دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1402 - 10:54

ایروانی: تا پایان اشغال در کنار آرمان فلسطین می‌مانیم

ایروانی: تا پایان اشغال در کنار آرمان فلسطین می‌مانیم
نماینده دائم ایران در سازمان ملل اتهامات مطرح شده از سوی بلینکن را رد کرد و گفت: ایران به حمایت کامل خود از حقوق مشروع مردم فلسطین ادامه می‌دهد و تا پایان اشغال در کنار آرمان فلسطین هستیم.
کد خبر : 875157

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل در اظهاراتی درباره وضعیت غزه گفت: ما شاهد کشتارهای وحشیانه، جنایات و مجازات دسته جمعی مردم فلسطین در غزه هستیم که نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است. حملات تروریستی به بیمارستان الاهلی که منجر به کشته شدن بیش از ۵۰۰ غیرنظامی بی‌گناه از جمله زنان و کودکان شد، تنها می‌تواند یک جنایت جنگی شنیع باشد.

وی با اشاره به اظهارات دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: همانطور که دبیرکل سازمان ملل در جلسه توجیهی تأکید کرد، عملیات هفتم اکتبر فلسطین در خلاء انجام نشد. برای دهه‌ها، فلسطینی‌ها از تاریخ دردناکی از اشغال، تجاوز، تبعیض و تحمیل سیاست‌های آپارتاید توسط رژیم اسرائیل رنج برده‌اند.

این دیپلمات ارشد ایرانی تأکید کرد: علیرغم حمایت موثر اکثریت قاطع اعضای سازمان ملل از تصویب قطعنامه‌های متعدد مجمع عمومی در تأیید حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و حمایت از مبارزات مشروع آنان از جمله از مقاومت مسلحانه، شورای امنیت متاسفانه در اقدام قاطع با موانعی روبرو بوده است. این مانع در درجه اول ناشی از حمایت‌های بی‌قید و شرط آمریکا است که از حق وتو خود در بیش از ۴۰ قطعنامه در شورای امنیت استفاده کرده است.

به گفته ایروانی انفعال شورای امنیت به طرز تکان‌ دهنده‌ای به رژیم اشغالگر جسارت وقیحانه‌ای بخشیده تا به ارتکاب جنایات فجیع‌تری دست بزند.

نماینده ایران در سازمان ملل تأکید کرد: حقوق مسلم فلسطینی‌ها، از جمله حق تعیین سرنوشت و حق بازگشت، پیوسته با انکار و نقض شدید رژیم اشغالگر اسرائیل روبرو شده است.

وی با ذکر این نکته که جامعه بین‌الملل، همراه با شورای امنیت، تعهدات اخلاقی و حقوقی دارند که نیازمند اقدام فوری است، گفت: تعهد آن‌ها برای ارائه حمایت همه‌جانبه از فلسطینی‌ها، که شامل توقف تجاوز نظامی اسرائیل، برقراری آتش‌بس فوری، تضمین دسترسی بشردوستانه بدون مانع، بازگشایی گذرگاه مرزی رفع و تسهیل تحویل سریع تجهیزات ضروری به غزه است، باید تشدید شود.

ایروانی با اشاره به تلاش «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا برای مقصر خواندن ایران بیان کرد: امروز وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر تلاش کرد به اشتباه ایران را مقصر بداند. ایران قاطعانه این اتهامات بی‌اساس را رد می‌کند. تعهد ما به صلح و ثبات منطقه‌ای تزلزل‌ناپذیر است. ایران با جامعه بین‌المللی در تأیید درخواست برای آتش‌بس فوری و توقف تجاوزات نظامی بی‌امان رژیم اسرائیل و نیز ضرورت توقف آوارگی اجباری بیش از یک میلیون نفر از غزه، همسو است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته