دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1402 - 12:50
گزارش لحظه‌به‌لحظه از عملیات طوفان الاقصی؛

القسام: خبرهای مسرت‌بخشی برای ملت فلسطین داریم/ افزایش تلفات اسرائیل به ۱۰۰ کشته و ۷۰۰ زخمی

القسام: خبرهای مسرت‌بخشی برای ملت فلسطین داریم  افزایش تلفات اسرائیل به ۱۰۰ کشته و ۷۰۰ زخمی
حمله غافلگیرکننده حماس به اراضی اشغالی با واکنش‌های متعددی مواجه بوده که اکثر آن‌ها حاکی از ضعف و سردرگمی رژیم صهیونیستی در مواجهه با شجاعت رزمندگان جبهه مقاومت است.
کد خبر : 871869

گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، عملیات «طوفان الاقصی» که از صبح امروز علیه مواضع رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی آغاز شد، تاکنون واکنش‌های زیادی را در پی داشته است.

«محمد الضیف» فرمانده کل «کتائب القسام» شاخه نظامی حماس، امروز را روز انقلاب نامید و گفت که این عملیات پاسخی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در قبال مسجدالاقصی است.

در واکنش به این عملیات گسترده، ارتش رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود از آغاز عملیات موسوم به «شمشیر آهنین» در غزه خبر داد و اعلام کرد: ده‌ها جنگنده ارتش اسرائیل در حال حاضر اهداف حماس در نوار غزه را مورد هدف قرار می‌دهند.

این در حالی است که «تایمز اسرائیل» به نقل از دفتر «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نوشت: گالانت خواستار فراخوان گسترده نیرو‌های ذخیره برای مقابله با حماس شده است.

در این گزارش عملیات کتائب القسام و واکنش رژیم صهیونیستی و حامیان آن را لحظه به لحظه دنبال می‌کنیم:

سخنگوی القسام: خبرهای مسرت‌بخشی برای ملت فلسطین و امت اسلامی داریم

سخنگوی القسام: خبرهای مسرت‌بخشی برای ملت فلسطین و امت اسلامی داریم

ابوعبیده سخنگوی گردانهای القسام -شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین- بعد از ظهر امروز شنبه تأکید کرد که جنگ طوفان الاقصی تازه آغاز شده است.

ابوعبیده به شبکه خبری الجزیره گفت: اخبار زیادی داریم که ملت ما و امت اسلامی را خوشحال می‌کند و دشمن ما را غافلگیر خواهد کرد.

ابوعبیده به شبکه الاقصی هم گفت: اسرائیل در نهایت حیرت، از شوک امروز بیدار خواهد شد و حجم شکست خود را درک خواهد کرد. این تسویه حساب مستقیم با اسرائیل است.

وی ضمن درخواست از ملت فلسطین و امت اسلامی برای مشارکت در این تسویه حساب، تأکید کرد: این یک فرصت تاریخی برای به زانو درآوردن اسرائیل است. طوفان الاقصی، فرصتی است که غزه آن را آغاز کرده است. ساکنان کرانه باختری! این فرصتی برای شماست تا به سمت مناطقی حرکت کنید که دشمن حضور دارد و آنان را بیرون برانید.

ادعای پنتاگون

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در واکنش به عملیات بی‌سابقه امروز (شنبه) جنبش مقاومت حماس علیه رژیم صهیونیستی، گفت که اسرائیل همه چیز برای دفاع از خود خواهد داشت.

آستین همچنین در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آورده است: من به دقت تحولات در اسرائیل را دنبال می‌کنم. تعهد ما به حق اسرائیل برای دفاع از خود تزلزل ناپذیر می‌ماند.

حماس: افسران بلندپایه اسرائیل را اسیر کردیم

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین خبر داد که در جریان عملیات امروز موفق شده است شماری از افسران بلندپایه اسرائیلی را به اسارت خود درآورد.

افزایش تلفات صهیونیست‌ها

رسانه‌های صهیونیستی شمار تلفات این رژیم را ۱۰۰ کشته و بیش از ۷۰۰ زخمی اعلام می‌کنند.

۱۶۰ شهید در پی تجاوز هوایی صهیونیست‌ها به نوار غزه

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از صبح امروز تاکنون در حملات رژیم صهیونیستی به غزه بیش از ۱۶۰ نفر شهید و حدود هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

حداقل ۵۳ صهیونیست اسیر شده‌اند

یک منبع وابسته به حماس اعلام کرد که بیش از ۵۰ صهیونیست‌ در عملیات امروزِ نیروهای مقاومت اسیر شده‌اند.

به گفته این منبع حماس، نیروهای مقاومت فلسطین حداقل ۵۳ نفر از ساکنان فلسطین اشغالی شامل چندین نفر از نظامیان رژیم صهیونیستی را اسیر گرفته و به نوار غزه منتقل کردند.

بی‌بی‌سی: دیوار امنیتی اسرائیل شکست/ تائید هلاکت ۲۲ صهیونیست

عربستان: درباره خطر انفجار اوضاع فلسطین هشدار داده بودیم

وزارت امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز شنبه، به درگیری نیروهای مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

ریاض اعلام کرد که این کشور تحولات و اوضاع بی‌سابقه فلسطین و درگیری گروه‌های فلسطینی با نیروهای اشغالگران اسرائیلی را دنبال می‌کند.

عربستان سعودی در ادامه خواستار «توقف فوری تنش»، «محافظت از غیرنظامیان» و «خویشتن‌داری» در فلسطین اشغالی شد.

وزارت خارجه عربستان در عین حال اعلام کرد که این کشور بارها درباره خطر انفجار اوضاع فلسطین به دنبال تداوم اشغالگری، محرومیت مردم فلسطین از حقوق مشروع و تکرار اقدامات تحریک‌آمیز و سیستماتیک علیه مقدسات مسلمانان هشدار داده است.

ریاض در پایان از خواستار اقدام جامعه بین‌الملل و اجرای یک فرایند صلح‌آمیز معتبر شد که به راهکار دو دولتی منجر شود.

قطر: اسرائیل مسئول تنش جاری است

وزارت امور خارجه قطر، بعدازظهر امروز شنبه، به درگیری‌های گسترده در اراضی اشغالی فلسطین واکنش نشان داد.

وزارت خارجه قطر ضمن ابراز نگرانی از تحولات جاری در نوار غزه، از تمام طرف‌ها خواست تنش‌ها را متوقف کنند و تاجای ممکن خویشتن‌داری نمایند.

با این حال، دوحه در ادامه تاکید کرد: «به دلیل نقض مکرر حقوق مردم فلسطین که جدیدترین مورد آن ورود غیرقانونی [شهرک‌نشینیان] به مسجدالاقصی شریف با حمایت پلیس اسرائیل بود، تنها اسرائیل مسئول تنش جاری است».

قطر از جامعه بین‌الملل خواست که فورا تل‌آویو را به متوقف‌سازی تخلفاتاش، احترام به قطعنامه‌های بین‌المللی و حقوق تاریخی مردم فلسطین  ملزم کند و اجازه ندهد این رژیم به بهانه این رویدادها جنگ نابرابر جدیدی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه به راه بیندازد.

وزارت خارجه قطر در پایان تأکید کرد که موضع دوحه در قبال آرمان فلسطین، حقوق مشروع مردم این کشور و برپایی کشور فلسطین برپایه مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف ثابت است.

روسیه: تشدید تنش‌ها خطرناک است

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اینترفکس» از تماس‌‌ها با صهیونیست‌ها، فلسطینی‌ها و همچنین اعراب برای کاهش تنش‌ بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی خبر داد و خواستار خویشتن‌داری شد. 

وی اظهار داشت: روسیه در حال تماس با مصر و سایر کشورهای عربی برای کاهش تنش بین اسرائیل و فلسطین است. تشدید تنش بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تحولی بسیار خطرناک در مناقشه است و طرف‌ها باید به میز مذاکره بازگردند.

این مقام روس همچنین گفت: روسیه از طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی می‌خواهد تا فوراً آتش‌بس برقرار کنند. 

واکنش اردوغان

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه ضمن درخواست خویشتن داری فلسطینیان و صهیونیست‌ها اعلام کرد: در برابر هرگونه تلاش برای اشغال قبلهٔ اول مسلمین ایستادگی خواهیم کرد.

سازمان ملل از «طوفان الاقصی» انتقاد کرد

دفتر هماهنگ‌کنندهٔ ویژهٔ سازمان ملل در امور غرب آسیا اعلام کرد که «تور ونسلند» نمایندهٔ ویژهٔ سازمان ملل متحد در روند صلح غرب آسیا در حمایت از رژیم صهیونیستی، حملات موشکی مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی را محکوم کرد و از طرف‌های درگیر خواست تا از خود خویشتنداری نشان دهند.

بی‌بی‌سی: دیوار امنیتی اسرائیل شکست/ تائید هلاکت ۲۲ صهیونیست

اسرائیل هلاکت ۲۲ صهیونیست را تائید کرد

سخنگوی اورژانس رژیم صهیونیستی اعلام کرد حداقل ۲۲ صهیونیست در حملات امروز نیروهای مقاومت کشته شده اند.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» هم از رسیدن تعداد صهیونیست‌های زخمی به حدود ۳۰۰ نفر خبر داد و نوشت: ده‌ها نفر از زخمی ها در وضعیت وخیمی هستند.

این رسانه صهیونیست از احتمال بالارفتن تعداد کشته ها در ساعات آینده خبر داد.

همچنین براساس گزارش این روزنامه صهیونیستی، نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی  در حمله امروز به غزه، بیش از ۱۶ تن بمب بر سر مردم این منطقه ریخت.

این رسانه صهیونیستی از استقرار چندین گردان ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای غزه برای کنترل اوضاع هم خبر داد.

شوک صهیونیست‌ها از قدرت موشکی مقاومت فلسطین/ بی‌بی‌سی:‌ دیوار امنیتی اسرائیل شکست

جولان مقاومت در شهرک‌های جنوب فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» از درخواست کمک صهیونیست های مقیم جنوب سرزمین های اشغالی از تل آیو خبر داد و نوشت که اسرائیلی‌های مقیم شهرک های نزدیک مرز غزه، از حضور نیروهای مقاومت فلسطین در خیابان ها خبر داده اند، در حالی که هیچ نظامی اسرائیلی در این شهرک ها حضور ندارد.

تعدادی از صهیونیست ها در گفت‌وگو با رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حتی جرات یک لحظه خروج از پناهگاه‌ها برای استحمام را هم ندارند، زیرا نه تنها از موشک های حماس می ترسند، بلکه از حضور نیروهای مقاومت فلسطین در شهرک ها نیز هراس دارند.

شوک صهیونیست‌ها از قدرت موشکی مقاومت فلسطین/ آمریکا و اروپا خشمیگن شدند

 بی‌بی‌سی: دیوار امنیتی-اطلاعاتی اسرائیل شکست

خبرنگار بی‌بی‌سی در واکنش به تحولات امروز اراضی اشغالی گفت: تحولات امروز شكست بى سابقه ديوار امنيتى و اطلاعاتى اسرائيل است. تصاوير سوررئالى كه از فرود آمدن نيروهاى حماس با گلايدر از هوا در شهرك‌هاى نزديك مرز غزه و همزمان ورود زمينيشان با موتور سيكلت‌ها به اين مناطق، عملياتى نيست كه ظرف یک شب يا حتى در يكى دو هفته طرح‌ريزى شده باشد.

همه اينها اين سوال را پيش مى آورد كه چطور چنين عمليات گسترده اى، از ديد سرويس استخباراتى اسرائيل دور مانده؟ دستگاه‌هاى اطلاعاتى اسرائيل در منطقه و جهان به عنوان يكى از زبده ترين و پيشرفته ترين سرويس‌هاى جاسوسى شناخته مى شوند، با صدها عمليات حساس و پيچيده موفق در كارنامه شان. از ترور رهبران حماس تحت شديدترين تمهيدات امنيتى تا ترور دانشمندان هسته اى ايرانى در قلب تهران.

با همه اينها، شهرک‌نشين‌هاى اسرائيلى نزديك مرز غزه، امروز صبح را نه فقط با باران راكت‌هاى حماس كه با جولان دادن شبه‌نظاميان اين گروه درست جلوى در خانه هايشان شروع كردند.

شوک صهیونیست‌ها از قدرت موشکی مقاومت فلسطین/ آمریکا و اروپا خشمیگن شدند

ارتش رژیم صهیونیستی: نفوذ کماندوهای فلسطینی از هوا، زمین و دریا صورت گرفت

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که نفوذ کماندوهای فلسطینی در جریان یورش اخیر به شهرهای اراضی اشغالی از هوا، زمین و دریا صورت گرفته است.

براساس گزارش یدیعوت آحارانوت، وی افزود: قایقهای کوچک از دریا آمدند، پاراگلایدرها از هوا و ده‌ها نیروی جنگجوی فلسطینی نیز از طریق فنس‌هایی که شهرک‌های اسرائیلی را از غزه جدا می‌کند وارد شده‌اند.

وی همچنین گفت: این فنس‌ها ابتدا منفجر شدند و بعد توسط نیروهای فلسطینی مورد نفوذ قرار گرفته است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اضافه کرد که دیگر نیروهای مقاومت نیز از تونلهای زیرزمینی نفوذ کرده‌اند.

واکنش تشکیلات خودگردان

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان به آغاز عملیات حماس علیه اسرائیل واکنش نشان داد.

وی در جریان جلسه اضطراری شورای رهبری تشکیلات خودگردان گفت: فلسطینیان حق دارند در برابر ترور شهرک‌نشینان و نیروهای اشغالگر از خود دفاع کنند.

انگلیس: شوکه شدیم

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس مدعی شد که رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود را دارد.

سوناک گفته از حمله امروز حماس، شوکه شده است.

شوک صهیونیست‌ها از قدرت موشکی مقاومت فلسطین/ آمریکا و اروپا خشمیگن شدند

حزب‌الله:  تفنگ مقاومت تنها گزینه مقابله با دشمن صهیونیستی

حزب الله لبنان عملیات «طوفان الاقصی» که پیروزی‌هایی را به دنبال داشته است را به ملت فلسطین و مجاهدان به ویژه گردان‌های قسام و جنبش حماس تبریک گفت.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد که این عملیات پیروزمندانه پاسخی قاطع به جنایت‌ها و تعرض‌های مداوم رژیم صهیونیستی علیه مقدسات و تاکید مجدد بر این مساله است که اراده ملت فلسطین و تفنگ مقاومت تنها گزینه مقابله با دشمن صهیونیستی است.

در این بیانیه آمده است که این عملیات پیامی به جهان عربی و اسلامی و جامعه بین المللی به ویژه کسانی است که به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی هستند و تاکید بر اینکه مساله فلسطین زنده است و تا پیروزی و آزادی از بین نخواهد رفت.

واکنش اتحادیه اروپا

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی عملیات مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مسجدالاقصی و اُسرای فلسطینی، در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرد. 

بورل در این پیام نوشت: «با ناراحتی اخباری که از اسرائیل می‌رسد را دنبال می‌کنیم. صراحتاً حملات حماس را محکوم می‌کنیم. خشونت وحشتناک باید فوراً متوقف شود. تروریسم و خشونت چیزی را حل نمی‌کند». او در پایان تاکید کرد: «اتحادیه اروپا در این لحظات سخت با اسرائیل اعلام همبستگی می‌کند».

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا هم در پیامی حملات صبح امروز را محکوم کرد و در پایان با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرد. 

واکنش آمریکا

«استفانی هالت» کاردار سفارت ایالات متحده در قدس اشغالی در پیام‌هایی ضمن محکوم کردن عملیات امروز نیرو‌های مقاومت فلسطین، از رژیم صهیونیستی حمایت کرد. 

ابراز نگرانی مصر

وزارت امور خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای در خصوص تشدید تنش‌ها بین صهیونیست‌ها و فلسطینیان هشدار داد و از طرف‌های درگیر خواست تا خویشتنداری نشان دهند.

بنابر گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، در این بیانیه آمده است: جمهوری عربی مصر علیه خطر جدی تنش‌های فعلی بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها هشدار می‌دهد.

شوک صهیونیست‌ها از قدرت موشکی مقاومت فلسطین/ آمریکا و اروپا خشمیگن شدند

 نتانیاهو: در وضعیت جنگی قرار داریم

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ظهر امروز (شنبه)، به عملیات گسترده نیرو‌های مقاومت در اراضی اشغالی واکنش نشان داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «در وضعیت جنگی قرار داریم»، مدعی شد که نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در این جنگ پیروز خواهند شد.

نتانیاهو در ادامه اضافه کرد: «من از شهروندان اسرائیلی می‌خواهم به دستورات ارتش و نیرو‌های امنیتی عمل کنند. حماس حمله مرگبار و غافلگیرانه‌ای را علیه اسرائیل و شهروندانش به راه انداخت».

او در ادامه افزود: «من دستور داده‌ام در عملیاتی گسترده شهرک‌ها از تروریست‌ها پاکسازی شوند».

شوک صهیونیست‌ها از قدرت موشکی مقاومت فلسطین/ آمریکا و اروپا خشمیگن شدند

لاپید: اسرائیل در وضعیت اضطراری است

«یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با بررسی گزارش‌های درافتی از تحولات امروز سرزمین‌های اشغالی از دفتر نخست‌وزیری این رژیم، در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل در شرایط اضطراری است.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در این بیانیه خواستار پاسخ قاطع ارتش این رژیم به حمله مقاومت فلسطین شد.

شوک صهیونیست‌ها از قدرت موشکی مقاومت فلسطین/ آمریکا و اروپا خشمیگن شدند

واکنش هنیه

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر اینکه نبرد فعلی نبرد مسجدالاقصی، مقدسات و اسرا است، تاکید کرد که طوفان الاقصی از غزه آغاز و به کرانه باختری و حتی فراتر از آن خواهد رسید.

واکنش معاون دبیرکل جنبش حماس

معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی حماس در کرانه باختری فلسطین در سخنانی، از اهداف و ابعاد نبرد «طوفان الاقصی» گفت.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، العاروری در این باره گفت: نبرد طوفان الاقصی با هدف مدیریت دشمن صهیونیستی و پاسخگویی به جنایات این رژیم اشغالگر آغاز شد.

معاون دبیرکل حماس تاکید کرد: مجاهدین نوار غزه عملیات گسترده‌ای را با هدف دفاع از مسجد الاقصی و آزادکردن اسرا آغاز کرده‌اند.

لغو تظاهرات مخالفان نتانیاهو و حمایت اپوزیسیون از ارتش اشغالگر

رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که چهلمین هفته تظاهرات علیه نتانیاهو که قرار بود روز شنبه (امروز) برگزار شود، به دلیل عملیات «طوفان الاقصی» نیرو‌های مقاومت فلسطین لغو شد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» و دیگر رسانه‌های این رژیم خبر دادند که اپوزیسیون این رژیم ضمن انتشار بیانیه حمایت خود را از ارتش رژیم اشغالگر اعلام و عملیات مقاومت فلسطین را محکوم کرد.

طبق این گزارش‌ها، تظاهرات سراسری مخالفان کابینه بنیامین نتانیاهو که قرار بود روز شنبه (امروز) در شهر‌های مختلف فلسطین اشغالی شامل تل آویو برگزار شود، هم لغو شده است.

حماس ۳۵ صهیونیست را اسیر کرده است

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی و شبکه ۱۲ این رژیم اعلام کردند که نیرو‌های مقاومت حماس در عملیات صبح امروز خود در شهرک‌های اطراف غزه حدود ۳۵ صهیونیست را به اسارت در آورده‌اند.

در همین راستا وبگاه خبری «القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز تصاویری از چند اسیر اسرائیلی منتشر کرد.

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته