دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عربشاهی: قهر گل‌محمدی تیم را به هم می‌ریزد/ اسامی ۱۱ تیم متخلف دیگر را اعلام کنند

عربشاهی: قهر گل‌محمدی تیم را به هم می‌ریزد  اسامی ۱۱ تیم متخلف دیگر را اعلام کنند
پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: مگر راه دیگری باقی نمانده که گل‌محمدی با قهر خود تیم را به هم می‌ریزد و از لحاظ روحی و روانی شرایط را سخت می‌کند.
کد خبر : 872864

ضیا عربشاهی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد قهر یحیی گل‌محمدی و واکنش رضا درویش اظهار کرد: یحیی گل‌محمدی هر فصل در زمانی که تیم در دور نتیجه گرفتن است به یکباره مشکلت مالی را پیش می‌کشد و چند روزی قهر می‌کند تا به خواسته‌هایش برسد. اینکه او می‌گوید هواداران پرسپولیس را دوست دارد و هر کاری می‌کند برای آنهاست کاملاً سمبلیک و نمادین است. دلیلی ندارد به خاطر مشکلات مالی تیم را رها کرد و به حالت قهر در تمرینات حاضر نشد. بازیکنان هم از او یاد می‌گیرند و در تمرین حاضر نمی‌شوند. مگر راه دیگری باقی نمانده که گل‌محمدی با قهر خود تیم را به هم می‌ریزد و از لحاظ روحی روانی شرایط را سخت می‌کند؟

قهر سرمربی پرسپولیس معنی ندارد

وی ادامه داد: کل مبلغ قرارداد فصل گذشته پرداخت شده و ۲۰ درصد هم از مبلغ قرارداد این فصل داده شده است. مانده آپشن‌های قرارداد‌های فصل قبل که او هم پرداخت می‌شود و قطعاً موانعی وجود داشته که به مرحله پرداخت نرسیده است. اعتصاب و تمرین نکردن که کاملاً به سود دیگر مدعیان قهرمانی است. یادمان نرود فصل قبل اگر ملوان در اصفهان از سپاهان مساوی نمی‌گرفت پرسپولیس به صدر نمی‌رفت تا در پایان فصل قهرمان شود. حالا که پرسپولیس فصل قبل را با سه جام به پایان رسانده چه معنی دارد در همان اوایل فصل شاهد قهر سرمربی تیم باشیم. چنین کاری شادابی را از تیم می‌گیرد و هواداران را نگران می‌کند.

گل‌محمدی از دغدغه تیم کم کند

پیشکسوت تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: مگر تیم‌های سپاهان، استقلال، تراکتور یا فولاد خوزستان تمامی مبلغ قرارداد‌های فصل قبل را پرداخت کرده‌اند و به تعهدات مالی خود تا اینجای فصل پایبند بوده‌اند. باشگاه پرسپولیس کمتر از رقبای اصلی خود هزینه نکرده و متعهد بوده است. بار‌ها دیده‌ایم تیم‌های کوچک که سقف مالی کوچکی دارند با تمام توان برابر پرسپولیس یا دیگر تیم‌های بزرگ بازی می‌کنند. بازیکنان چنین تیم‌هایی می‌خواهند ثابت کنند چیزی از بازیکنانی که قرارداد‌های نجومی بسته‌اند ندارند. این همه هزینه شده و شاکله اصلی تیم حفظ شد. اگر مهاجمان فصل قبل هم جدا شدند با موافقت سرمربی تیم صورت گرفته است. وقتی تیم بازیکنان خوب و آماده‌ای دارد، یحیی گل‌محمدی با کلمات بازی نکند و به خاطر مسائل مالی، پرسپولیس را وارد بحران نکند. به جای جار و جنجال راهی را برود که تیم بدون دغدغه باشد.

سپاهان ۱۸ تخلف کسر ۴ امتیاز؛ پرسپولیس یک تخلف کسر یک امتیاز

عربشاهی در خصوص کسر یک امتیاز از پرسپولیس تصریح کرد: اول از همه اینکه هیچ جای دنیا نمی‌آیند سقف قرارداد مشخص کنند، اما در فوتبال ایران چنین کاری انجام شده و باشگاه‌ها برای آنکه بیش از سقف بودجه اعلام شده هزینه کنند راه دور زدن قانون را یاد گرفته و اجرایی می‌کنند. حالا که چنین قانونی را گذاشته‌اند چرا تنها پرسپولیس و سپاهان جریمه شده‌اند وقتی خودشان گفته‌اند ۱۳ تیم تخلف داشته‌اند. از طرفی دیگر؛ سپاهان ۱۸ تخلف داشته و کسر ۴ امتیاز و جریمه ۴۰ میلیارد تومانی داشته بعد پرسپولیس با یک تخلف باید کسر یک امتیاز و جریمه ۱۰ میلیارد تومانی داشته باشد. اگر نمی‌توانند درست قانون را اجرایی کنند اصلاً قانون سقف بودجه را بردارند. یا اینکه اسامی ۱۱ تیم متخلف دیگر را اعلام کنند و اگر مجاز به کسر امتیاز هستند این اتفاق بیفتد تا عدالت برقرار شود نه اینکه راه خلاف برای متخلفان باز شود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته