دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1402 - 10:33

مقام آمریکایی: مدرکی نداریم که نقش ایران را در عملیات حماس ثابت کند

مقام آمریکایی: مدرکی نداریم که نقش ایران را در عملیات حماس ثابت کند
یک منبع وابسته به دولت واشینگتن می‌گوید با توجه به فقدان شواهد، هنوز خیلی زود است که بگوییم دولت ایران نقش مستقیمی در طراحی یا حمایت از عملیات اخیر حماس دارد.
کد خبر : 872048

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری ایتارتاس به نقل از یک مقام بلندپایه دولت واشینگتن نوشت: آمریکا هیچ اطلاعاتی مبنی بر دخیل بون ایران در حملات حماس علیه اسرائیل ندارد.

این اظهارات در جریان یک نشست ویژه مطرح شده و منبع آگاه در ادامه افزود: در خصوص ایران به ویژه آنچه اخیراً رخ داد هنوز خیلی زود است که بگوییم دولت ایران نقش مستقیمی در طراحی یا حمایت از آن داشته است. ما این مسئله را به دقت دنبال می‌کنیم.

این مقام مسئول در نهایت گفت: در حال حاضر تنها چیزی که می‌دانیم این است که هیچ چیزی در دست نداریم که نشانه دخیل بودن ایران در این مسئله باشد.

با این حال، این منبع ناشناس گفت که از حمایت کامل ایران از حماس اطمینان دارد.

همزمان، خبر‌ها حاکی از آن است که جمهوری خواهان آمریکا در تب و تاب ورود به فصل انتخابات ریاست‌جمهوری، تلاش می‌کنند مسئله آزادسازی ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران و توافق تبادل زندانی را به عملیات «کتائب القسام» که از دیروز علیه مواضع اشغالگران صهیونیست آغاز شده، گره بزنند و به این ترتیب از دموکرات‌ها امتیاز بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته