دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1402 - 10:51
در پاسخ به آنا؛

بذرپاش: نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت هوایی پررنگ‌تر می‌شود/ بهره‌برداری از متروی پرند تا ۲ هفته آینده

بذرپاش: نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت هوایی پررنگ‌تر می‌شود  بهره‌برداری از متروی پرند تا ۲ هفته آینده
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت هوایی گفت: انشاءالله بتوانیم ظرف یکسال آینده که شرکت‌های دانش‌بنیان حضور بهتر و بیشتری داشتند و سال آینده بتوانیم اعلام کنیم که این میزان شرکت دانش‌بنیان در صنعت هوایی کشور درگیر شده‌اند.
کد خبر : 869010

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ظرف دو سه روز آینده تست گرم متروی پرند انجام خواهد شد و ظرف دو هفته آینده با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه ۴۰۰۰ واحد مسکن مهر باقیمانده از ۱۲ سال قبل نیز همزمان با بهره‌برداری متروی پرند تقدیم مردم خواهد شد، اضافه کرد: ۷ باب مدرسه جدید هم در پرند به بهره‌برداری خواهد رسید

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۰هزار واحد مسکن مهر باقیمانده از سال‌های گذشته در شهر جدید پردیس نیز به پایان رسیده و ۵ هزار واحد آن به مردم واگذار شد.

بذرپاش همچنین خبر داد که از هفته آینده در ۳۱ استان مرحله دوم زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: طول بزرگراه اصفهان - شیراز ۲۳۰ کیلومتر بوده و مسیر را یک ساعت کوتاه‌تر می‌کند همچنین پروژه راه آهن همدان ـ سنندج مهرماه به بهره برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه راه آهن رشت به بندر کاسپین آبان ماه به بهره برداری می‌رسد.

بذرپاش در پاسخ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا درباره اینکه در حوزه صنایع هوایی‌سازی چقدر از دانش‌بنیان‌ها استفاده شده تا الان چه کار‌هایی در این زمینه انجام دادید؟، اظهار کرد: عقب‌ماندگی‌های جدی‌ای در این بخش داریم، اما در دستور کار داریم و انشاءالله بتوانیم ظرف یکسال آینده که شرکت‌های دانش‌بنیان حضور بهتر و بیشتری داشتند و سال آینده بتوانیم اعلام کنیم که این میزان شرکت دانش‌بنیان در صنعت هوایی کشور درگیر شده‌اند. خداراشکر صنعت هوایی کشور با تمام مشکلاتی که موجود است امروز در حوزه تعمیرات کمترین نیاز را به خارج داریم و تقریباً نیاز‌های تعمیراتی در داخل کشور اتفاق می‌افتد.

وی افزود: این اتفاق در ۱۵-۲۰ سال اخیر اینطور نبود. ما خیلی از نیازهایمان را باید به کشور‌های خارجی برای حداقل تعمیرات ارسال می‌کردیم، اما در حال حاضر میزبان بسیاری از تعمیرات هواپیما‌ها از کشور‌های خارجی هستیم که این نشان از رشد می‌دهد منتهی رشد مورد توقع ذی‌نفعان صنعت بیش از این است که انشاءالله بتوانیم هرچه سریعتر به این رشد دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته