دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۵.۲ میلیون هکتار از اراضی دیم زیر کشت می‌رود

۵.۲ میلیون هکتار از اراضی دیم زیر کشت می‌رود
سال زراعی جدید ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها زیر کشت قرار می‌گیرد.
کد خبر : 872451

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز در مراسمی چهارمین سال اجرای طرح ملی جهش تولید در دیمزارها توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) زیر کشت انواع غلات قرار می‌گیرد.

طرح ملی جهش تولید در دیمزارها از سه سال پیش به پیشنهاد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با موافقت مقام معظم رهبری در کشور آغاز شد.

این طرح در حال حاضر در ۴.۲ میلیون هکتار اراضی دیم در ۲۱ استان کشور، ۲۲۸ شهرستان و بیش از ۱۷ هزار روستا و مشارکت ۴۰۰ هزار کشاورز اجرا شده و برنامه ریزی برای سال جدید زراعی افزایش وسعت طرح به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی دیم کشور با حمایت مستقیم ستاد اجرایی فرمان امام زیر کشت انواع غلات است.

گفتنی است در سال سوم اجرای این طرح تاکنون بیش از ۵ و نیم میلیون تن محصول از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی دیم کشور برداشت و تحویل وزارت جهاد کشاورزی، سیلوها، خریداران بخش خصوصی و مصرف کشاورزان شده است.

امسال در کشور بیش از ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم خریداری شده که ۳۵ درصد آن متعلق به اراضی کشت دیم بوده است و برای اصلاح انواع بذرها در طرح جهش تولید دیمزارها قراردادی با موسسه تحقیقاتی دیم کشور به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان منعقد شده که افزایش کارآمدی در این حوزه را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته