دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حیدری: استقلال جنگ نابرابری با دیگر مدعیان دارد/ نکونام و خطیر در یک مسیر نیستند

حیدری: استقلال جنگ نابرابری با دیگر مدعیان دارد  نکونام و خطیر در یک مسیر نیستند
پیشکسوت تیم استقلال گفت: استقلال جنگ نابرابری با سایر مدعیان دارد و با دو شکست اختلافات مدیریت و کادرفنی بیشتر می‌شود.
کد خبر : 869456

هاشم حیدری در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص حل نشدن اختلافات مدیرعامل و سرمربی تیم استقلال اظهار داشت: با بهبود اوضاع مالی هم بعید می‌دانم رابطه نکونام با خطیر خوب شود مگر اینکه طرفین با هم در جلسات مشترک، اختلافات را حل کنند و برای موفقیت استقلال در یک مسیر قرار بگیرند. اگر این اختلافات ادامه پیدا کند در نهایت این استقلال و هوادارانش است که متضرر می‌شوند. از طرفی مشکلاتی مالی به تیم ضربه می‌زند. اگر خطیر به جای مدیرعامل قبلی آمده باید بتواند مشکلات را برطرف کند، در غیر این صورت نیازی به تغییر مدیرعامل نبود. خطیر باید بتواند منابع مالی لازم را برای تأمین هزینه‌های تهیه کند.

دامنه اختلافات گسترده‌تر نشود

وی ادامه داد: از طرفی دیگر استقلال همانند پرسپولیس زیرمجموعه وزارت ورزش است و ۸۸ درصد از سهام باشگاه در اختیار وزارت است. چگونه می‌شود که پرسپولیس مشکلاتی بسیار کمتر از استقلال دارد در حالی که استقلال درگیر اختلافات و مشکلات مالی است. دامنه اختلافات نباید گسترده شود و همه باید به سمت حل این موضوع باشند. فردا که دو بازیکن خارجی به تیم پیوستند و مطالبات آن‌ها به موقع پرداخت نشد دو پرونده جدید علیه استقلال در فیفا ایجاد می‌شود و باز هم باشگاه باید بدهی‌های مانده از گذشته را پرداخت کند. از طرفی دیگر مجوز حرفه‌ای به استقلال داده نمی‌شود تا در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند. کیومرث هاشمی به‌عنوان وزیر جدید وزارت ورزش و جوانان کمک کند تا مشکلات مالی استقلال حل شود. حجم بدهی‌ها به بازیکنان و مربیان، اداره مالیات و ارگان‌های مختلف آن قدر بالاست که تنها با حل مشکلات مالی می‌توان شرایط را درست کرد.

آدم‌های اقتصادی به بدنه مدیریت باشگاه استقلال بیایند

پیشکسوت تیم استقلال افزود: در تمام دنیا باشگاه‌هایی که به مشکل می‌خورند با دریافت وام از سوی دولت به سمت درآمدزایی می‌روند و مشکلات خود را حل می‌کنند. باشگاه استقلال هم می‌تواند وام مناسبی بگیرد و با گذاشتن آدم‌های اقتصادی در بدنه باشگاه، به سمت درآمدزایی برود نه اینکه مانند مدیران قبلی، وام را خرج بدهی‌ها کند و بدهی جدیدی را بر بدهی‌های قبلی بیفزاید. متأسفانه نمی‌خواهند چنین مدیرانی را به استقلال بیاورند، کسانی را می‌آورند که مدیریت در استقلال را سکوی پرتاب خود می‌کنند و بعد از آنکه استقلال را ترک کردند به باشگاه‌ها یا ارگان‌های مختلف می‌روند و آنجا مدیریت می‌کنند در حالی که برای استقلال کار خاصی نکردند.

استقلال در قیاس با مدعیان خریدی نداشته

حیدری خاطرنشان کرد: باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات نتوانست بازیکنان مدنظر سرمربی را جذب کند و بیشتر نفرات فصل قبل را حظ کرد. بازیکنان بزرگ خیلی کم به این تیم آمدند و مهره‌های با ارزشی هم مثل مهدی قائدی و محمد محبی از این تیم رفتند. در بازی‌هایی که انجام شده فقط باخت یک بر صفر به سپاهان وجود دارد، ولی در مجموع این تیم در قیاس با دیگر مدعیان خریدی نداشته و مهره‌های لازم را در اختیار ندارد. مسلماً جنگ نابرابری با سایر مدعیان دارد و هنوز این تیم نتایج بدی نگرفته است. اگر دو بازی با شکست همراه باشد مطمئن هستم که اختلافات بیشتر می‌شود و مدیریت باشگاه تحت تأثیر این موضوع به کادرفنی فشار می‌آورد. آن وقت نکونام هم می‌گوید بازیکنانی که می‌خواسته جذب نشده‌اند و استقلال وارد چالش‌هایی می‌شود که امکان رقابت با دیگر مدعیان را از دست می‌دهد. امیدوارم که چنین اتفاقی نیفتد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته