منابع آزمون استخدام مربی امور آموزش معلولان چیست؟
به گزارش گروه اموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبتنام آزمون استخدامی وزارت آموزشوپرورش ویژه جذب مربی امور آموزش معلولان آغاز شده و تا ۳۱ شهریور ادامه دارد.
برای این آزمون حتماً باید متقاضیان دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکتری گفتاردرمانی یا کاردرمانی باشند. روز آزمون هم ۲۰ یا ۲۱ مهر امسال (۱۴۰۲) خواهد بود، اما منابع این آزمون چیست؟
مواد و منابع حیطه عمومی:
معارف و اندیشههای اسلامی و انقلابی (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (بخش اول: ایمان) نویسنده: سید علی خامنهای، انتشارات: صهبا / همرزمان حسین علیهالسلام، نویسنده: سید علی خامنهای، انتشارات: انقلاب اسلامی).
- تاریخ و فرهنگ تمدن (خدمات متقابل ایران و اسلام نویسنده: شهید مرتضی مطهری انتشارات صدرا/ مروری بر دستاوردهای چهلساله انقلاب اسلامی ایران) - تعلیم و تربیت اسلامی (مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی- عمومی جمهوری اسلامی (بخش دوم مبانی، قسمتهای: چیستی، چرایی و چگونگی تربیت رسمی- عمومی/ کتاب تعلیم و تربیت در اسلام نویسنده شهید مرتضی مطهری)
- دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی (قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران/ وصیتنامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی (ره) / بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی/ زن یا نیمی از پیکر اجتماع: نویسنده: آیتالله سیدتقی مصباح یزدی)
- تواناییهای عمومی ذهنی
مواد و منابع حیطه اختصاصی:
۱- راهنمای تشخیص آماری و اختلالهای روانی: راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (۵ DSM)، اختلالات هیجانی و رفتاری (اختلال سلوک، اختلال نافرمانی مقابلهای)، اختلالات اضطرابی، تروما و استرس، اختلالات عصبی ـ رشدی (کمتوان ذهنی، اختلال یادگیری خاص، اختلال نارسایی توجه، بیشفعال، اختلالات ارتباطی، اختلال طیف اتیسم، اختلالات حرکتی)
۲- سنجش و اندازهگیری پیشرفت تحصیلی (با تأکید بر محور: تعریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط، سنجش مشاهدهای؛ سنجش عملکردی، سنجش عاطفی؛ سنجش رفتاری، سنجش تکوینی؛ پوشه کار)
۳- روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی: روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی (با تأکید بر محورهای): طبقهبندی کودکان استثنایی، تفاوتهای فردی ـ کودکان استثنایی و خانواده، حقوق کودکان استثنایی، برنامه آموزش انفرادی، مداخله بهنگام، پیشگیری از معلولیت تشخیص اختلالات، اختلال یادگیری خاص کمتوان ذهنی، اختلالهای هیجانی و رفتاری، اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی، اختلال طیف اتیسم، آسیبهای بینایی، آسیبهای شنوایی و معلولیتهای جسمی و حرکتی و چند معلولیتی.
۴- اسناد و قوانین بالادستی آموزشوپرورش (سیاستهای کلی ایجاد تحول در آموزشوپرورش/ سند تحول بنیادین آموزشوپرورش جمهوری اسلامی - مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی/ آییننامه اجرایی مدارس، مصوب سال ۱۴۰۰ شورای عالی آموزشوپرورش)
جدول مواد و منابع حیطه اختصاصی
جدول مواد و منابع حیطه تخصصی
انتهای پیام/