دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۲ رویداد پژوهشی و فناورانه در دانشگاه آزاد تبریز برگزار می‌شود

۲ رویداد پژوهشی و فناورانه در دانشگاه آزاد تبریز برگزار می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از برگزاری ۲ رویداد پژوهشی و فناورانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز خبر داد.
کد خبر : 871030

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیش از دو دهه است که همایش سراسری حسابداری ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد علمی حسابداری کشور در دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور برگزار می‌شود. دبیرخانه مرکزی این همایش در دانشگاه الزهرا(س) قرار داشته و هماهنگی لازم بین دانشگاه‌های کشور را در راستای برگزاری سالانه این رویداد علمی عهده‌دار است.

این سلسله همایش‌ها، دستاورد‌های مهمی برای رشته حسابداری به ارمغان داشته که ازجمله می‌توان توسعه کیفی رشته در مقاطع تحصیلی مختلف و بازنگری اساسی سرفصل دروس و گردهمایی و تبادل‌نظر دانشجویان مقطع دکتری حسابداری کشور درباره رساله‌ها را ذکر کرد.

 ۲۰ دوره از همایش سراسری حسابداری ایران در سال‌های گذشته برگزار شده و مجوز بیست‌ویکمین دوره آن در سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌ها و مذاکرات رسول برادران‌حسن‌زاده دانشیار گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور برای این واحد دانشگاهی اخذ شده است.

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این راستا در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه از برگزاری دو رویداد پژوهشی و فناورانه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با عناوین بیست و یکمین همایش ملی حسابداری ایران و سومین همایش بین‌المللی حسابداری خبر داد و اظهار کرد: این همایش‌ها با محور اصلی«آینده‌پژوهشی در حسابداری، گزارشگری پایداری و تاب‌آوری کسب‌وکارها» ۱۲ و ۱۳ مهر جاری در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

 وی افزود: امروز مهم‌ترین سرمایه و بزرگ‌ترین امتیاز دانشگاه اعتماد خانواده‌ها به دانشگاه آزاد است که صرفاً به دنبال اخذ مدرک از دانشگاه نبوده‌اند؛ بلکه به دنبال آینده فرزندان خود هستند و دانشگاه آزاد با عملکرد و تغییر مسیر خود نشان داد که دغدغه آنان را برآورده می‌کند. تلاش برای تحقق کسب مرجعیت عملی یکی از اهداف سند بنیادین و تحولی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و یکی از بخش‌هایی که این اولویت را عینیت می‌بخشد برگزاری همایش‌هاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با تأکید بر اینکه برای نخستین بار یکی از معتبرترین همایش‌های حسابداری در دانشگاهی غیردولتی برگزار خواهد شد، بیان کرد: مهمانان شاخص و ویژه در این همایش از معاونان وزارت اقتصاد، سازمان بورس، معاونان بانک مرکزی، دبیر کل حسابداران رسمی ایران و اعضای اتاق بازرگانی کشور حضور خواهند داشت. هزینه‌های همایش از سوی پشتیبان‌ها و حامیان شرکت‌کننده تأمین می‌شود و بار مالی متوجه این مرکز نخواهد بود.

 تاریخچه رشته حسابداری در دانشگاه آزاد تبریز 

دبیر عملی بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین‌المللی حسابداری نیز با بیان تاریخچه رشته حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: نخستین دانشجویان کارشناسی در این رشته در سال ۱۳۶۷ پذیرش شدند در سال ۱۳۸۵ دانشجوی کارشناسی ارشد و در سال ۱۳۹۳ اولین ورودی دکتری در این واحد دانشگاهی اتفاق افتاد و سال ۱۳۹۴ در حوزه مالی و در مهندسی مالی نیز در دو مقطع ارشد و دکتری پذیرش شدند.

رسول برادران اضافه کرد: با توجه به قدمت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در حسابداری و تأثیرگذار بودن آن در کشور، مجوز نخستین مجله پژوهشی را نیز به نام این واحد کسب کردیم که سه شماره آن چاپ شده و شماره چهارم نیز در کنگره توزیع می‌شود همین ویژگی‌ها، موجب شد تا امتیاز میزبانی همایش به این واحد دانشگاهی داده شود

 وی عنوان کرد: میزبان مایش ملی و سومین همایش بین‌المللی حسابداری از سوی دبیرخانه مرکزی که در دانشگاه‌های تهران، الزهرا و علامه طباطبایی مستقر هستند، مشخص می‌شود و این برای نخستین بار است که میزبانی به دانشگاه غیردولتی داده شده است.

دبیر عملی بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین‌المللی حسابداری به الزام شرکت‌های بورسی به افشای اجباری گزارشگری پایدار اشاره کرد و ادامه داد: چگونگی اجرای گزارشگری  در این همایش دنبال می‌شود و سعی می‌کنیم تا اندیشکده این گزارشگری را نیز به‌نام تبریز بنا کنیم. داوری‌های این همایش در پنج لایه تخصصی و از بین ۲۸۰ مقاله رسیده صورت گرفته و بیش از ۱۶۰ مقاله پذیرفته شده که در چهار سالن به‌صورت همزمان ارائه می‌شوند و حضور جامعه حسابداری به‌عنوان ساعت آموزشی برای اعضای جامعه حسابداری تلقی می‌شود.

برادران اضافه کرد: همچنین مقالات برگزیده در هشت مجله معتبر عملی کشور چاپ می‌شود و این همایش، بعد علمی حسابداری در کنار بعد حرفه‌ای و صنعتی آن را نشان می‌دهد.

همایش ملی عمرانی برگزار می‌شود

دبیر اجرایی همایش ملی کاربرد فناوری‌های نوین در مهندسی عمران نیز از برگزاری همایش ملی عمرانی در اسفند 1402 خبر داد و بیان کرد: این همایش در ۱۴ محور ژئوتکنیک و زمین‌شناسی، مدیریت منابع آب، کارآفرینی و اقتصاد در عمران، سازه‌های دریایی، راه و ترابری، نقشه‌برداری، مدیریت ساخت، سازه و زلزله، مدیریت بحران، انرژی و ساختمان، سازه‌های هیدرولیکی، رفتارنگاری و ابزار دقیق سازه‌ها، اینترنت اشیا و ساختمان‌های هوشمند و مصالح و فناوری‌های نوین در مهندسی عمران برگزار خواهد شد.

روزبه دبیری افزود: مقاله‌های ارائه‌شده در این همایش دارای امتیاز پژوهشی در مقطع ارشد و دکتری خواهد بود و از همه شرکت‌ها، صاحبان صنایع و علاقه‌مندان برای حضور در این همایش سه روزه دعوت می‌کنیم تا دستاورد‌های خود را در نمایشگاه جانبی این همایش ارائه کنند. مهلت ارسال مقالات به این همایش ۳۰ دی‌ امسال، اعلام نتایج ۱۵ بهمن‌ و مهلت ثبت‌ نام ۳۰ بهمن و تاریخ برگزاری آن نیز هفتم تا نهم اسفند امسال در دانشگاه تبریز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته