دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1402 - 00:16

محمودی: تیم ملی نتیجه نمی‌گیرد، با عذرخواهی دنبال تمام شدن ماجرا هستند/ عطایی بخشی از ناکامی بود

محمودی: تیم ملی نتیجه نمی‌گیرد، با عذرخواهی دنبال تمام شدن ماجرا هستند  عطایی بخشی از ناکامی بود
ملی‌پوش سابق والیبال گفت: باید یک خون جدید به رگ‌های این ورزش دمیده شود تا با همکاری و کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بتوانیم شرایط را بهتر کنیم.
کد خبر : 872756

بهنام محمودی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص شرایط دشوار تیم ملی والیبال در کسب سهمیه المپیک و ناکامی در لیگ ملت‌ها و مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: واقعیت‌ها را دوست نداشتیم بشنویم و گذاشتیم تا شرایط سخت و دشوار شود. بیش از دو سال است که به این موضوع اشاره کردم والیبال ایران نیاز به تفکرات و ایده‌های نو دارد و باید فضا را تغییر دهیم. بحث کلات مدیریتی داریم و یک ماه دیگر مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال برگزار می‌شود. امیدوارم در این انتخابات شاهد انتخاب کسانی باشیم که ایده و طرح نو دارند و می‌خواهند والیبال را به سمت اتفاقاتی مثبت ببرند.

وضعیت والیبال حساس‌تر می‌شود

وی ادامه داد: قرار نیست تا آخر تغییری در فدراسیون‌ها یا دیگر ارگان‌ها رخ دهد. سیاست مقام معظم رهبری این است که جوان‌ها بیایند و اداره امور را بر عهده بگیرند و طبق فرمایش ایشان، برای انتخابات فدراسیون والیبال ثبت‌نام کردم. وضعیت والیبال هر چه جلوتر می‌رویم حساس‌تر می‌شود و باید یک خون جدید به رگ‌های این ورزش دمیده شود تا با همکاری و کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بتوانیم شرایط را بهتر کنیم. نگاه از بالا به پایین در فدراسیون برداشته شود و اسپانسر‌ها و حامیان مالی به حمایت از فدراسیون برخیزند تا با کار و تلاش مضاعف بتوانیم فاصله ایجاد شده را جبران کنیم. والیبال در کوتاه مدت و به دنبال آن در بلندمدت به جایگاه قبلی خود باز می‌گردد و می‌تواند نتایج خوب گذشته را تکرار کند.

نوک پرگار ناکامی‌ها به سمت کادرفنی تیم ملی والیبال گرفته شد

قُطر پاسور سابق تیم ملی والیبال درباره عوامل ناکامی تیم ملی خاطرنشان کرد: مسائل فنی، تغییر نسل، مباحث روحی روانی از مهم‌ترین عوامل بودند و در قالب فنی تصمیم‌گیری‌های مدیریتی که نیاز به کارشناسی دارند به درستی انجام نشد. میزگرد‌هایی برگزار شد، اما تصمیم‌های فدراسیون در دفتر خصوصی شخصی گرفته شد و به صورت فرمالیته و سمبلیک در فدراسیون نهایی شد. نوک پرگار ناکامی‌ها به سمت کادرفنی تیم ملی والیبال گرفته شد و تمام تقصیر‌ها به گردن مربیان ملی افتاد در حالی که چنین نبود و باید از خرد جمعی به بهترین شکل استفاده می‌شد و نظرات دلسوزان خانواده والیبال شنیده می‌شود تا نسبت به رفع ایراد‌ها اقدام می‌شد.  

اجازه انتقاد به مردم داده نمی‌شود

محمودی یادآور شد: بالاترین فرد در جمهوری اسلامی ایران رهبر فرزانه انقلاب است. حضرت آقا برای نیرو‌های مسلح و صدا و سیما که دو ارگان مهم هستند یک فرد را در دو دوره پنج ساله مسئولیت می‌دهد و بعد از آن فرد جدیدی را با ایده‌های جدید انتخاب می‌کند، چون نیاز است با تفکرات به روز پیش برویم. در والیبال تیم ملی در تورنمنت‌های معتبر نتیجه نمی‌گیرد و نهایتاً با عذرخواهی به دنبال تمام شدن ماجرا هستند. کامنت‌های پست‌های فدراسیون والیبال بسته است و البته من با فحاشی مخالف هستم، ولی اجازه انتقاد به مردم داده نمی‌شود. بدنه سیاست‌گذاری‌های فدراسیون والیبال نیاز به تغییر دارد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری جوان‌تر‌ها باید بیایند و به آن‌ها اعتماد شود تا با همدلی و هم‌افزایی شرایط را مساعد کرد. این بار هجمه‌ها روی بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال بود و او که نوک سیبل بود تصمیم گرفت تا برود. او بخشی از ناکامی بود، ولی سیاست‌های غلط مدیریتی بخش عمده ناکامی بود. امیدوارم خانواده بزرگ والیبال به شکل بهتری راهبری شود و در بُعد مدیریت تفکراتی باشد تا بتوانیم از ظرفیت‌های انسانی عالی‌تر استفاده کنیم.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته