دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1395 - 15:49

رویدادهای دانشگاهی؛ از همایش‌های پیاده‌روی به مناسبت سالگرد راه‌اندازی دانشگاه تا جشن‌های شعبانیه

به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شادگان و همکاری پژوهش‌سرای ابن السکیت شهرستان شادگان دانشجویان، استادان وکارکنان واحد گذر سیاره تیر از خورشید را رصد کردند.
کد خبر : 86745

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر عبدالکریم آلبوغبیش سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شادگان با بیان اینکه علوم نجوم یکی از اساسی ترین علوم پایه و کاربردی است، اظهار کرد: «یافته‌های علوم نجوم را می توان در رشته های مختلف استفاده کرد، بنابراین باید سعی شود دانشگاه‌ها تعامل سازنده و هرچه بیشتری با پژوهش‌سرای نجوم داشته باشند و طرفین باید یافته ها و امکانات خود را در راستای بدست آوری نتایج و کشفیات بهتر و دقیق تر در اختیار همدیگر قرار دهند.»


سیاره تیر (عطارد) کوچکترین سیاره منظومه شمسی است و با توجه به میدان مغناطیسی نیرومند آن یکی از مهمترین سیاره‌ها است. رصد سیاره تیر (عطارد) در اردیبهشت سال 1395 از سوی تلسکوپ 10 اینچی دابسونی پژوهش‌سرای ابن السکیت انجام پذیرفت و طبق پیش بینی گذر بعدی این سیاره در سه سال دیگر در سال 1398 انجام می پذیرد.


همایش پیاده روی در واحد بافت برگزار شد


در آستانه سالروز راه‌اندازی دانشگاه آزاداسلامی همایش بزرگ پیاده‌روی با حضور پر شور استادان و کارکنان در واحد بافت برگزار شد.


معاون آموزشی و دانشجویی واحد بافت گفت: «در آستانه سالروز ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی و باهدف توسعه فرهنگ ورزش و نشاط اجتماعی و سلامتی همگانی در بین دانشگاهیان واحد بافت،همایش پیاده روی دانشگاهیان واحد بافت برگزار شد.»


دکتر محسن محسنی با بیان اینکه باید به توسعه زیرساخت ها ی ورزشی درکنار ترغیب به ورزش اهمیت بدهیم تا اثربخشی بیشتری داشته باشد، افزود: «می‌توان با برگزاری همایش‌های پیاده‌روی و ورزش‌های همگانی، فرهنگ ورزش کردن را در بین جامعه دانشگاهی بیش از گذشته ترویج داد.»


در پایان این همایش که از سردر دانشگاه تا مجتمع ورزشی امام علی (ع) برگزار شد، با قرعه کشی جوایزی به شرکت کنندگان اهدا شد.


جشن شعبانیه در واحد فارسان


به مناسبت اعیاد شعبانیه و سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی مراسم جشنی با حضور دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی دبیر هیأت امنای استان و رئیس دبیرخانه هیأت امنای استان و رئیس تشکلهای دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فارسان برگزار شد.


قاسمی پیربلوطی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی با کمک پرخیرو برکت امام خمینی (ره) و تلاشهای جدی آیت الله هاشمی رفسنجانی در 31 اردیبهشت 61 ایجاد و اکنون با داشتن بیش از یک میلیون و 700 دانشجو و بیش از 15000 هیأت علمی تمام وقت و پاره وقت و مدعو بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است.»


در ادامه حسین حیدری رئیس واحد فارسان بیان کرد: «این واحد دانشگاهی با مساعدتهای دبیر هیأت امنای استان و پیگیری‌های جدی در 2 سال گذشته نه تنها از شمول واحدهای زیان ده خارج شده و بلکه سوده شده است و با راه‌اندازی رشته‌های تحصیلات تکمیلی موجی از خوشحالی و شادی را در بین جوانان جویای تحصیلات تکمیلی ایجاد کرده است. »


در ادامه مراسم گروه‌های مختلف موسیقی محلی و سنتی به ارائه برنامه های شاد و متنوع پرداختند و با گرامیداشت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، اعیاد شعبانیه را گرامی داشتند.





گفتمان دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی بافق


گفتمان دانشجویی با عنوان «مبانی فکری گروه‌های تکفیری و داعش» در دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار شد.


در این برنامه که به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه و در دانشکده فنی برگزار می شد، مسئول روابط عمومی دانشگاه با حضور در جمع دانشجویان به بررسی علل تشکیل گروه های تکفیری و سلفی پرداخته و مبانی فکری و عقیدتی آنان را برشمرد و با توجه به انتشار فیلم های خشونت بار از گروه تروریستی داعش در فضای مجازی؛ از منظر جنگ روانی به تحلیل آنها پرداخت.


محمد علی پورفلاح با ذکر تاریخچه ای از چگونگی شکل گیری گروه های خشونت طلب طالبان، القاعده و داعش، به بیان دیدگاه آنان نسبت به دیگر ادیان و به ویژه برداشت متحجرانه آنها در برخورد با مذهب تشیع پرداخت و در مورد خطر افراطی‌گری مذهبی در منطقه توضیحاتی ارائه کرد.


در پایان نیز به سوالات دانشجویان درباره رفتار داعش و فلسفه وجودی آنان، پاسخ داده شد.




نشست صمیمی اعضای هیات رئیسه واحد دهاقان با دانشجویان ساکن خوابگاه


سرپرست واحد دهاقان در نشست با دانشجویان ساکن در خوابگاه این واحد گفت: «زندگی در محیط دانشجویی به ویژه خوابگاه دانشجویی و با گروه هم‌صنف و هم‌سن و سال، ویژگی‌های خاص خود را دارد و بدون تردید از لحظات و دقایقی هستند که نه از یاد رفتنی هستند و نه جایگزین خواهد داشت.»


دکتر احمدرضا یلمه‌ها، افزود: «دل‌های همه شما جوان و نورانی است و این نکته‌ای است که باعث می‌شود خداوند بزرگ در دل‌های شما جای داشته باشد و به شما کمک کند. امروزه و در این عصر رسالت شما دانشجویان بسیار عظیم است و انتظارها جامعه از شما دانشجویان و دانشگاهیان بسیار زیاد است، پس به معنای واقعی دانشجو باشید و در جستجوی دانش. چون آینده کشور اسلامی ما در گرو دانش‌اندوزی و فعالیت‌های خوب شما شکل می‌گیرد.»


وی خاطرنشان کرد: «بر خود فرض دانستیم که در این روزهای عزیز و سراسر نور و سرور، در خوابگاه‌های دانشجویی حضور یابیم و از نزدیک با شیوه زندگی شما عزیزان در خوابگاه‌های دانشجویی هم‌نشین شویم و گلایه‌ها و کاستی‌ها را بشنویم تا بتوانیم در حد وسع خود برای مرتفع کردن آن‌ها گام برداریم. وظیفه ما و همه مسئولان واحد آن است که با فراهم کردن امکانات رفاهی، زندگی در خوابگاه‌ها را برای دانشجویان بیشتر از پیش راحت و دلنشین کنیم تا دانشجویان با امنیت فکری به فعالیت‌های خود مشغول باشند ».


پس از سخنان سرپرست واحد، دانشجویان سوالات خود را در مورد مسائل آموزشی، علمی، پژوهشی، شهریه‌ای، رفاهی و... مطرح کردند و اعضای هیات رییسه واحد دهاقان به این سوالات پاسخ دادند.


نشست دانشجویی مرکز دانشگاهی سلسله برگزار شد


مسئول امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سلسله با تبریک اعیاد شعبانیه و روز میلاد حضرت علی اکبر (ع)، گفت: «حضرت علی اکبر (ع) از لحاظ ظاهری و شخصیت دینی و خلق و خوی اخلاقی شباهت زیادی با رسول گرامی اسلام (ص) داشت.»


حجت‌الاسلام علیان با بیان ویژگی‌های حق‌مداری و شجاعت آن حضرت از جوانان و دانشجویان خواست که حضرت علی اکبر (ع) را به عنوان الگوی موفق در زندگی خود قرار دهند و از وی در دفاع از دین و مکتب اهل بیت سرمشق بگیرند.


در بخش پایانی این مراسم هدایای 5 نفر از دانشجویان برگزیده بخش شفاهی مسابقات قرآن و عترت (ترتیل و اذان ) به آنها اهدا شد.


پیاده روی دانشگاهیان واحد تهران شمال در آستانه سی و چهارمین بهار بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، با پیاده روی در بوستان یاس تهران، سالروز تأسیس شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی را گرامی داشتند.


در این همایش، جمعی از کارکنان، دانشجویان و اعضای هیأت علمی واحد از ساعات اولیه صبح روز پنجشنبه 30 اردیبهشت با شعار، دانشگاه، نشاط و تندرستی اقدام به پیاده روی در پارک جنگلی بوستان یاس تهران کردند.


این همایش که به اهتمام دفتر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و در راستای بخشنامه ابلاغی معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی صورت پذیرفت، حاوی نکاتی برای حفظ سلامتی در راستای تحقق شعار نشاط جمعی، تندرستی و حضور با سلامت و با نشاط در محیط دانشگاه بود.


هماهنگی با مراکز امدادی و حضور چند نماینده اورژانس و هلال احمر در طول مسیر تردد، ارایه دستورالعمل های ورزشی، انجام قرعه کشی و اهدای هدایا و پذیرایی از دیگر برنامه های این همایش بود.


همایش پیاده روی همگانی با شعار دانشگاه آزاد اسلامی خمین؛ تجلی گاه نشاط و پویایی

همزمان با سراسر کشور همایش پیاده روی همگانی صبحگاهی به مناسبت31 اردیبهشت سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور جمعی از دانشجویان، استادان، کارکنان واحد خمین به همراه خانواده آنها برگزار شد.


در این همایش پیاده روی همگانی صبحگاهی که به مناسبت سالروز ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، دانشجویان، استادان، کارکنان واحد خمین به همراه خانواده‌ها با آغاز راهپیمایی از محل میدان ورزش و مردم و عبور از پارک جنگلی کوه بوجه شهرستان خمین به سمت شهرک دانشگاهی، در مسیری به طول 5 کیلومتر حضور یافتند.


در این همایش که با برنامه‌های فرهنگی و چند حاشیه جذاب همراه بود، دکتر شمسی با قدردانی از حضور دانشجویان، استادان، کارکنان و خانواده آنها و همچنین عوامل برگزاری این مراسم گفت: «دانشگاهی پویا و با نشاط خواهد بود که علاوه بر تحصیل علم، به ورزش و تندرستی توجه ویژه کند.»


وی از پایان پروژه احداث مجتمع ورزشی شهدای دانشجو و افتتاح آن در آینده نزدیک خبر داد که خوشحالی شرکت کنندگان در این راهپیمایی را همراه داشت.


در حاشیه این همایش خاطره‌ای از رئیس واحد خمین درباره روند راه اندازی واحد خمین بیان شد که با استقبال حضار مواجه شد.


از دیگر حواشی این مراسم افتادن قرعه یکی از جوایز به نام رئیس واحد خمین بود که وی جایزه خود را به مسئول تدارکات همایش پیاده روی به پاس زحماتشان تقدیم کرد و وی هم در ادامه آن را به فرزند یکی از کارکنان هدیه کرد. همچنین هدایایی به نیروهای خدماتی این همایش تقدیم شد.


با سرو صبحانه سالم از شرکت کنندگان پذیرایی شد و در پایان با انجام قرعه کشی تعداد 20 جایزه متنوع از جمله لوازم ورزشی و کارت هدیه به شرکت کنندگان اهدا شد و تعداد 3 عدد از جوایز باقیمانده با موافقت همه حاضران به کودکان و نوجوانان شرکت کننده در همایش پیاده روی اهدا شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته