دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دین‌محمدی در واکنش به درخواست استقلال: ایرادی ندارد چند روز یک بار بازی کنیم

دین‌محمدی در واکنش به درخواست استقلال: ایرادی ندارد چند روز یک بار بازی کنیم
مربی تیم هوادار گفت: ایرادی ندارد سه یا چهار روز یک بار بازی کنیم و از لحاظ بدنی هم بازیکنان در شرایط بهتری هستند.
کد خبر : 872508

سیروس دین محمدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد اینکه تیم هوادار نسبت به قضاوت داوران در لیگ برتر معترض بوده، اظهار کرد: ما حرفی نزدیم برای‌مان محرومیت در نظر گرفتند اگر صحبت کنیم مشخص نیست چه تصمیمی می‌گیرند. این فصل که شرایط به شکلی شده که به محض تمام شدن بازی اگر حرفی درباره قضاوت داور زده باشیم برای بازیکن یا مربی محرومیت در نظر می‌گیرند و جریمه‌ می‌کنند. تا وقتی که VAR نباید، وضعیت داوری به همین شکل است و این در حالی است که در همه کشور‌هایی که فوتبال را حرفه‌ای دنبال می‌کنند از VAR استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: انسان جایزالخطاست و داوران هم انسان هستند و ناخواسته اشتباه می‌کنند، ولی با وجود VAR حداقل حداقلش این است که داور اول پس از اعلام کمک داوران ویدئویی می‌رود و صحنه‌ای که روی آن شک است را می‌بیند تا اگر اشتباهی کرده باشد آن را درست کند. خدا را شکر که کارشناسان داوری هستند و با نظرات خود ثابت می‌کنند اعتراض تیم‌ها بی‌دلیل نیست و حق دارند تا نسبت به داوری‌ها معترض شوند.

مربی تیم هوادار در مورد اینکه بسیاری معتقدند اشتباهات داوران نسبت سال‌های قبل خیلی بیشتر شده، عنوان کرد: داوران باید آمادگی جسمانی خود را در بالاترین سطح نگه دارند تا بتوانند به صحنه‌ها نزدیک باشند و درست‌ترین تصمیم را بگیرند. این اتفاق نمی‌افتد و در نتیجه مشکلاتی را به دنبال دارد. ضمن اینکه داوران بهتر است دور هم فوتبال بازی کنند چون یک سری خطا‌ها در زمان بازی پیش می‌آید و با این وضعیت شرایط آنها در شرایط فوتبال بازی کردن می‌توانند شرایط تیم ها را درون زمین درک کنند. من سال‌ها بازی کردم و اتفاقاتی را که در جریان بازی رخ می‌دهد را لمس کرده‌ام. اعتراض به خاطر تصمیم غلط داور است نه اینکه خدای ناکرده تصمیم غلط را تعمدی و از روی قصد بدانیم.

وی در خصوص اینکه به غیر از اشتباهات داوری چه عواملی در نتیجه نگرفتن تیم هوادار تأثیر داشته، خاطرنشان کرد: بالاخره وقتی یک تیم تغییراتی را برای فصل جدید انجام می‌دهد، نیاز به زمان است تا بازیکنان با همدیگر هماهنگ شوند. شاکله تیم عوض شده و به مرور زمان وضعیت تیم بهتر می‌شود. برای آنکه یک تیم بتواند در یک بازی رسمی حضور یابد بین ۱۲ تا ۱۵جلسه تمرین کند و در طول زمان تیم به شرایطی می‌رسد که می‌تواند پاسخگوی انتظارات باشد.

دین محمدی در مورد اینکه باشگاه استقلال درخواست کرده بازی هفته ششم تیمش با هوادار در روز ۲۸ مهر به خاطر داشتن ۴ بازیکن در تیم ملی، با تأخیر ۴۸ ساعته برگزار شود، عنوان کرد: در این مورد مدیریت تیم و مدیرعامل باشگاه تصمیم می‌گیرند، ولی شاهد هستیم در لیگ عربستان تیم‌ها سه یا چهار روز یک بار بازی می‌کنند. این اتفاق را با توجه به حضور نمایندگان این کشور در لیگ قهرمانان آسیا یا برگزاری بازی‌های حذفی یا پادشاهی آن کشور دیده‌ایم. تیم‌ها همواره در جریان مسابقات هستند و از لحاظ بدنی هم بازیکنان در شرایط بهتری هستند. در فوتبال باشگاهی ما هم ایرادی ندارد سه یا چهار روز یک بار بازی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته