دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1402 - 19:43
رئیس سابق سرویس جاسوسی انگلیس:

غافلگیری اسرائیل با اتکای بیش از حد به فناوری تشدید شد

غافلگیری اسرائیل با اتکای بیش از حد به فناوری تشدید شد
رئیس سابق سرویس جاسوسی انگلیس می‌گوید که فقدان قوه تخیل و اتکای بیش از اندازه به فناوری‌های امنیتی، موجب غافلگیری رژیم صهیونیستی از سوی حماس شد.
کد خبر : 872919

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «الکس یانگر» رئیس سابق سرویس اطلاعات خارجی انگلیس (ام‌آی۶) می‌گوید که ناکامی رژیم صهیونیستی در شناسایی خطر حمله حماس ناشی از به کار نگرفتن قوه تخیل بوده است.

وی به «بی‌بی‌سی» گفت: فرض اسرائیل این بود که حماس تمایلی به یک درگیری تازه ندارد بنابراین با هر اطلاعاتی درباره حمله حماس با بی‌اعتنایی یا بی‌اعتباری برخورد شده است.

وی گفت که این سهل‌انگاری با اتکای بیش از حد به فناوری تشدید شد.

گزارش شده که مصر چند روز قبل از آغاز عملیات طوفان الاقصی در تاریخ ۷ اکتبر، به رژیم صهیونیستی درخصوص تحرکات در غزه هشدار داده بود.

گفته می‌شود با اینکه حماس به طور علنی خود را آماده عملیات می‌کرد، این ذهنیت را برای دشمن صهیونیست پیش آورده بود که تمایلی به حمله ندارد.

اسرائیل یک دیوار امنیتی «هوشمند» در مرز غزه احداث کرده بود تا به زعم خود، جلوی نفوذ حماس را بگیرد.

یک روز قبل از حمله «گردان‌های شهید عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس به شهرک‌های اسرائیلی در عملیات طوفان الاقصی، به نظر می‌رسید که تدبیر امنیتی و دفاعی اسرائیل در محاصره نوار غزه بسیار منسجم بود و دیوار هوشمند آنها نیز نفوذناپذیر است اما ساعاتی پس از حمله، کل سیستم امنیتی اسرائیل فروریخت. در واقع، آنچه در طول سال‌ها ساخته شده بود در عرض چند ساعت نابود شد. نیروهای حماس دیوار و حصارها را شکستند، به شهرک‌ها یورش بردند و کنترل آنها را به دست گرفتند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته