دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1395 - 10:02

رفتار کج‌دار و مریز وزارت جهاد کشاورزی با تولیدکنندگان مرغ

وزارت جهاد کشاورزی واردات مرغ با ارز مبادله‌ای به کشور را ممنوع اعلام کرد اما رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغداران گوشتی معتقد است در وضع کنونی بازار که مازاد 20 هزار تنی مرغ در ماه روبه‌رو است، نباید هیچ مرغی چه با ارز مبادله‌ای و چه ارز آزاد وارد کشور شود.
کد خبر : 86905

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، حذف ارز مبادله‌ای گوشت مرغ وارداتی بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی انجام شده است تا در صورت واردات اجتناب‌ناپذیر این محصول، ارز مبادله‌ای برای آن اختصاص پیدا نکند.


در همین باره محمد یوسفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه اکنون مرغ تولیدی بر روی دست مرغداران مانده است، افزود: تفاوت نرخ ارز آزاد و مبادله‌ای آن‌قدری نیست که وادکنندگان بخواهند از اقدام خود برای واردات دست بکشند و نظر ما بر این است که ورود مرغ به کشور کلا ممنوع باشد.


وی تصریح کرد: ماهیانه حداقل 20 هزار تن مازاد مرغ تولیدی در بازار داریم که در مقابل آن با میزان صاردات بسیار ناچیز مواجه هستیم، به طوری که در وضع ایده‌آل میزان صاردات ما به طور متوسط به چهار هزار تن در ماه می‌رسد.


یوسفی تاکید کرد: این میزان صاردات در حالی است که ما بتوانیم با سایر رقبا به لحاظ قیمت به رقابت بپردازیم چرا که آنها از برخی مزایا مانند کارمزد پایین برای تسهیلات دریافتی از بانک‌ها و یارانه تولیدی برخوردارند که تولیدکننده ایرانی از آنها محروم است.


رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغداران گوشتی با تاکید بر اینکه امروز نیازی به مرغ وارداتی در بازار نیست، بیان کرد: مگر اینکه مرغداری‌ها یکی پس از دیگری تعطیل شوند و در آن حالت دولت برای تامین نیاز بازار تصمیم به واردات مرغ بگیرد.


وی با بیان اینکه حذف ارز مبادله‌ای برای جلوگیری از آشفتگی بازار داخل در صنعت مرغداری کارساز نیست، ادامه داد: مرغداران شدیدا نسبت به واردات مرغ اعتراض دارند و به عقیده ما واردات کلا باید ممنوع اعلام شود یا اینکه تعرفه‌های بسیار سنگین و صد درصدی بر آن وضع شود تا قیمت مرغ صارداتی بیش از تولید داخل باشد.


یوسفی عنوان کرد: باید برای واردات مرغ تعرفه وضع شود تا واردات این محصول صرفه خود را از دست بدهد و دیگر کسی به دنبال قدم زدن در این مسیر نباشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته