دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح‌کرد؛

تلاش رسانه‌های غربی برای بازسازی تصویر جعلی رژیم صهیونیستی

تلاش رسانه‌های غربی برای بازسازی تصویر جعلی رژیم صهیونیستی
محمدمهدی اسماعیلی در رویداد «منادیان الاقصی» تلاش سیاسی و رسانه‌ای غرب پس از عملیات حماس را در راستای بازسازی تصویر جعلی رژیم صهیونیستی دانست.
کد خبر : 873074

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد «منادیان الاقصی» یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی در نبرد غزه، پیش از ظهر امروز شنبه ۲۲ مهر در خبرگزاری قدس برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم که با حضور فعالان رسانه و نمایندگان حماس در کشورمان برگزار شد، ابطحی دبیرکل کنفرانس حمایت از فلسطین به عنوان نخستین سخنران پشت میکروفن قرار گرفت و توضیحاتی درخصوص ویژگی‌های عملیات طوفان‌الاقصی ارائه داد و گفت: مهمترین اصل این عملیات عنصر غافلگیری بود. در اوج اختفا، در منطقه محدود، دو سال برای این عملیات برنامه‌ریزی شد و در نهایت رزمندگان کاری کردند کارستان. همه تجربیات موجود در محور مقاومت در خدمت این عملیات قرار گرفت. آنچه رخ داد یک رویداد الهی بود که رزمندگان در ۱۴ دقیقه ۲۲ پایگاه را در غلاف غزه گرفتند. 

وی افزود: مرحله دوم عملیات خارج شدن رزمندگان از غزه و حمله اتش به اختیار دل دشمن بود. برای اولین بار عملیات ترکیبی از دریا، هوا، زمین و زیر زمین برگزار شد. برای نخستین بار اسارت گیری در این حجم و تغییر رویکرد از دفاعی به تهاجمی در این عملیات رخ داد. 

سپس نوبت به قدومی نماینده حماس در کشورمان رسید که به عنوان سخنران دوم پشت تریبون قرار بگیرد. وی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: ما بعد از جنگ نظامی و عملیاتی جنگ رسانه‌ای داریم که بسیار مهم است. مردم ما ایستادند و چون به خاکشان ایمان دارند خانه و زندگی شان را رها نکردند. تاکنون حدود ۷۰ شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰۰ شهروند مجروح شدند. در این میان در یک روز ۸ خبرنگار به شهادت رسید. 

وی افزود: امریکا یا رژیم صهیونسیتی اجازه نمیدهند خبرنگاران مخالف خودشان در غزه حضور پیدا کنند، اما رسانه‌هایی مثل سی‌ان‌ان و دیگر رسانه‌های غربی با خیال راحت در آنجا حضور دارند و دروغ‌پراکنی می‌کنند. اگرچه خود خبرنگار سی‌ان‌ان اعتراف کرد که در انتشار اخبار کودک‌کشی نظامیان فلسطینی دروغ گفته و از همه عذرخواهی کرد. 

هدف ما از این جنگ و پیام مان به دشمن این است که متوجه شدیم دشمن ما قضیه فلسطین را به فراموشی سپرده است. اتفاقاتی مثل عادی سازی روابط بین این رژیم و برخی کشورهای عربی از آن دست بود که بعد از این عملیات رسماً به پایان رسید. این نبرد و درگیری بین حق و باطل ادامه خواهد داشت و ما باید به فکر عزت و سربلندی باشیم. دلیل اصلی کشتار جمعی امروز در غزه، بحران موجود در دشمن و آغاز شکستن و نابودی رژیم صهیونسیتی است. این موفقیت را نباید به سادگی از دست داد. مرزهای فلسطین با همسایگانش باید باز شود. اصحاب رسانه و خبرنگاران باید ارث و میراث شهیدان خبرنگار در این مسیر را حفظ کنند. میراث این خبرنگاران حقیقت طلبی و حقیقت گویی است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان آخرین سخنران در رویداد منادیان الاقصی یه روی صحنه رفت و در رابطه با این عملیات و جایگاه خبرنگاران در آن گفت: امروز معادلات سیاسی، امنیتی رسان ‌ای و خبری با هم تغییر کرده است. اگر تحولات امروز را چند دهه قبل کسی میخواست پیش‌بینی کند، متهم به توهم می‌شد. مگر امکانش بود که این رژیم نا دندان مسلح که به هیچ قاعده جهانی و انسانی وقعی نمی‌نهد و همه ابزارهای سیاسی و رسانه‌ای دنیا را در اختیار دارد، اینگونه دربرابر فرزندان مقاومت زانو بزند. این اتفاق به قدری بزرگ است کت ما هنوز ابعاد مهم ان را درک نکردیم. در یک روز نیروهای مقاومت وارد اراضی اشغالی شوند، صهیونیست ها را به درک نایل کنند، تعداد زیادی از سران و نظامیان را به اسارت دربیاورند. این عملیات مبارک جبهه مقاومت باشد. 

وی افزود : اتفاقات پس از عملیات تلاشی مذبوحانه برای بازسازی تصویر جعلی از رژیم صهیونسیتی است. همان رهبرانی که در گذشته پرچم مبارزه با صهیونیسم را داشتند مجبور شدند عقب‌نشینی کنند. که سالها نتیجه خفت باری برای کشورهای عربی داشت. در انتفاضه اول وقتی در تلویزیون می‌دیدیم که کودکان و جوانان فلسطینی با سنگ به مبارزه با صهیونیسم پرداختند به همت و نگاه انها تحسین و درود می‌فرستایم. اما تصورش سخت بود که از ان درگیری با سنگ، به این عملیات بزرگ برسیم. 

وزیر ارشاد ادامه داد: شمارش معکوس برای نابودی اسراییل را خود رژیم صهیونسیتی اغاز کرده و این اخرین دست و پا زدن های آنها است.امروز یک جنگ رسانه ای واقعی شکل گرفته، جنگ روایت. آنها تلاش می کنند جای ظالم و مظلوم و قاتل و مقتول را تغییر دهند. اشغال فلسطین سابقه ای بیش از ۱۰۰ سال دارد. این رژیم سال‌ها زمینه سازی و کشتار و قتل کردند که این دولت جدید را تأسیس کردند. دولت بریتانیا جرأت نکرد به این تأسیس رای مثبت بدهد. این رژیم با کشتار و قتل و تجاوز ۷۵ سال را طی کرده و امروز رژیم صهیونسیتی در اوج ذلت قرار گرفته است. من قبلا هم گفتم عصر سلطه رسانه‌های غربی به پایان رسیده است و امروز می‌بینیم دشمن هم حیثیت سیاسی و نظامی اش را از دست داده هم حیثیت اجتماعی و فرهنگی اش را. امروز در خود امریکا درصد بالایی از مردم مدافع فلسطینی ها هستند. ما در جامعه اسلامی ایران اعلام می‌کنیم در کنار مقاومت فلسطین است. جامعه ایرانی داغدار کودکان شماست. ما هم با شما بغض می کنیم ولی پای این ارمان ایستادیم. انقلاب اسلامی پای ارمان رهایی فلسطین ایستاده است. ما روزی این پرچم را در دست داشتیم که خیلی‌ها از ازادی فلسطین ناامید شده بودند. ما امروز حضور ملائکه الهی را در کنار فرزندان مقاومت حس می کنیم و به ان می‌بالیم. روز نصرت نزدیک است و مسلمانان به زودی نماز باشکوه وحدت را در بیت المقدس عزیز برپا می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته