دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1402 - 07:39

زلنسکی: هیچ شواهد تأییدشده‌ای درباره فروش موشک از ایران به روسیه وجود ندارد

زلنسکی: هیچ شواهد تأییدشده‌ای درباره فروش موشک از ایران به روسیه وجود ندارد
رئیس جمهور اوکراین در نشست مطبوعاتی با دبیرکل ناتو به این حقیقت اذعان کرد که بر خلاف ادعاها، هیچ سندی مبنی بر ارائه موشک‌های ایرانی به روسیه وجود ندارد.
کد خبر : 870410

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین پس از دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در کی‌یف با حضور در یک کنفرانس خبری مشترک، تأکید کرد: تا به امروز، بر اساس گزارش‌های سرویس‌های اطلاعاتی ما هنوز هیچ موشک ایرانی به روسیه فروخته نشده است.

زلنسکی افزود: سرویس‌های اطلاعاتی ما در این خصوص با مقام‌های کشورهای متحد در تعامل و تماس دائمی قرار دارند.

اندیشکده مؤسسه مطالعات جنگ (ISW) مدعی شده است که مقام‌های ایرانی و روسیه ممکن است پس از انقضای محدودیت‌های قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل در ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر)، توافق نامه‌ای در مورد فروش پهپاد و موشک‌ منعقد کنند.

اروپا و آمریکا در ماه‌های گذشته همواره مدعی ارسال سلاح نظامی و پهپاد از سوی جمهوری اسلامی ایران به روسیه شده‌اند و این ادعا از سوی رسانه‌های غربی تشدید شده است.

به گزارش آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران همواره اعلام کرده است که ادعای ارسال موشک ایرانی به روسیه برای کاربرد علیه اوکراین یک ادعای بی اساس است.

وزیر امور خارجه ایران تآکید کرده است که ما با روسیه همکاری دفاعی داریم اما بی تردید ارسال سلاح و پهپاد علیه اوکراین سیاست ما نیست.

امیرعبداللهیان همچنین با تأکید بر اینکه ایران خواستار توقف جنگ روسیه و اوکراین و بازگشت طرفین به مذاکره است، تصریح کرده است که پهپادهایی که به روسیه داده‌ایم مربوط به ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین است و اگر برای ما ثابت شود روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده، نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته