دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1402 - 22:57

جهان به یک رویکرد مشترک برای مقابله با مشکلات نیاز دارد

جهان به یک رویکرد مشترک برای مقابله با مشکلات نیاز دارد
رئیس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: جهان به یک رویکرد مشترک نیاز دارد زیرا جامعه بین‌المللی با درگیری، تغییرات اقلیمی، بدهی، بحران انرژی و غذا، فقر و قحطی مواجه است.
کد خبر : 868954

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، دنیس فرانسیس، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی در نیویورک خواستار «وحدت، همبستگی و اقدام» در مواجهه با بحران ها شد.

فرانسیس  گفت: امسال ما وظیفه مشخصی داریم و آنهم متحد کردن ملت‌ها، متحد شدن در اعتقاد به هدف مشترک و در همبستگی اقدام مشترک است.

او که اهل کشور ترینیداد و توباگو است، ادامه داد که جهان به یک رویکرد مشترک نیاز دارد زیرا جامعه بین‌المللی با درگیری، تغییرات اقلیمی، بدهی، بحران انرژی و غذا، فقر و قحطی مواجه است.

او خاطرنشان کرد که چالش‌ها باعث عقب‌نشینی دستاوردهای توسعه شده و در نتیجه این عقب‌نشینی، میلیون‌ها نفر به فقر و رنج مادام‌العمر محکوم می‌شوند.

فرانسیس از رهبران کشورها خواست تا از مجمع عمومی "استفاده کامل و مؤثر" کنند تا این امر منجر به تغییر در جهان شود.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در مورد جنگ روسیه و اوکراین گفت که " این جنگ وحشتناک" بر امنیت غذایی و قیمت انرژی تأثیر گذاشته است و همچنین "تهدید غیرمعقول" جنگ هسته‌ای را به وجود آورده است.

او افزود: همه ما می‌خواهیم این جنگ پایان یابد. این جنگ به اعتنایی به هر چیزی است که این سازمان و منشور سازمان ملل از آن حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته