دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان سنجش در گفت‌وگو با آنا:

الکترونیکی شدن فرایند کنکور چندین سال طول می‌کشد

الکترونیکی شدن فرایند کنکور چندین سال طول می‌کشد
معاون وزیر علوم گفت: در صورت تامین بودجه احتمالا بخشی از کنکور سراسری به شیوه الکترونیکی برگزار شود، اما تحقق آن به صورت کامل چنذین سال طول می‌کشد.  
کد خبر : 868035

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با اشاره به آخرین وضعیت الکترونیکی شدن آزمون‌های کشوری اظهار کرد: مصوبه الکترونیکی شدن آزمون‌های کشوری را دریافت کرده ایم و متعهد به برگزاری این آزمون‌ها برای ۳۰ هزار داوطلب شده ایم. 

وی افزود: ممکن است بخشی از آزمون کارشناسی کاغذی و بخش دیگر الکترونیکی برگزار شود که هنوز به تصمیم قطعی نرسیده ایم. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: سخت افزار‌ها و نرم افزار‌های آزمون الکترونیکی آماده است، اما برای اجرای آن نیازمند تامین بودجه هستیم که در صورت تحقق کار را شروع می‌کنیم. 

پورعباس اضافه کرد: شروع فرایند‌هایی از قبیل کنکور‌ الکترونیکی چندین سال طول می‌کشد، اما شروع خدمات الکترونیک از سال ۱۴۰۳ است. 

وی با بیان اینکه نمی‌توان در سال ۱۴۰۳ برای همه داوطلبان کنکوری آزمون الکترونیکی برگزار کرد، افزود: ابزار‌های این فرایند فراهم نیست؛ بنابراین از آزمون‌های کوچک شروع می‌کنیم و به آزمون‌های جامع‌تر ارتقا می‌یابیم. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه ادامه داد: تاکنون ۵ تا ۶ آزمون سازمان سنجش به شیوه الکترونیکی برگزار شده و احتمال دارد که بخشی از کنکور ۱۴۰۳ الکترونیکی برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته