دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد:

نتوانستیم در کادرسازی مدیر همتراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم

نتوانستیم در کادرسازی مدیر همتراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم
مدیرکل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در بحث کادرسازی نتوانستیم مدیر همتراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم، بعد از پایان جنگ تحمیلی با جریان سازندگی مواجه شدیم؛ اما با طعم و رنگ اشرافی‌گری، در حالی‌که تربیت مدیران همتراز انقلاب باید از مسیر اعتلا انجام شود. 
کد خبر : 865794

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل یداللهی اصلان مدیرکل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی در آیین اختتامیه طرح منطقه‌ای اعتلا ویژه مسئولان، استادن و کارکنان واحدهای دانشگاهی شمالغرب کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: طرح اعتلا در جهت شبکه سازی و کادرسازی کاملاً با سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی منطبق است. بعد از گذشت 43 سال در بحث مدیریتی هنوز دچار مشکلات و بحران های اساسی هستیم و ما نخبگان و جامعه استادان و کارکنان به نوع مدیریت کشور نقدهای فراوانی داریم. 

وی افزود: در بحث کادرسازی نتوانستیم مدیر همتراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم. بعد از اتمام جنگ تحمیلی با جریان سازندگی مواجه شدیم اما با طعم و رنگ اشرافی‌گری. تربیت مدیران همتراز انقلاب اسلامی باید از مسیر اعتلا انجام یابد طوریکه آیندگان در مورد محصول ما قضاوت خواهند کرد. 

یداللهی گفت: اگر ما امروز در کسوت معلمی و در جایگاه استادی ارتباط عمیق قلبی در جهت تربیت متعالی دانشجو را برقرار کنیم قلم و قدم‌‌‌‌های ما تؤام با نور خواهد بود. برای قشر داشجو و جوان هرچقدر به گفته هایمان جامه عمل نپوشانیم، هیچگاه تاثیر حرف هایمان را در قشر دانشجو مشاهد نخواهیم کرد.

وی اذعان کرد: با وجود ظرفیت استادان و کارکنان و تعداد یک میلیون و 270 هزار دانشجو در شبکه علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بسیار عظیمی هست. در مقام مربی نسبت به متربّی، اگر نگاه دلسوزانه پیدا کردیم، مشکل دانشجو در حقیقت مشکل خودمان خواهد بود. اگر حضور دانشجو در دانشگاه به‌عنوان ولی نعمت رخ بدهد، نبایستی در مقابل مشکل دانشجو اصطلاح «به من چه» را به‌کار برد.

مدیرکل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر برای درد دانشجو طرحی اجرا بکنیم، اثرگذاری ما نظیر اثرگذاری حضرت امام خمینی(ره) در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران که توانستند با اتکا به نیروی مردمی و جلب اعتماد و ایمان جوانان و قشردانشجو به سرمنزل مقصود برسانند.

وی ابراز امیدواری کرد امروز وظیفه داریم در کنار بحث شبکه سازی به مقوله روشنگری نیز پرداخت کنیم. هرچند در بعضی مقاطع شکاف نسلی نیز اتفاق افتاده که نوعی امر طبیعی هست که شرایط زیستی و تربیتی از شرایط نسلی ما فاصله داشته که هویت گرایی نسل جوان مهمترین ماموریت ما خواهد بود.

مدیریت فرهنگ، یعنی تمامی اقطاب فرهنگی ملزم به فعالیت منسجم باشند

سیدکاظم یکانی مشاور و مدیرکل حوزه استاندارآذربایجان شرقی هم با حضور در طرح منطقه‌ای «اعتلا»ی مسئولان، استادان و کارکنان واحد‌های دانشگاهی شمالغرب کشور گفت: بزرگترین داشته جمهوری اسلامی از بدو شکل‌گیری تاکنون که جامعه غرب و جامعه جهانی نیز برآن تأکید دارد، نیروی همتراز انقلاب اسلامی است. 

نتوانستیم در کادرسازی مدیر همتراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم

وی افزود: مهم‌ترین اصل برای تربیت نیروی همتراز انقلاب اسلامی، نگرش دینی و مکتبی هست به‌گونه‌ای که دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص با عملکرد درخشان خود توانسته در تمامی مقاطع اعم از استاد، کارمند و دانشجو تربیت نیروی انقلابی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد

یکانی گفت: انقلاب اسلامی ایران، طی دهه‌های گذشته توانسته با اتکا به نیرو‌های همتراز انقلابی در بزنگاه‌های حساس کشور، نظیر دفاع مقدس یا جریان فتنه‌های سال‌های ۷۸ و ۸۸ و ۱۴۰۱ سربلند و پیروز باشد. 

یکانی در ادامه با اشاره قطب‌های اثرگذار در دانشگاه تأکید کرد: دانشگاه باید زیست فرهنگی باشد. قطب‌های فرهنگی نظیر رسانه، خانواده، استادان، تشکل‌ها و جریان‌های دانشجویی در حول محور مدیریت فرهنگ باید فعالیت کنند به‌طوری‌که قطب‌های مذکور باید از حوزه فوق برنامه‌های فرهنگی به حوزه مدیریت فرهنگی سوق پیدا کند. مدیریت فرهنگ، یعنی تمامی اقطاب فرهنگی ملزم به فعالیت منسجم باشند. 

وی خاطرنشان کرد: در فضای دانشگاه آزاد اسلامی، کارکنان نیز اثر بخشی قابل توجهی دارند، طوری‌که اثرگذاری مدیریتی آنان در برهه‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی کامل مشهود است. 

مشاور و مدیرکل حوزه استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ جامعه استادان و کارکنان تصریح کرد: ایجاد فاصله بین جامعه استادان و کارکنان سمّ مهلکی به زیرساخت و بدنه دانشگاه است.

 مشاور و مدیرکل حوزه استاندار در پایان سخنان خود مخاطب شناسی را یکی از مهمترین فنون استاد یاد کرد و افزود: هدایت مطالب و افکار دانشجویان به فضای قاعده‌مند عقلانیت نوعی هنر برای استادان شمرده می‌شود و جامعه اساتید بایستی بااستفاده از این هنر و تخصص بحث‌های دانشجویی را به سمت چارچوب عقلانی هدایت کنند.

لزوم توجه به موضوع بصیرت در طرح ملی اعتلا

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز هم در افتتاحیه طرح منطقه‌ای طرح ملی اعتلای استان‌های اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان شرقی که در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد؛ ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت شهدای هفته دولت شهید رجایی، باهنر و روز کارمند گفت: طرح ملی اعتلا که امروز مرحله منطقه‌ای برگزار می‌شود یکی از طرح‌های مهم و برجسته است که در کل کشور و در دانشگاه‌های آزاد اسلامی پیاده می‌شود.

نتوانستیم در کادرسازی مدیر همتراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم

وی افزود: نخستین و مهمترین موضوعی که باید در طرح اعتلا مورد توجه قرار گیرد بحث بصیرت است، بصیرت، آگاهی و دانایی توأم با ایمان است که می‌تواند به عنوان قطب نما برای تعیین مسیر ما در جهت حرکت به سمت اهداف باشد.

رنجبران گفت: ایمان به تنهایی کافی نیست. ان‌شاءلله این دوره‌ها بتواند موجب بصیرت افزایی شود. 

وی بیان کرد: اتفاقات سال گذشته برای انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده بود که به فرموده مقام معظم رهبری جنگ ترکیبی تمام عیار بود که در زمینه‌های رسانه، علم، عملیات تروریستی برای مقابله با انقلاب برنامه ریزی شده بود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: اصلی‌ترین ابزار ما بحث آگاهی و تبیین است که برگزاری دوره‌های اعتلا کمک شایانی به این موضوع خواهد کرد.

وی با اشاره به موضوعات روز دنیا که در این جلسات پرداخت خواهد شد، ابراز امیدواری کرد آشنایی با مسائل روز دنیا، بحث‌های جریان شناسی مباحث تاثیرگذاری برای دانشگاهیان دانشگاه آزد اسلامی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب