دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1402 - 09:18

فرهنگ: اختلاف قومیتی و تجزیه‌طلبی از اهداف دشمن برای شکست اتحاد مردم است

فرهنگ: اختلاف قومیتی و تجزیه‌طلبی از اهداف دشمن برای شکست اتحاد مردم است
رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اختلاف قومیتی، مذهبی و تجزیه‌طلبی در کنار سایر حقّه‌ها و ترفند‌های سیاسی از اهداف دشمن برای شکستن اتحاد و همگرایی مردم با انقلاب است.
کد خبر : 868752

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد فرهنگ در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور رئیس این دانشگاه در استان هرمزگان، سایر رؤسای واحد‌ها و مراکز دانشگاهی برگزار شد با اشاره به بازگشایی دانشگاه و نیاز مبرم احترام به ارباب رجوع و حفظ جایگاه استادان، دانشجویان و کارکنان، فضای دانشگاه را حریمی مقدس نامید و اظهار کرد: باید با حفظ سلامت روانی و امنیت و آرامش جامعه دانشگاهی با تکیه بر تولید علم و حرکت به سمت توسعه پایدار به رشد و بالندگی کشور کمک کنیم.

وی، احترام به قانون و حرکت در چارچوب آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های دانشگاه را مهم‌ترین عناوین در پیشبرد اهداف متعالی دانشگاه خواند و افزود: دانشگاهیان باید با احترام به قانون و حفظ ارزش‌های دینی، ملی و مذهبی، محیط دانشگاه را به یک محیط امن، بالنده و پویا مبدل و در راستای توسعه و تولید علم حرکت کنند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، آماده‌سازی محیط دانشگاه، صیانت از اموال و دستاورد‌های دانشگاه و حفاظت و حراست از دانشگاه را وظیفه دانشگاهیان دانست و ادامه داد: این اموال متعلق به دانشگاهیان است و باید از دستاورد‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی به‌‌عنوان سرمایه‌های دانشگاه حفاظت و حراست کنیم.

فرهنگ با اشاره به اینکه دشمن همواره هویت ملی و دینی ما را نشانه گرفته و با تبلیغات منفی تلاش دارد فکر و اندیشه جوانان را از سازندگی، رشد و توسعه بازدارد و به بیراهه بکشاند، بیان کرد: ایجاد شکاف و اختلاف قومیتی، مذهبی، و تجزیه‌طلبی در کنار سایر حقّه‌ها و ترفند‌های سیاسی از اهداف دشمن برای شکستن اتحاد و همگرایی مردم با انقلاب و دستاورد‌های امام راحل است.

این استاد دانشگاه تبیین کرد: دشمن دنبال شناسایی اهداف جدید در کشور است و تلاش دارد از اختلافات کوچک به‌عنوان حربه‌ای برای بزرگنمایی این اختلافات بهره‌برداری و استفاده ابزاری کند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: دشمن در استان سیستان و بلوچستان با دمیدن بر آتش اختلافات قومیتی و قبیله‌ای و در کردستان با علم کردن تجزیه‌طلبی دنبال به آشوب کشیدن شهر‌های ایران و ایجاد ناامنی در کشور را داشت که با هوشیاری مردم فهیم در نطفه عقیم ماند.

فرهنگ از دانشگاهیان خواست تا با هوشیاری و قدرت تمام در راه پیشبرد اهداف دانشگاه و نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند و با تکیه بر جهاد تبیین به روشنگری و اقناع افکار عمومی بپردازند و به فکر توسعه، رشد و بالندگی کشور در تمام سطوح و حوزه‌ها باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان هم در این نشست با اشاره دستاورد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در برنامه‌ها، همایش و نشست‌های مختلف گفت: کسب مقام سوم ارزیابی عملکرد در کشور، کسب مقام نخست فعالیت‌های آموزشی بین دانشگاه‌های آزاد کشور، کسب رتبه‌های ممتاز در حوزه سلامت مالی و مدارس سما نشان از تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان این دانشگاه در انجام امور محوله دارد.

محمدحسین رنجبر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با ۱۸ واحد و مرکز درهرمزگان فعالیت می‌کند و ۴۵ درصد دانشجویان و ۴۶ درصد اعضای هیئت علمی استان هرمزگان را در خود جای داده و خدمات قابل تحسینی به جامعه ارائه کرده است، افزود: توزیع جمعیت دانشجویی با تأکید بر آمایش آموزشی منطقه و حسب نیاز‌های آن بر پایه زیست بوم و جغرافیای منطقه سبب شده تا دانشجویان بتوانند پاسخگویی نیروی کار آن منطقه را براساس نیاز داشته باشند.

وی با بیان اینکه مهر امسال ۵۸ رشته/محل به رشته‌های دانشگاهی استان هرمزگان در مقاطع مختلف اضافه شده است، گفت: بازنگری در رشته‌ها با شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی جدید استان در حوزه اقتصاد دریایی، رشد صنایع بزرگ نفت و گاز در کنار فولاد و آلومینیوم و وجود مناطق بزرگ آزاد تجاری و بنادر مهم اقتصادی در کنار آب‌های آزاد و همسایگی آن با کشور‌های حوزه خلیج فارس و واقع شدن در منطقه سوق الجیشی تنگه هرمز بر این مبنا انجام گرفته و تلاش داریم رشد و توسعه دانشگاه را با رشد این مناطق و صنایع متناسب و همسان‌سازی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، توسعه درآمد‌های کوتاه‌مدت، راه‌اندازی مدارس مهارتی، گسترش مرکز تحقیقات نخیلات و مراکز تحقیقاتی متناسب با اقتصاد دریا پایه، توسعه گلخانه‌های بذر هیبریدی، تأسیس دانشکده تعلیم و تربیت و راه‌اندازی پارک علم و فناوری را از برنامه‌های در حال انجام این این دانشگاه نام برد.

رنجبر گفت: برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر تولید علم و فناوری و درآمدزایی براساس سند تحول و تعالی دانشگاه در حال عملیاتی شدن است و امید می‌رود در آینده افق‌های روشن‌تری در توسعه همه‌جانبه به روی دانشگاه گشوده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته