دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1402 - 19:10

معترضان فرانسوی به خیابان‌ها بازگشتند

معترضان فرانسوی به خیابان‌ها بازگشتند
تظاهرات امروز شنبه در چندین شهر فرانسه به دعوت گروه‌هایی همچون احزاب چپ رادیکال برنامه‌ریزی شده بود و پیش‌بینی شده است که حدود ۳۰ هزار نفر در حدود ۱۱۶ تظاهرات امروز در سراسر فرانسه، شرکت کنند.
کد خبر : 869484

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، تظاهرات امروز شنبه در چندین شهر فرانسه به دعوت گروه‌هایی همچون احزاب چپ رادیکال برنامه‌ریزی شده بود و پیش‌بینی شده است که حدود ۳۰ هزار نفر در حدود ۱۱۶ تظاهرات امروز در سراسر فرانسه، شرکت کنند.

راهپیمایی چند هزار نفرِ پاریس، حدود ساعت ۱۵:۰۰ بعدازظهر به وقت پایتخت این کشور (۱۶:۳۰ به وقت تهران) از منطقه گَر دو نور (Gare du Nord) واقع در شمال شرقی پاریس به راه افتاد و در صف نخست گروهی از اعضای قربانیان خشونت پلیس حضور داشتند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تظاهرات امروز به دلیل حضور پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در شهر بندری مارسی، تحت تدابیر شدید امنیتی برگزاری می‌شود و ژرال دارمنن وزیر کشور فرانسه در نامه‌ای که به فرمانداری‌ها ارسال کرده بود، تأکید داشته است که در صورت نیاز برگزاری تظاهرات ممنوع شود.

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ همچنین اعلام کرد که تظاهرات گسترده امروز حمایت ۱۵۰ تن از چهره‌های شاخص سینمای این کشور از جمله ژوستین تریه (Justine Triet) کارگردان نخل طلای ۲۰۲۳ را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته