دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1402 - 11:06
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

صحرایی: رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان تا مهرماه انجام شد

صحرایی: رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان تا مهرماه انجام شد
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فرآیند اجرایی کردن رتبه‌بندی و رسیدگی به اعتراض‌ها فرآیند دائمی و پیوسته ماست، گفت: ۱۰۰ نفر دو شیفت به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان رسیدگی می‌کنند.
کد خبر : 871378

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ نفر دو شیفت به اعتراضات رتبه بندی معلمان رسیدگی می‌کنند و هر ماه ۵۰-۶۰ حکم صادر می‌شود.

وی افزود: فرآیند اجرایی کردن رتبه بندی و رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی فرآیند دائمی و پیوسته ماست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه بندی معلمان جزئی از فرآیند تعلیم و تربیت شده و به طور پیوسته درگیر آن هستیم، ادامه داد: فرهنگیان باید احساس کنند صندوق ذخیره فرهنگیان برای آن‌ها سودمند است الان این حس در تعداد زیادی از فرهنگیان وجود ندارد.

صحرایی اضافه کرد: واقعیت این است که ما در آموزش و پرورش یک کمبود سنواتی داریم که اگر آماری مبتنی بر استاندارد‌ها بخواهیم بدهیم قریب به ۲۰۰ هزار معلم است. کاری که همکاران ما در این دوره کردند ستودنی است. ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور مهمترین و پیچیده‌ترین ساماندهی و سازماندهی انجام دادیم و در حال جذب ۷۵ هزار معلم جدید هستیم و بقیه کمبود‌ها را از طریق پیشکسوتان جبران می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ما ۷۵ هزار ردیف استخدامی داشتیم، ۲۵ هزار مربوط به دانشگاه فرهنگیان بود و وارد شدند و ۲ ردیف استخدامی ما که مربوط به معلمان ابتدایی و هنرستان‌ها و دبیران متوسطه است اجرا شد. ابتدایی اعلام نتیجه شد ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر پذیرفته شده‌اند. تکمیل ظرفیت خواهیم داشت و این به این دلیل است که در تکمیل ظرفیت باید باز از ابتدا دفترچه صادر شود تا همه امکان شرکت داشته باشند، پیش‌بینی ما این است که بتوانیم تا آخر مهرماه تکمیل ظرفیت را اجرا کنیم و در مورد دبیران هنوز اعلام نتیجه نشده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دلیل این مورد این است که هنوز نتایج یکی از آزمون‌های ما به طور کامل اعلام نشده است، ولی اینکه بگویند ما معلم در کلاس نداریم باید اصلاح کنیم. همه آموزش و پرورش معلم هستند، از مدیر تا دبیر همه آموزش و پرورشی هستند لذا وقتی جایی کمبود داریم کسی به جا معلم درس می‌دهد تا آموزگار مربوطه بیاید.

صحرایی گفت: دلیل این کسری را رسانه‌ها بدانند، مگر این کسری در این ۲ سال ایجاد شده؟ این کسری زمانی شروع شد که ظرفیت دانشگاه فرهنگیان که دانشگاه راهبردی نظام است به زیر ۴ هزار نفر آمد که امروز آثار غلط این سیاست تأمین معلم به جای تربیت معلم نمایان شده است.

وی در پایان گفت: این دولت ظرفیت افزایش آموزش معلم را ۲۰ درصد افزایش داد و سال آینده هم همینطور است، اما این کسری در این دو ساله ایجاد نشده است. سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، اصفهان، تهران و شهرستان‌های تهران و فارس، و هر ۶ استان هم آخرین آمار من مربوط به ساعت ۱۱ دیشب است با مصوبه‌ای که یکشنبه دولت داد مشکل حل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته