دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با آنا: 

 ۲۰ دانشگاه مجوز تاسیس دانشکده علوم و فناوری‌های نوظهور را دریافت کردند/ اعلام شرط ایجاد رشته‌ها در این دانشکده 

 ۲۰ دانشگاه مجوز تاسیس دانشکده علوم و فناوری‌های نوظهور را دریافت کردند  اعلام شرط ایجاد رشته‌ها در این دانشکده 
رئیس دانشگاه تبریز گفت: وزارت علوم مجوز تاسیس دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی یا نوظهور به ۲۰ دانشگاهی که یک درصد علم برتر دنیا را تولید کنند ارائه داد. 
کد خبر : 868819

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره اقدامات انجام شده برای بازنگری رشته‌های نوظهور اظهار کرد: اگر بخواهیم به عنوان بازیگر مهم در دنیا ایفای نقش کرده و مشکلات کشور را حل کنیم، باید در راستای پیشرفت علوم پیش برویم. 

وی افزود: به تعبیر حضرت آقا برای پیشرفت علمی کشور باید با استفاده از ظرفیت محققان و پژوهشگران به خارج از مرز‌ها برویم و برای تحقق این امر چاره‌ای جز تامین زیرساخت‌ها و در نظر گرفتن استاندارد‌ها و تشکیل اکوسیستم برای اشتغال مبتکران خلاق و فناوری نداریم. 

نصراله زاده تصریح کرد: یکی از زمینه‌های مهم برای تحقق این کار، تشکیل دانشکده‌هایی با رشته‌های نو ظهور و نوپدید است؛ بنابراین در این زمینه هم اکنون به ۲۰ دانشگاه کشور که دارای استاندارد‌های لازم باشند و یک درصد علم دنیا را تولید کنند اجازه داده شده که دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی یا نوظهور را تشکیل دهند. 

رئیس دانشگاه تبریز گفت: رشته‌هایی که در دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی یا نوظهور تدریس شوند باید بروز و میان رشته‌ای و در جهت رفع نیاز‌های کشور باشند و باعث می‌شود تا نخبگان تحصیل در این رشته‌ها را انتخاب کنند و جامعه پذیرای این دانشجویان است. 

نصراله زاده بیان کرد: قطعا خروجی مقالات و تحقیقات دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی، جامعه پند است و می‌تواند در بحث مرجعیت علمی کمک کننده باشد. هم اکنون زمینه کار فراهم شده و دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تبریز به زودی به تاسیس این دانشکده اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته