دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ماهواره «نور ۳»؛ پیوند بخش دفاعی و دانشگاه

ماهواره «نور ۳»؛ پیوند بخش دفاعی و دانشگاه
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: رونمایی از ماهواره «نور ۳» و پرتاب آن پیوند بخش نظامی و دفاعی با بخش غیرنظامی و دانشگاهی را نشان داد.
کد خبر : 871075

سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پرتاب ماهواره «نور ۳» را نشانه‌ای از رشد و توسعه کشورمان در عرصه فناوری نظامی و فضایی دانست و در این رابطه اظهار کرد: آنچه که مسلم است این است که خود ماهواره‌بر و ماهواره هر دو در زمره فناوری‌های پیچیده و پیشرفته به حساب می‌آیند که خوشبختانه چندین بار تکرار شده و تکرار چندباره آن نشان‌دهنده عمق پیشرفت فناورانه جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: ماهواره «نور۳» این واقعیت را اثبات کرد که جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم و تهدید متوقف نمی‌شود و تحقیق و توسعه در بخش‌های نظامی و تحقیقاتی همواره موفقیت‌آمیز و اثربخش بوده است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه رونمایی از ماهواره «نور ۳» و پرتاب آن پیوند بخش نظامی و دفاعی با بخش غیرنظامی و دانشگاهی را نشان داد، گفت: این پیوند اقتداربخش به ارتقای امنیت ملی و تأمین منافع ملی کشور کمک خواهد کرد و اثبات می‌کند با توجه به دانش و فناوری می‌توان سد‌ها و موانع بسیاری را شکست و پشت سر گذاشت.

سنایی‌راد با تأکید بر اینکه ماهواره نور ۳ هم آورده نظامی به همراه دارد و هم آورده غیرنظامی گفت: امروز اطلاعاتی که ماهواره‌ها در اختیار بشر قرار می‌دهند در حوزه‌های نظامی، زیست‌محیطی و مهندسی کاربرد بسیار دارند و بنابراین آورده‌ای است که امروزه ملت شریف ایران از آن بهره‌مند هستند و پیشرفت در این عرصه زمینه‌ساز رشد و توسعه در همه عرصه‌ها خواهد بود.

وی با اظهار خرسندی از اینکه در مجموعه هوافضا سپاه طیفی از دانشمندان جوان حضور دارند و از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌شود، اظهار کرد: همچنین نگاه بلندنظرانه مجموعه هوافضا سپاه باعث شده تا از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه که وابسته به بخش خصوصی هستند بهره برده شود.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در پایان گفت: در حقیقت در بحث رونمایی و به کارگیری ماهواره نور ۳ ما از تمام ظرفیت‌های ملی استفاده شده که به این نتایج دست یافته‌ایم و لذا خودمان را محدود به ظرفیت‌های درونی نیرو‌های مسلح نکرده‌ایم  و خوشبختانه نیرو‌های مسلح ما به شرکت‌های دانش‌بنیان و افراد نخبه اعتماد دارند و همین اعتماد منشاء برکاتی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته