دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد بخوانند

پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد بخوانند
دانشگاه‌ها شرایط پذیرش پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی ارشد مؤسسات آموزش عالی را اعلام کردند.
کد خبر : 867400

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ روز‌های ۱۱ و ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ با حضور ۴۷۰ هزار و ۵۲۸ داوطلب در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی برگزار شد.  

در مجموع ۳۵۵ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۲ مجاز به انتخاب رشته شدند.

نتایج نهایی یک‌شنبه ۱۲ شهریور جاری در سایت سازمان سنجش قرار گرفت و لازم است داوطلبان از یک شنبه ۱۹ شهریور با مراجعه به سایت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از اطلاعیه تاریخ و زمان دقیق ثبت‌نام آگاه شوند.  

پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی باید از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲۰ شهریور تا روز چهارشنبه ۲۲ شهریور به منظور ثبت‌نام به سامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir مراجعه کنند.

دانشگاه صنعتی شریف

نودانشجویان دانشگاه صنعتی شریف باید جهت ثبت نام از ۸ صبح یک شنبه ۱۹ شهریور تا ساعت ۲۲ روز ۲۰ اسفند با مراجعه به سایت آموزشی edu.sharif.adu با وارد کردن کد ملی خود جهت دریافت شماره دانشجویی اقدام کنند و پس از اینکه به صورت الکترونیکی مدارک خود را تکمیل کردند در بازده زمانی  صبح روز دوشنبه ۲۰ اسفند تا حداکثر ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۲۸ شهریور برای ثبت نام حضوری با مدارکی که در سایت دانشگاه اطلاع رسانی شده است به دانشگاه مراجعه کنند.  

دانشگاه شهیدبهشتی

نام نویسی غیر حضوری برای داوطلبان ارشد دانشگاه شهید بهشتی از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه، ۲۰ شهریور آغاز می‌شود و تا پایان روز چهارشنبه، ۲۲ شهریور ادامه دارد.  

انتخاب‌ واحد در روز‌های  ۲۸ و ۲۹ شهریورماه از طریق سیستم جامع آموزشی گلستان انجام می‌شود و طبق تقویم آموزشی دانشگاه کلاس‌های درس از روز شنبه اول مهرماه آغاز خواهد شد.  

دانشگاه امیرکبیر

لازم است، تمام پذیرفته شدگان دانشگاه امیرکبیر در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۲۱ و ۲۲ شهریور وارد سامانه  /ir.ac.aut.register://https شده و از بخش دریافت شناسه کاربری، داوطلب پذیرفته شده را انتخاب کرده و شناسه دائمی خود را دریافت کنند. برای دریافت راهنما در همان صفحه باید از بخش راهنما گزینه» راهنمای مربوط به ثبت نام دانشجویان ورودی جدید» انتخاب و مطالعه شود. چنانچه مراحل اخذ شناسه دائمی با موفقیت انجام نشود، ادامه مراحل ثبت نام میسر نیست.
 
پذیرفته‌شدگان بین الملل غیر ایرانی سال ۱۴۰۲ برای ورود به سامانه جهت ثبت نام، وارد سامانه ir.ac.aut.register://https شده و از بخش دریافت شناسه کاربری، دانشجو را انتخاب کنند و در باکس کد ملی و رمز عبور شماره ملی (حتما ده رقمی است) که در پورتال آموزشی ثبت شده است را وارد کرده و شناسه دائمی خود را دریافت کنند. با توجه به اینکه هنوز دفتر استعداد‌های درخشان اسامی پذیرفته شدگان بدون آزمون را اعلام نکرده است؛ بنابراین ثبت نام دانشجویان بدون آزمون متعاقبا اعلام می‌شود.  

دانشگاه تهران

بازه زمانی ثبت‌نام غیرحضوری (الکترونیکی) دانشجویان جدیدالورود در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران از روز یکشنبه ۲۶ شهریور ماه تا روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۲ تعیین شده است و پذیرفته‌شدگان لازم است با مراجعه به سامانه reg.ut.ac.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بازه زمانی ثبت‌نام حضوری این پذیرفته‌شدگان نیز روز دوشنبه ۳ مهر تا روز چهارشنبه ۵ مهر ماه در دانشکده محل قبولی تعیین شده است.

دانشگاه علامه طباطبایی

فرایند ثبت نام پذیرفته‌شدگان نهایی مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در دو مرحله الکترونیکی و حضوری انجام می‌شود. ثبت نام الکترونیکی پذیرفته‌شدگان نهایی این دانشگاه از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه آغاز و تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۲ ادامه دارد. همه پذیرفته‌شدگان باید با ورود به سامانه آموزشی گلستان به نشانی ems.atu.ac.ir نسبت به ثبت نام در بازه زمانی تعیین شده اقدام کنند.

لازم است پذیرفته‌شدگان قبل از هرگونه اقدام، موارد مندرج در شیوه‌نامه را به دقت مطالعه و طبق زمان‌بندی اعلام شده اقدام کنند.

دانشگاه الزهرا 

نام نویسی الکترونیکی دانشگاه الزهرا(س) از ۲۶ شهریور آغاز می‌شود و تا ۲۹ شهریور ادامه دارد. نام نویسی حضوری و ارائه اصل مدارک از ۳ تا ۵ مهر انجام می‌شود. پذیرفته شدگان لازم است جهت مشاهده و مطالعه اطلاعیه‌های مربوط به مدارک درخواستی به وبگاه دانشگاه الزهرا مراجعه کنند.

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی 

ثبت‌نام از پذیرفته شدگان جدیدالورود دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، در دو مرحله به صورت الکترونیکی  و مراجعه حضوری انجام می‌گیرد. در مرحله ثبت‌نام الکترونیکی (مرحله اول) لازم است پذیرفته شدگان با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه، اطلاعات فردی و تحصیلی خود را تکمیل نموده و مدارک لازم برای ثبت نام را بارگذاری و در پایان گواهی پذیرش غیرحضوری را چاپ کنند؛ در مرحله مراجعه حضوری (مرحله دوم) با در دست داشتن گواهی پذیرش غیرحضوری، گواهی تائید نهایی مدارک الکترونیکی و اصل مدارک بارگذاری شده در سامانه ثبت نام (سیستم گلستان)، شخصاً (مراجعه حضوری شخص دانشجو الزامی است) در روز‌هایی که از طرف آموزش دانشکده اعلام می‌شود، جهت مطابقت و کنترل مدارک ثبت نامی، پذیرش نهایی و دریافت کارت دانشجویی به دانشکده محل تحصیل مراجعه کنند.

گفتنی است؛ مدارک بارگذاری شده توسط دانشجو، قبل از شروع مرحله دوم (مراجعه حضوری) باید توسط این مدیریت در سامانه ثبت نام (سیستم گلستان) بررسی و تأئید شده باشد؛ بنابراین لازم است پذیرفته شدگان به صورت  مستمر وضعیت تأئید مدارک خود را از طریق پردازش ۱۶۳۷۰ در سیستم گلستان کنترل و نواقص احتمالی را برطرف کرده  و گزارش تائید نهایی مدارک الکترونیکی (۲۵۲۵) را از سیستم دریافت کنند تا مراحل بعدی ثبت نام و پذیرش نهایی امکان پذیرشود.  در زمان‌های تعیین شده از طرف آموزش دانشکده به منزله انصراف از تحصیل بوده و از پذیرفته شدگانی که در روز‌های مقرر مراحل پذیرش و ثبت نام خود را تکمیل نکنند به هیچ عنوان ثبت نام به عمل نمی‌آید.  

ثبت نام الکترونیکی از روز چهارشنبه مورخ ۲۲ شهریورماه شروع و در ساعت ۲۳:۵۷ روز شنبه ۲۵ شهریورماه به اتمام می‌رسد.  

دانشگاه تربیت مدرس 

به اطلاع پذیرفته شدگان مقطع  کارشناسی ارشد وزارت علوم در سال ۱۴۰۲ می‌رساند، زمان ثبت‌نام غیرحضوری دانشجویان از  ۱۹ شهریور تا   ۲۲ شهریور و زمان ثبت نام حضوری از تاریخ  ۳ تا  مهر ۵ انجام می‌شود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته