دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با آنا: 

آمایش گزینش دانشجو باید بر اساس بومی گزینی اصلاح شود

آمایش گزینش دانشجو باید بر اساس بومی گزینی اصلاح شود
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بومی گزینی دانشجو باید در دستور کار باشد و دانشجویان رشته‌ها را به صورت بومی انتخاب کنند تا نیاز به حضور در خوابگاه‌ها نداشته باشند.  
کد خبر : 868982

عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره مشکلات پیش رو همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: سرانه دانشجویی و تغذیه یکی از چالش‌های پیش روی آموزش عالی در دوران پسا کروناست. 

وی افزود: سرانه دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک سوم سرانه دانشجویی سایر دانشگاه‌های دولتی است اما در دولت سیزدهم بودجه دانشگاه اصلاح شد و افزایش یافت. 

خسرویان با بیان اینکه بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال گذشته با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده است، تاکید کرد: این میزان کافی نیست و در برنامه هفتم توسعه با عنایت قانون گذاران در کشور باید به صورت پلکانی افزایش یابد تا بتواند به سرانه بودجه‌ای سایر دانشگاه‌ها برسد. 

کسری خوابگاه برای دانشجویان غیر بومی 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور درباره وضعیت خوابگاه‌ها گفت: حدود ۴۵ هزار دانشجو در خوابگاه‌ها مستقر هستند که نیمی را غیر بومی‌ها تشکیل می‌دهند، اما توانایی تامین اسکان برای آن‌ها را نداریم؛ بنابراین کسری خوابگاه قابل توجهی را شاهد هستیم. 

خسرویان اظهار کرد: در آمایش گزینش دانشجو باید اصلاحی صورت بگیرد تا بومی گزینی در دستور کار باشد و دانشجویان را به صورت بومی انتخاب کنند تا نیاز به حضور در خوابگاه‌ها نداشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته