دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1402 - 10:58

نفوذ نیرو‌های حماس به جنوب فلسطین اشغالی/ رژیم صهیونیستی غزه را بمباران کرد

نفوذ نیرو‌های حماس به جنوب فلسطین اشغالی  رژیم صهیونیستی غزه را بمباران کرد
رژیم صهیونیستی که از حمله غافلگیرکننده شاخه نظامی حماس شوکه شده است، از بمباران مواضعی در نوار غزه خبر داد و نفوذ رزمندگان کتائب القسام به جنوب فلسطین اشغالی را تأیید کرد.
کد خبر : 871829

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید همزمان با ارزیابی وضعیت موجود، اهدافی را در نوار غزه هدف حملات هوایی قرار داده است.

این اقدام واکنشی است به حمله غافلگیرکننده «کتائب القسام» شاخه نظامی حماس که تنها در۲۰ دقیقه آغازین عملیات «طوفان الاقصی»، حدود پنج هزار موشک و راکت را به سمت مواضع صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

همزمان با درگیری حماس و ارتش رژیم صهیونیستی و در میانه صدای انفجار در حومه تل‌آویو و نوار غزه،‌ خبرها حاکی از نفوذ ده‌ها تن از رزمندگان کتائب القسام به مناطق جنوبی فلسطین اشغالی به ویژه شهرک «سدیروت» است.

از صهیونیست‌های مجاور نوار غزه و ساکنین مناطق جنوبی سرزمین‌های اشغالی خواسته شده که پناه بگیرند و از منازل خود خارج نشوند.

طبق اعلام اولیه منابع رسمی صهیونیستی، تاکنون یک نفر در پی عملیات حماس کشته و تعداد ۱۵ نفر نیز زخمی شده‌اند. اما خبرگزاری «اسپوتنیک» تعداد زخمی‌ها را ۸۰ نفر اعلام کرده است. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم تعداد کشته‌شدگان را ۵ نفر اعلام کرده است.

«تایمز اسرائیل» به نقل از دفتر «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نوشت: گالانت خواستار فراخوان گسترده نیروهای ذخیره برای مقابله با حماس شده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی همچنین در بیانیه ای از اعلام آمادگی برای جنگ علیه غزه خبر داد و نوشت: «هرزی حالوی» فرمانده ارتش در حال بررسی وضعیت و طراحی عملیات است.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی ادعا شده که حماس تاوان سنگینی برای این حمله می پردازد.

به نوشته اسپوتنیک، ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات موسوم به «شمشیر آهنین» در غزه خبر داد و اعلام کرد:‌ ده‌ها جنگنده ارتش اسرائیل در حال حاضر اهداف حماس در نوار غزه را مورد هدف قرار می دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته