دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1402 - 14:36

اولاف شولتز: حمایت درازمدت ایران عملیات حماس را ممکن کرد

اولاف شولتز: حمایت درازمدت ایران عملیات حماس را ممکن کرد
صدراعظم آلمان می گوید اگر حمایت درازمدت ایران از مقاومت نبود، حماس هرگز موفق نمی شد توانایی انجام عملیات در داخل فلسطین اشغالی را به دست بیاورد اما مدرکی هم وجود ندارد که نشانه دخالت ایران در حملات اخیر باشد.
کد خبر : 872889

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از دویچه وله، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان، مدعی شد که ایران هم تا حدی مسئول حمله حماس به رژیم صهیونیستی است.

او بامداد امروز پنجشنبه، تصریح کرد که تاکنون مدرک محکمی مبنی بر حمایت ملموس و عملیاتی ایران از حمله حماس در دست نیست اما برای همه روشن است که بدون حمایت جمهوری اسلامی در چند سال گذشته، حماس قادر نبود چنین حملات گسترده ای را در داخل فلسطین اشغالی انجام دهد.

ادعای شولتز درحالی است که با وجود اذعان اروپایی ها به اشغالگری رژیم صهیونیستی و تداوم محاصره غزه برای 17 سال، این کشورها هرگز حمایت خود را از این رژیم غاصب و کودک کُش دریغ نکردند و با این حساب، غرب هم تا حد زیادی مسئول لبریز شدن کاسه صبر مقاومت و آغاز دور جدید درگیری هاست.

در هر حال، ایران از آغاز عملیات طوفان الاقصی تأکید کرده که نقشی در آن نداشته و جامعه اطلاعاتی آمریکا هم در تازه ترین گزارش خود این مسئله را تأیید کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته