دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نخستين پست برق مستقل خط ۶ مترو راه‌اندازی شد

نخستين پست برق مستقل خط ۶ مترو راه‌اندازی شد
پست برق فشار قوی كيانشهر به عنوان نخستين پست برق مستقل خط ۶ مترو تهران راه‌اندازی شد؛ اين پست يكی از ۳ پست برقی است كه برای تامين كل برق مورد نياز خط مذكور، طراحی و ساخته شده است.
کد خبر : 867552

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پست برق جنوبی خط ۶ به ظرفیت ۵۰ مگاوات با حداکثر استفاده از تولیدات داخلی و براساس به روزترین سیستم‌های اتوماسیون صنعتی در موضوعات کنترل و حفاظت، از روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه سال ۱۴۰۲ راه اندازی شد. خط انتقال نیروی این پست به طول ۳۲۰۰ متر، مجهز به دو مدار است تا در صورت خروج یکی از مدار‌ها از سرویس، مدار دیگر انرژی ورودی پست را تامین کند.

با بهره‌برداری از نخستین پست برق مستقل خط ۶ مترو، نه تنها منبع پایدار و مطمئن تامین نیروی حرکت قطار‌ها و برق شبکه داخلی ایستگاه‌های این خط فراهم شده است بلکه افتتاح ایستگاه‌های باقیمانده خط ۶ نیز با اطمینان خاطر بیشتری صورت خواهد پذیرفت؛ البته برای خط مذکور ۳ پست برق طراحی شده که پست‌های بعدی هم باید به مرور زمان ساخته و راه‌اندازی شوند.

هزینه صورت گرفته برای احداث پست برق جنوبی خط ۶ و همچنین خط انتقال نیرو از پست برق مشیریه تا پست کیانشهر، در مجموع مبلغ ۳۷۰ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته