دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1402 - 12:20

هاشمی: دسترسی به مدال آسیایی راحت نیست/ پاکدامن: در المپیک پاریس کار بزرگی برای ورزش ایران خواهیم کرد

هاشمی: دسترسی به مدال آسیایی راحت نیست  پاکدامن: در المپیک پاریس کار بزرگی برای ورزش ایران خواهیم کرد
سرپرست وزارت ورزش و جوانان و دبیرکل کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی شمشیربازی بازدید کردند.
کد خبر : 867758

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان به همراه سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک، با حضور در آکادمی ملی المپیک از تمرین تیم ملی شمشیربازی سابر که خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو آماده می‌کنند، بازدید کرد. در این بازدید سابریست‌ها با هاشمی گفتگو کرده و مشکلات خود را با وی مطرح کردند. علیرضا پورسلمان نیز از دغدغه‌های این رشته گفت.

پورسلمان: دغدغه‌ام تأمین تجهیزات فنی است

علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی در این بازدید عنوان کرد: فدراسیون شمشیربازی هر امکانات و ابزاری داشته، برای تیم در نظر گرفته و اردو‌های خوبی را در کمیته داشتیم و تشکر می‌کنیم. انتظار داشتیم تیم سابر زنان هم اعزام شود، اما با تصمیم ستاد بازی‌ها این اتفاق نیفتاد. با توجه به شرایط فنی امیدواریم در بازی‌ها نتایج خوبی بگیریم.

وی افزود: از ابتدای حضور در فدراسیون دغدغه ام تامین تجهیزات فنی است، زیرا فرسوده شده. اخیرا دستوری از فدراسیون جهانی گرفتم تا ٥ دستگاه وارد کنیم و حضور هاشمی را به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم از این ظرفیت استقاده کنیم و در تلاش هستیم تا تجهیزات فراهم شود.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: در سفر‌ها سعی می‌کنیم با حداقل‌ها اعزام کنیم و مربی با ورزشکار اعزام شود. کل کادر اجرایی ما ٥ نفر و ژاپنی‌ها ٥٠ نفر بودند و مشکلات ارز شرایط ما را سخت کرده و محدودیت اعزام سلب شده تا کادر کامل اعزام نشوند. سعی می‌کنیم در اعزام‌های مهم از کادر فنی تکمیل استفاده کنیم.

پورسلمان افزود: اکثر بچه‌ها تجربیات خوبی دارند. در جام جهانی اسپانیا که اولین مسابقه سهمیه المپیک بود، برنز تیمی بود و اتفاق خیلی خوب بود. در قهرمانی آسیا پاکدامن و رهبری مدال طلا و برنز بگیرند. اگر آقای رهبری یک مقدار اعتماد به نفس داشت، فینال تمام ایرانی داشتیم. پاکدامن بعد از ۲۴ سال مدال طلا گرفت. ما قول می‌دهیم در بازی‌های آسیایی یا کسب سهمیه المپیک، کره‌جنوبی را شکست دهند.

قربانی: این بچه‌ها حیا دارند

امین قربانی سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر هم در این بازدید بیان کرد: ما در ۶ ماه اول سال کاری کردیم، کارستان. علی پاکدامن بعد از ۲۴ سال مدال طلا گرفت. محمد رهبری مظلوم واقع شد و مدال برنزش دیده نشد. قدش ۲ متر است، اما بچه مظلومی است. من خواسته دارم و به عنوان مسئول تیم می‌گویم. این بچه‌ها حیا دارند. شما در المپیک ریو بودید و افتخار آفرینی شمشیربازی را دیدید. خواهش می‌کنم به این ورزش برسید، چون منابع مالی می‌خواهد. به ما برسید، ما مشکل داریم. البته اگر به ما نرسند، هم بچه‌ها کار خود را می‌کنند.

وی افزود: ما برای اعزام کادر فنی و بچه‌ها، تجهیزات مشکل داریم. خدا فخری را برای ما نگه دارد. در قهرمانی جهان رایزنی کرد، امکانات رایگان دادند. برای المپیک نیاز به تجهیزات دارند. پیست‌های ما سر است. پورسلمان جهادی کار می‌کند. مشکلات ما مالی است. در مسابقات برون مرزی مشکل داریم. کادرمان ضعیف و کم است. خواهش می‌کنم دستور دهید ما بعد از بازی‌های آسیایی برای ۱۰ اعزام مشکل داریم، کمکمان کنند. بچه‌ها درددل فرزندی می‌کنند.

پاکدامن: در یک جنگ نابرابر هستیم

علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر بیان کرد: آقای هاشمی من از شما خاطره خیلی خوبی دارم. تیم ما از هفتم آسیا و بیست و نهم جهان کار خودش را شروع کرد و در بازی‌های آسیایی اینچئون به تیم دوم آسیا رسید و الان هم شرایط خیلی خوبی داریم. باید از قربانی تشکر کنم.

وی عنوان کرد که پورسلمان رئیس فدراسیون جهادی کار می‌کند، اما به نظر من خود قربانی فراتر از جهادی فعالیت می‌کند. همه کار‌های ما را انجام می‌دهد و اگر ما دغدغه مالی، فیزیوتراپی یا ناراحتی داشته باشیم، با قربانی در میان می‌گذاریم.

ملی‌پوش شمشیربازی گفت: ما در یک جنگ نابرابر هستیم. من در جام جهانی اسپانیا من تا پای مدال پیش رفتم و توانستم ارون ژیلاگی قهرمان ۳ دوره المپیک را شکست دهم. من ۹ صبح وارد سالن شدم و ۷ بعد از ظهر از سالن بیرون آمدم و هیچ‌کس نبود که من را ریکاوری کند. ما بدنساز یا ماساژور کنار تیم نداشتیم. ما در یک جنگ نابرابر هستیم و اگر شما در همین بازی‌های آسیایی کادر تیم‌های دیگر را ببینید، متوجه می‌شوید که کادر فنی تیم ملی ایران چقدر کم است. چون شما از بدنه ورزش ایران هستید می‌دانم که تیم ما را درک می‌کنید. ما در المپیک پاریس کار بزرگی برای ورزش ایران خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: من روز گذشته به رئیس جمهور خواستم بگویم، ظرف ورزش را به نسبت تاثیر اجتماعی‌اش کوچک برداشته‌اند و بودجه ورزش کم است. ما اگر مدال بگیریم، دستاورد برای همه ورزش ایران است.

هاشمی: شمشیربازان اشتباهات گذشته را تکرار نکنند

کیومرث هاشمی در حاشیه این بازدید گفت: از اینکه ورزشکاران در شرایط سخت تمرین می‌کنند از همه آن‌ها تشکر می‌کنم. یک تشکر ویژه نیز از کمیته ملی المپیک دارم که شرایط را برای برگزاری این اردو‌ها فراهم کرده امیدوارم ورزشکاران رشته‌های مختلف با دست پر برگردند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: هدف ما در ابتدا حضور شایسته در بازی‌ها است و با توجه به الگو‌های فرهنگی امیدوارم ورزشکاران و قهرمانان ایرانی نماینده خوبی در این آوردگاه بزرگ باشند. آن چیزی که مهم است تلاش شماست و امیدواریم با مدال همه مردم را خوشحال کنید.

هاشمی با اشاره به اعزام ملی‌پوشان شمشیربازی به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو تصریح کرد: ترکیبی دارد اعزام می‌شود که ۳ نفر از شمشیربازان تجربه حضور در بازی‌ها را دارند و هانگژو سومین حضور آن‌ها در بازی‌های آسیایی است. ملی‌پوشان اشتباهاتی در گذشته داشتند که امیدوارم با توجه به تجربه گذشته این اشتباهات تکرار نشود. این تیم ترکیبی از جوانان و باتجربه است و روند کار مثبت است و دسترسی به مدال در شمشیربازی امکان‌پذیر است.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: دسترسی به مدال راحت نیست، اما باید تلاش کنیم. اگر نگاه کوتاه مدت ما مدال بازی‌های آسیایی است، اما برای المپیک هم برنامه داریم. کار‌های بزرگی در جریان است و آینده خوبی را برای ملی‌پوشان این رشته متصور هستم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته