گذر از کسبوکارهای سنتی با فرمول فناورانه
گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ پایداری دانش و نوآوری در برابر تحولات جهانی، یکی دیگر از ویژگی های مهم شرکتهای دانش محور است.این شرکت ها براساس فناوری و تخصص های پژوهشی و علمی بنا شده و بر روی دانش تمرکز دارد؛ از این رو تأثیر مستقیم بر نحوه مدیریت و فعالیت کسبوکارها را برعهده دارند که محصول تولید کنندگان و یا خدمات صنوف به مشتریان مبتنی بر دانش و فناوری ارتقاء داده شود.
در سال های اخیر ایجاد شرکتهای دانشبنیان سبب شکوفایی اقتصادی و اشاعه تکنولوژی در بین کسبوکارهای خُرد شده است و دانشوفناوری، جزئی جدایی ناپذیر از دارایی این مشاغل به حساب می آید که سبب اشتغالزایی می شوند.
شرکت های دانش بنیان به منظور هم افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانشمحور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی شامل گسترش، کاربرد نوآوری و تجاریسازی نتایج حاصل از تحقیق و توسعه در حوزه فناوری های برتر این شرکت ها است.
استفاده از ظرفیتهای شرکتهای دانشبنیانها در صنوف
داود فکوری، رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا درمورد استفاده از ظرفیتهای شرکتهای دانشبنیانها در صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی گفت: نیاز امروز بازار مصرف حتی با گذشت یک دهه، بسیارمتفاوت تر شده است تا جایی که مشتریان برای خرید به دنبال راه های تسهیل، پرداخت هزینه کمتر و استفاده از بهترین محصولات با توجه به تغییر سلیقه و ذائقه شان می باشند.
رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی گفت: در مشاغل خُرد انتظارات مشتریان به دلیل سرو کار مستقیم با فروشندگان و محصول نهایی، بالاتر رفته است و همگام با سایر تحولات در بخش های مختلف اقتصادی، نیاز به خدمترسانی با کیفیت تر همراه با توسعه تکنولوژی، علم و فناوری بیشتر شده است.
فکوری با تأکید براینکه باید تولید کنندهها و سیاستگذاران دربخشهای مختلف وارد حوزه علم و فناوری شوند و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانشبنیان میتواند در رفع چالشهای صنوف فعال در این رسته شغلی مؤثر باشد.
به گفته این مسئول صنفی؛ برای تأمین نیاز بازار باید وارد مرحله جدیدی از تکنولوژی شویم. امروز خرید اینترنتی یکی از ابزارهای نوین برای جذب بیشتر مشتری است. از فروشگاههای اینترنتی تا خدمات رسانی مارکتها به صورت آنلاین از مزایای حضور فناوری در کسبوکارهای کوچک است.
سهم دانشبنیان ها در صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی ها
فکوری با اشاره به وضعیت صنوف به ویژه سوپرمارکت و مواد پروتئینی ها گفت: شرکتهای دانش بنیان میتوانند در بحث تهیه و قیمت نهایی مواد اولیه، تولید و کاهش هزینههای تولید و بسته بندی بسیاری از محصولات و در نهایت موضوع خدمات رسانی در بخش توزیع و پخش محصولات، ورود و در این بخش ها ایفای نقش کنند که به تبع آن علاوه بر کاهش قیمت نهایی کالاها، میتواند در ارائه تسریع و تسهیل در خدمات توزیع کالا به مشتریان سهم اساسی داشته باشند.
او افزود: همچنین اگر شرکتهای دانشبنیان در صنعت نرم افزارها و سخت افزارهای فروشگاهی ورود پیدا کنند استقبال میکنیم و در این صورت میتوانند به جذب مشتریان بیشتر هم کمک کنند.
انتهای پیام/