دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1402 - 00:01

شاهرخی: محک خوبی برابر آنگولا و بلغارستان نمی‌خوریم/ تبلیغات کاذب باعث شده بازیکنان فوتبال ایران پیشرفت نکنند

شاهرخی: محک خوبی برابر آنگولا و بلغارستان نمی‌خوریم  تبلیغات کاذب باعث شده بازیکنان فوتبال ایران پیشرفت نکنند
مربی سابق تیم ملی گفت: تبلیغات کاذب در خصوص کیفیت بازیکنان تنها به درد مسائل حاشیه‌ای می‌خورد و مسائل فنی را حل نمی‌کند.
کد خبر : 866618

همایون شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره دیدارهای تدارکاتی تیم ملی برابر بلغارستان و آنگولا اظهار داشت: به عنوان دورهمی و جمع شدن بازیکنان در کنار هم این بازی‌ها به تیم ملی کمک می‌کند. تیم ملی باید با حریفانی بهتر از بلغارستان و آنگولا بازی کند. دو تیمی که از قاره‌های اروپا و آفریقا هستند و شکل بازی آنها به تیم‌های آسیایی نمی‌خورد. در سطحی هم نیستند که فشار زیادی به تیم ملی کشورمان وارد کنند تا محک خوبی بخوریم. ما نیاز داریم با تیم‌هایی بازی کنیم که شکل بازی آنها به حریفان‌مان در جام ملت‌های آسیا نزدیک باشد و یا آن‌قدر قوی باشند که نقاط ضعف خود را شناسایی کنیم.

انضباط نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود

وی در خصوص دعوت نشدن محمدحسین کنعانی‌زادگان به این مرحله از اردوهای تیم ملی گفت: نظم و ترتیب در کارهای گروهی، تیمی و اجتماعی لازمه پیشرفت است. این بازیکن هم به خاطر اشتباهی که در بازی با ازبکستان داشت و با اعتراض بی مورد به داور اخراج شد، تنبیه انضباطی شده است. انضباط اگر در رأس امور نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود اما با اجرای نظم و نضباط، تمامی اعضای تیم متوجه می‌شوند که باید مواردی را رعایت کنند تا بتوان به مسائل فنی پرداخت.

تبلیغات کاذب بیداد می‌کند

مربی سابق تیم ملی در خصوص تغییر نسل در تیم ملی و ضعف در چرخه بازیک سازی که مانع اضافه شدن جایگزین‌های با کیفیت به جای ملی‌پوشان پا به سن گذاشته می‌شود، عنوان کرد: شک نکنید با این وضعیتی که پیش رفته‌ایم، سال به سال دریغ از پارسال می‌شویم. متأسفانه در این سال‌ها به شکلی عمل کرده‌ایم که در حال حاضر نمی‌توانیم بازیکنی را به عنوان پدیده معرفی کنیم. وقتی بازیکنان جوان ما پا به توپ می‌شوند به راحتی می‌توان تشخیص داد که در چه حد و اندازه‌ای هستند. حتماً جای پیشرفت وجود دارد ولی بستر لازم فراهم نشده است. تبلیغات کاذب در خصوص کیفیت بازیکنان تنها به درد مسائل حاشیه‌ای می‌خورد و مسائل فنی را حل نمی‌کند. تبلیغاتی که بیداد می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا شاهد رشد بازیکنان مستعد باشیم. بازیکن نباید زود اقناع شود بلکه باید هر روز تلاش کند تا بهتر از قبل شود.

فوتبال از دو قسمت تشکیل می‌شود

شاهرخی در مورد اینکه تیم ملی می‌تواند در جام ملت‌های آسیا تا مرحله فینال خود را بالا بکشد، تصریح کرد: فوتبال از دو قسمت واقعیت و اتفاقات تشکیل می‌شود. واقعیت‌ شامل سازماندهی، امکانات و آماده سازی اصولی مبتنی بر اردوها و بازی‌های تدارکاتی سازنده است که خروجی آن تیمی منسجم را تولید می‌کند. اتفاقات شامل حوادث و لحظه‌هایی است که به صورت ناگهانی و غیرمنتظره بر اثر اشتباه حریف یا موارد دیگری رخ می‌دهد و به برتری تیم کمک می‌کند. تیم ملی با وضعیتی که در این سال‌ها داشته اگر به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند عملکرد مقبولی در جام ملت‌ها داشته است. سرمربی تیم ملی قابل احترام است و بعد از این رقابت‌ها باید به او اعتماد کرد تا بتواند کیفیت تیمش را بهبود بخشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته