دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه خواجه نصیر در گفت‌وگو با آنا: 

رشته‌های مهندسی قابل حذف نیستند/ ارتقای رشته‌های نوظهور و میان رشته‌ای در دستور کار دانشگاه

رشته‌های مهندسی قابل حذف نیستند  ارتقای رشته‌های نوظهور و میان رشته‌ای در دستور کار دانشگاه
رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: فرایند بازنگری سرفصل دروس را آغاز می‌کنیم، اما در این زمینه نمی‌توانیم رشته‌های مهندسی را حذف کنیم، اما میان رشته ای‌ها را ایجاد می‌کنیم. 
کد خبر : 870071

امیررضا شاهانی، رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره بازنگری سرفصل‌های دروس متناسب با علوم نوظهور اظهار کرد: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در زمینه بازنگری سرفصل دروس و بروز رسانی آن‌ها متناسب با نیاز‌های روز برنامه جدی را در دستور کار قرار داده است. 

وی افزود: جهت گیری بروز رسانی سرفصل دروس به خصوص دروس فنی باید در راستای نیاز‌های صنعت باشد. 

شاهانی تصریح کرد: شورای برنامه ریزی دانشگاه تاکنون تنها اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را شامل می‌شد، اما متخصصان و مدیران صنایع را هم جذب این شورا می‌کنیم تا نظرات آن‌ها را در تصمیم گیری‌های خود دخیل کنیم؛ چرا که خروجی دانشگاه‌ها به استخدام صنایع در می‌آیند و باید در داخل دانشگاه بتوانیم به درستی آن‌ها را پرورش دهیم. 

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: تاکنون رشته‌ای را حذف و اضافه نکرده ایم، اما سرفصل رشته‌های جدید مانند IT را ارتقا می‌دهیم. 

شاهانی گفت: رشته‌های تحصیلی موجود در دانشگاه‌ها در همه دنیا مرسوم هستند و رشته‌های مهندسی اصولا قابل حذف نیستند، اما بین رشته ای‌ها قابل ایجاد هستند. 

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر به میان رشته ای‌ها توجه بیشتری شده است و اهمیت آن هم برای ما دو چندان است و در این راستا برنامه‌هایی داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته