دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مجری و بازیگر تلویزیون در گفت‌وگو با آنا:

شخصیت‌های تلویزیونی دهه ۷۰ برای کودکان امروز جذاب نیست

شخصیت‌های تلویزیونی دهه ۷۰ برای کودکان امروز جذاب نیست
مجری و بازیگر تلویزیون معتقد است که شخصیت‌های تلویزیونی دهه ۷۰ برای کودکان امروز جذابت ندارد و باید به فکر خلق شخصیت‌های منطبق با علائق آنان بود.
کد خبر : 870918

مهسا ایرانیان مجری و بازیگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، با اشاره به موفقیت نسبی نمایش خانگی در قیاس با تلویزیون در سال‌های اخیر گفت: وقتی شبکه‌های ماهواره‌ای سریال‌های سطحی و خالی از محتوا پخش می‌کنند، تلویزیون هم چیزی همسو با ذائقه مخاطب ارائه نمی‌دهد، نمایش خانگی توانسته تا حدودی این خلأ را پر کند. به هر حال باید پذیرفت که در شرایطی که رسانه‌ها گسترش یافته‌اند و اشکال مختلفی از آن‌ها آمده، تلویزیون کمتر از قبل دیده می‌شود. حالا اگر به شرایط تولید محتوا نگاه کنیم، به لحاظ استقبال مخاطب نیز تلویزیون کمتر از نمایش خانگی موفق است.

وی افزود: نزدیک شدن به معیارها و سلیقه مخاطب در اقبال یک رسانه موثر است. متاسفانه  اکنون در تلویزیون برنامه‌هایی ساخته می‌شود و تولیداتی اتفاق می‌افتد که به نظرم خنده‌دار است. گاهی هم برای نگه داشتن مخاطب به پخش چندین باره برنامه‌های قدیمی روی می‌آورند.

تفاوت کودکان امروز و کودکان دهه شصت و هفتاد

وی با اشاره به خلأ برنامه‌سازی و تولید محتوا برای کودکان و نوجوان یادآور شد: نسل جوان و نوجوان الان با گذشته فرق دارد و قابل قیاس نیستند؛ امروزی‌ها اینقدر در اینترنت و پلتفرم‌های گوناگون جستجو کرده‌اند که در زمینه‌های مختلف اطلاعات زیادی دارند. پس باید استراتژی برنامه‌سازی برایشان متفاوت‌تر باشد و کار تلویزیون سخت‌تر و از قبل مهم‌تر شده است. بسیاری از محتواها که برای کودکان در نمایش خانگی ساخته می‌شود، کیفیت خوبی دارند و مخاطب هم آن را دوست داشته است.

ایرانیان اظهار کرد: تغییر ذائقه مخاطب مسئله مهمی است. کلاه قرمزی برای نسل دهه ۶۰ و ۷۰ بود با همان محدوده امکانات. باتوجه به امکانات و شرایط این روزها، ممکن است کاراکتر کلاه‌قرمزی یا سایر شخصیت های تلویزیونی ان دوران برایشان جذاب نباشد.

شخصیت‌های تلویزیونی دهه هفتاد برای کودکان امروز جذاب نیست

ایرانیان توضیح داد: امروز بچه‌های خردسال به راحتی با تبلت کار می‌کنند و این‌ها مخاطب هستند. ما در این چند سال اخیر در برنامه‌سازی و تولید محتوای نمایشی مثل سریال برای کودک ضعیف بوده‌ایم. ما در دوره‌ای سمندون، دزد عروسک‌ها، زی‌زی‌گولو، خونه مادربزرگه، شهر موش‌ها و ... را داشتیم. شاید برخی خصلت های خوب اخلاقی یا قابلیت بالای معاشرت در نسل ما هم به خاطر دیدن این کارها باشد.

وی با اشاره به توجه به گروه سنی کودک و نوجوان، تولید محتوا و برنامه‌سازی برای این گروه را مهم دانست و گفت: به صورت کلی به غیر از کارهایی که چند وقتی است در شبکه نمایش خانگی چند وقتی است دارد برای کودکان و نوجوانان تولید می‌شود، اتفاق خاصی در این حوزه نمی‌افتد و اگر هم گاهی می‌افتد تکرار روند گذشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته