دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1402 - 00:02

عالمی: قلعه‌نویی مربی‌ای نیست که اعتبار خود را به بازی بگیرد/ بازی با بلغارستان بهتر از آنگولاست

عالمی: قلعه‌نویی مربی‌ای نیست که اعتبار خود را به بازی بگیرد  بازی با بلغارستان بهتر از آنگولاست
پیشکسوت تیم ملی گفت: امیر قلعه‌نویی مربی نیست که اعتبار خود را به بازی بگیرد بلکه برای حفظ آن قدم برمی‌دارد.
کد خبر : 866434

ایمان عالمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران با بلغارستان اظهار داشت: در هر صورت تیم ملی به بازی تدارکاتی احتیاج دارد و باید نفرات دور همدیگر جمع شوند. شرایطی که بر فوتبال جهان حاکم شده و تیم‌های ملی در فیفادی‌ها به هماهنگی می‌رسند برای تیم ایران هم وجود دارد. سرمربی تیم ملی با انگیزه‌ها را دعوت می‌کند و کسانی که بتوانند به تیم کمک کنند. سلیقه و تاکتیک مدنظر سرمربی حاکم است و نفرات باید در اردوها حاضر شوند تا عیار آنها در بازی‌های دوستانه مشخص شود. بازی با بلغارستان با توجه به حضور این تیم در قاره اروپا از اهمیت بیشتری در مقایسه با بازی برابر آنگولا برخوردار است و کادرفنی به نقاط ضعف و قوت تیمش پی می‌برد. البته احتیاج داریم تا با تیم‌های ملی قوی‌تری بازی کنیم تا بیشتر پی به نقاط ضعف خود ببریم.

قلعه‌نویی منطقی ملی‌پوشان را انتخاب می‌کند

وی در خصوص اینکه قلعه‌نویی گفته علاوه بر اینکه باید در جام ملت‌ها با قدرت ظاهر شویم باید با شیب ملایم به سمت جوانگرایی برویم، گفت: باید نسل عوض شود و بازیکنان طراز اول در تیم ملی حضور یابند. در این میان حتی با وجود شرایط سنی برخی نفرات که باتجربه شده‌اند وجودشان در تیم ملی لازم است و سرمربی تیم ملی در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند. از سویی دیگر لازم است با شیب ملایم به سمت جوانگرایی رفت و نفرات مطمئن را جایگزین کرد. قلعه‌نویی هم تمامی نکات را مدنظر قرار می‌دهد و کاملاً منطقی ملی‌پوشان را انتخاب می‌کند. بازیکنان جوان مکمل بازی‌های بازیکنان باتجربه هستند و قرار گرفتن صحیح نفرات در لیست تیم ملی اهمیت بسیار زیادی دارد تا بتواند تغییر نسل را با کمترین آسیب انجام داد.

دعوت‌ها بدون حساب و کتاب نبوده است

پیشکسوت تیم ملی در مورد حضور برخی بازیکنان پا به سن گذاشته در اردوی تیم ملی عنوان کرد: تیمی که می‌خواهد شکل بگیرد بر اساس نفراتی پیش می‌رود که در آن حضور دارند. در تیم ملی که نماد یک کشور است باید بهترین‌ها دعوت شود تا بتوانند خواسته‌های سرمربی را به نحو احسن پیاده کنند و امیر قلعه‌نویی هم در این زمینه اصلاً ملاحظه نمی‌کند. او شایسته‌ترین بازیکنان را دعوت می‌کند و از تجاربی که در گذشته به دست آمده به بهترین شکل استفاده می کند. دعوت از برخی نفرات چون شجاع خلیل زاده یا احسان حاج‌صفی هم بدون حساب و کتاب نبوده است. کادرفنی قلعه‌نویی هر روز کار کرده‌اند و بازی‌های تمامی نفرات را مورد ارزیابی قرار داده‌اند. اگر حاج‌صفی یا بازیکنان دیگری که بیش از ۳۰ سال دارند در تیم ملی هستند بر اساس توانایی‌های‌شان فرا خوانده شده‌اند. 

الان وقت قضاوت تیم ملی نیست

وی افزود:‌ تمامی انتخاب‌ها برای تیم ملی بر اساس سلیقه و تاکتیک سرمربی است و به هم این انتخاب‌ها می‌توان نقد وارد کرد. زمانی می‌توان قضاوت کرد که تیم ملی بازی‌های تدارکاتی خود را برگزار کند و کیفیت نفرات مشخص شود. شجاع خلیل زاده کمی دچار مصدومیت بوده اما تجربه خوبی در سطح ملی دارد و اگر آمادگی مورد نظر را نداشت دعوت نمی‌شد. حاج‌صفی هم ۳۴ ساله شده اما بازی‌های او در آاک آتن یونان رصد شده و قطعاً توانایی بازی در سطح ملی دارد. الان وقت قضاوت نیست و باید در زمین بازی‌ها را دید. فوتبال ورزشی است که با مشاهده قابل لمس است و قطعاَ در اردو و بازی‌های تدارکاتی می‌توان کیفیت یکایک بازیکنان را تشخیص داد. امیر قلعه‌نویی مربی نیست که اعتبار خود را به بازی بگیرد بلکه برای حفظ آن قدم برمی‌دارد.

کنعانی‌زادگان می‌داند دعوت نشدن او به نفع فوتبال ملی است

عالمی در واکنش به دعوت نشدن محمدحسین کنعانی‌زادگان و اشاره مستقیم قلعه‌نویی به تنبیه انضباطی این بازیکن به خاطر بازی با ازبکستان خاطرنشان کرد: پنج سال دستیار قلعه‌نویی در تیم‌های مختلف بودم و می‌دانم سبک و اصول خود را هرگز زیر سوال نمی‌برد. در کار نظم را در رأس امور قرار می‌دهد و دعوت نکردن از بازیکنانی که انضباط تیمی را زیر سوال می‌برد قطعاً به تیم ملی کمک می‌کند. فقط تاکتیک و مسائل فنی برای قلعه‌نویی اهمیت ندارد بلکه مدیریت بر مسائل انضباطی و حاشیه‌ای هم برایش بسار مهم است. کنعانی‌زادگان هم می‌داند اگر دعوت نشده به نفع فوتبال ملی ایران است و خیلی ممیزها به این خاطر در نظر گرفته می شود که تیم ملی از همه لحاظ بهترین خود باشد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته