873079

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، اداره روابط عمومی جنبش حزب‌الله لبنان امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای، سکوت دولت‌ها و رسانه‌های غربی در خصوص شهادت «عصام العبدالله» خبرنگار لبنانی‌الاصل شبکه «رویترز» و زخمی شدن چند تن از خبرنگاران و عکاسان شبکه «الجزیره» و خبرگزاری فرانسه در حمله رژیم صهیونیستی در مرز لبنان را محکوم کرد.

به نوشته وبگاه شبکه المنار، حزب‌الله لبنان همچنین سکوت دبیرکل سازمان ملل و نیروهای یونیفل مستقر در مرز لبنان و فلسطین اشغالی را محکوم کرد و گفت که آن‌ها به همراه سخنگوی کاخ سفید و همچنین خبرگزاری رویترز و تعدادی دیگر از رسانه‌های جهانی عامدانه نامی از عامل حمله نمی‌برند.

حزب‌الله تأکید کرد: این اسرائیل بود که به شکل واضح و بدون هیچ تردیدی و آن هم مقابل دوربین‌های رسانه‌های محلی و جهانی عامل شهادت عصام العبدالله است.

رژیم صهیونیستی، شامگاه دیروز، گروهی از خبرنگاران را هنگام پوشش جنایت‌های این رژیم هدف قرار داد که این حمله منجر به شهادت «عصام العبدالله» خبرنگار لبنانی‌الاصل شبکه «رویترز» و زخمی شدن چند تن از خبرنگاران و عکاسان شبکه «الجزیره» و خبرگزاری فرانسه شد.

پس از این واقعه، خبرگزاری رویترز صرفا با پوشش خبری آن، با خانوده عصام العبدالله ابراز همدردی کرد و مدعی شد که هنوز عامل حمله مشخص نیست.

«مازن ابراهیم» مدیر دفتر الجزیره در لبنان نیز گفت که خودروی تیم خبری این شبکه هدف مستقیم موشک قرار گرفته و به طور کامل در آتش سوخته است. او گفت که تیم خبری به هیچ وجه نزدیک هیچ یک از مواضع ارتش لبنان یا حزب‌الله نبود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته